Is er een one-liner (1 regel) om in Linux (SH/Bash) een file (of alle files) te kopieeren die groter is/zijn dan bijv. 1Kb.
Het cp commando kent namelijk niet standaard een -size optie of iets dergelijks.
Ook is filesize geen attribuut ofzo.
Moet er ongeveer zo uitzien ??
cp (ls 'bestandsnaam' -s<1024) /var/tmp
(kopieert een bestand, mits het kleiner is dan 1024kb naar /var/tmp
Ik wil namelijk ergens een fail-safe functie inbouwen dat ALS er een 'leeg'/empty bestand wordt opgehaald met WGET, dat dit dan NIET wordt bewerkt.
Aangezien WGET niet een functionaliteit heeft om iets niet op te slaan wanneer het bijv. kleiner is dan 1024byte, zat ik aan een COPy (cp) als tussenoplossing te denken.
PS. Ik weet nog dat je in MS-DOS kon je vroeger wel e.e.a. met batches en DIR/LIST commando's doen (in een for loop)
Het cp commando kent namelijk niet standaard een -size optie of iets dergelijks.
Ook is filesize geen attribuut ofzo.
Moet er ongeveer zo uitzien ??
cp (ls 'bestandsnaam' -s<1024) /var/tmp
(kopieert een bestand, mits het kleiner is dan 1024kb naar /var/tmp
Ik wil namelijk ergens een fail-safe functie inbouwen dat ALS er een 'leeg'/empty bestand wordt opgehaald met WGET, dat dit dan NIET wordt bewerkt.
Aangezien WGET niet een functionaliteit heeft om iets niet op te slaan wanneer het bijv. kleiner is dan 1024byte, zat ik aan een COPy (cp) als tussenoplossing te denken.
PS. Ik weet nog dat je in MS-DOS kon je vroeger wel e.e.a. met batches en DIR/LIST commando's doen (in een for loop)
...don't know what should be here...