[XP] icm SP2: Problemen met ST-LAB USB 2.0 4-port hub

Pagina: 1
Acties:

• hbc_sjc
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-10-2022
Ik gebruik een Packard Bell EASYNOTE E3266LE Laptop, met winXP pro UK. Zodra ik mijn laptop thuis neerzet, plug ik mijn USB hub erin, met hierop aangesloten
een HP printer, een webcam en mijn Microsoft wireless desktop. Onder service pack 1 werkt dit zonder problemen. Aansluiten en ik kan met mijn externe keyboard en muis de pc bedienen. 1 kabeltje erin, en alles werkt dus mooi.

Onlangs heb ik Servicepack 2 geinstalleerd. Als ik nu de pc aanzet lijken de externe muis en keyboard te werken, maar na +/- een halve minuut doen beide niets meer. Wel kan ik dan nog met de touchpad en keyboard op de laptop verder werken. Ook krijg ik regelmatig problemen met de andere usb apparatuur die op de USB hub is aangesloten.

Sluit ik vervolgens alle USB apparatuur rechtstreeks aan op de laptop (heeft 4 USB poorten), zonder iets te herinstalleren, dan doet alles het wel gewoon. Het lijkt dus wel of de USB hub het niet meer doet onder Service pack 2.

Voor de zekerheid een schone XP install uitgevoerd, alle drivers geinstalleerd (nieuwste versies van Packard bell site gedownload). Toen werkte het wel, na het downloaden en installeren van SP2 wederom dezelfde problemen.

Zoeken in de knowledgebase van microsoft geeft alleen de suggestie dat het aan de beschikbare power zou liggen. Ik neem niet aan dat die ineens minder is als ik van SP1 overga naar SP2. Ook lijkt me dit raar, omdat de USB hub een eigen externe voeding heeft.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Helaas geen ervaring hiermee, maar MS heeft zelf wel gezegd dat SP2 niet helemaal lekker is (kijk maar eens naar de waslijst met niet werkende software). Waarschijnlijk zijn er dus ook hardware die niet meer goed werkt. Misschien iets veranderd in de drivers voor USB?? Wie weet, ik niet iig.
Enige oplossing is SP2 eraf donderen denk ik... niet eens zo erg lijkt me, SP2 komt standaard niet voor op Windows Update dus MS weet dat het niet goed is, anders moest iedereen het wel installeren.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Postman schreef op 11 oktober 2004 @ 23:02:
...niet eens zo erg lijkt me, SP2 komt standaard niet voor op Windows Update dus MS weet dat het niet goed is, anders moest iedereen het wel installeren.
Wat is dit nu voor bewering zonder enige onderbouwing? SP2 moet een revolutie betekenen voor Windows veiligheid, en hoewel dat me iets overdreven lijkt, is dit wel een erg rare manier van het "helpen" van de TS..

Anyway TS, check al je hardware en software op de exception list van MS, niets vermeld? Dan kun je een email of telefoontje naar Packard Bell wagen, misschien daar een bekend probleem met evenzo bekende oplossing?

Good taste is for people who can’t afford sapphires