Toon posts:

[XP] Wil niet meer opstarten na 14 dagen of crashed*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oke, het volgende is er aan de hand.

6 maanden geleden kocht ik een pcprive pc,
AMD 64 3400+ msi mobo ddr400 kingston 400mhz
msi g4 videokaart
draadloze netwerkkaart
dvd brander + dvd lezer
maxtor 160 gig SATA

maar al gouw begon de pc kuren te vertonen.
de harde schijf liep in de soep. niet gewoon gecrashed maar echt KAPOT volgends Powerline in zoetermeer
uiteraard garantie, maar tot 3keer toe gebeurde dit! toen is er van merk veranderd
namelijk een western digital. 200gig Sata
die is uiteraard ook kapot gegaan,
toen hebben ze, het moederbord, voeding, en harde schijf vervangen.
toen bleef het probleem er nog steeds, maar toen zijn we zelf aan de slag gegaan.

we hadden een ghost gemaakt nadat we de pc compleet opnieuw hadden geinstalleerd, nadat deze (gemiddeld) na 14 dagen er mee ophield.

het gekke is, we kunnen elke keer die ghost er weer opzetten en dan blijft hij weer 14 dagen goed. ook als we hem opnieuw installeren blijft hij 14 dagen heel. daarna geeft hij gewoon weer de fout dat het windows systeem beschadigd is.

nog wat verdere detais,

we hebben de harde schijf in 3 partities opgedeeld.
XP NL geinstalleerd

het gekke is ook, dat als de pc opstart. zie je heel eventjes je Raid bios. naarmate de dagen verstrijken blijft dit schermpje steeds langer staan, in het begin 5 seconden, na 12 dagen een hele minuut!

dit is echt heel erg vreemd.

kent iemand dit probleem of weet iemand iets wat we kunnen proberen?

alvast bedankt!!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 14:33
misschien het geheugen ook niet helemaal goed?

Verwijderd

Voila zie, dat was bij mij ook het probleem, maar nu is de hardeschijf helemaal kapot, ik heb ernaar verwezen in

[rml][ XP] 'Boot sector write failure' na format - PC boot niet*[/rml]

Ik ben dus niet de enigste met dit probleem meer, een virus?? En kan je eens wat beter uitleggen, hoe je je pc terug aan de praat hebt gekregen?

Verwijderd

Topicstarter
we hadden een ghost gemaakt toen we net een frisse installatie op de pc gezet hadden, en deze domweg weer terug gezet na de crash,

Verwijderd

Uiteindelijk komt het er dus wel op neer dat je niet in staat was de computer te herstellen als je geen Ghost had gemaakt, klopt?

En alle vervangingen en herstellingen die zijn doorgevoerd, zijn voor niets geweest?

P.S. het was mss niet helemaal duidelijk, maar de topic waar ik naar verwijs hierboven geeft eerder weer wat ik vaststelde nadat de problemen zich hadden voorgedaan zoals jij heel mooi omschrijft.

mvg

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
laatste BIOS? stabiele en voldoende voeding?

Verwijderd

Voor mij, psychopaatje

Bios - niets aan verandert, geen update doorgevoerd ofzo

Voeding - Het is een notebook, soms viel hij dus wel eens uit als de batterij plat was, maar ook op netstroom wil hij nietmeer starten.

Wil je ff verduidelijken waarom die dingen er iets mee te maken kunnen hebben?

mvg

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:36
Klinkt mij dat de harde schijf steeds overlijdt, door één van de volgende mogleijke oorzaken:

Electrische problemen
-Niet aangesloten op aarde
-Brakke voedingen
-Te weinig vermogen
-Slechte sinus(aangeleverd door elek.maatsch.)
Te hoge temperatuur
-temperatuur kast te hoog
-geen airflow
-buiten temperatuur te hoog
Te hoge luchtvochtigheid(badkamer???)

Dat de RAID er langer over doet over het initialiseren, komt omdat de harde schijven waarschijnlijk extreem snel steeds slechter worden.

[ Voor 28% gewijzigd door FireWood op 11-10-2004 22:10 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Wil je dan even verduidelijken hoe deze zaken er kunnen voor zorgen dat de harde schijf een soep wordt en waarom deze persoon zijn harde schijf niet echt kapot gaat, maar dat hij met een ghost alles terug aan de praat krijgt.

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:36
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 22:11:
Wil je dan even verduidelijken hoe deze zaken er kunnen voor zorgen dat de harde schijf een soep wordt en waarom deze persoon zijn harde schijf niet echt kapot gaat, maar dat hij met een ghost alles terug aan de praat krijgt.
Bad sectors.
Als je een low-formatting doet zijn deze ook weg, idem als een ghost image erover heen jagen. Dan worden de bad-sectors verplaatst naar een appart stukje van de hard disk(op het eind dacht ik), op het moment dat dit stukje vol zit zal je computer bad-blocks gaan schrijven, maar aangezien ghost ook wat wilt gaat dat snel mis.

[ Voor 1% gewijzigd door FireWood op 11-10-2004 22:46 . Reden: type vout ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:46
Hallo machel,

Ik pas je topic titel even aan, zodat deze een stuk duidelijker is, zie ook: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #titel. Verder het verzoekje om de volgende keer je zinnen niet handmatig af te breken, dit doet react wel voor je en dan leest het ook iets makkelijker :)

Psychopaatje: zou je "mvg" onder je postings willen weglaten? Je bedoelt het vast goed, maar hier op got is het niet echt gewenst/nodig. :)

Heb je trouwens de hd al eens gescand met een util van je hd fabrikant?

[ Voor 8% gewijzigd door leon1e op 11-10-2004 23:02 ]

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Typisch dat het steeds na 14 dagen mis gaat... is dat ook niet de tijd dat je XP kunt draaien voordat je hem geregistreerd MOET hebben??

En je hd gaat steeds kapot, zelfs na meerdere keren vervangen en nieuw mobo/voeding? Dit is of heel erg veel pech hebben, of het zegt iets over Powerline...

Verwijderd

Leon1e: ik heb mijn harde schijf gescand met verschillende tools, maar of daar een van de hd fabrikant bij was, weet ik niet. Ik had een laptop van acer en op de website van acer vond ik niets, dan ben ik in de boekjes op zoek gegaan naar het type hardeschijf, maar meer dan het is een harde schijf van 60gb vond ik niet. Allesinds ik heb hem nu terug naar de winkel gebracht.
Pagina: 1