[XP] Explorer.exe blijft hangen bij copy/paste

Pagina: 1
Acties:

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik heb het probleem dat ik niks meer kan doen via "my computer" want als ik een bestand wil overzetten, dan als ik met de rechtermuisknop op een bestand klik, dan is dan loopt explorer.exe vast, er komt dus geen menuutje waar ik kan kiezen uit kopieren, openen, enz. En ook als ik het probeer met de knoppencombinaties ctrl-x, ctrl-v dan loopt hij al vast na ctrl-x. Het openen van bestanden, dmv dubbelklikken gaat wel gewoon goed.
Dan moet ik explorer.exe zelf afsluiten via de taakmanager. Het opstarten van explorer gebeurt meestal wel vanzelf.
Weet iemand misschien wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:58
Toevallig een oude versie van spysweeper op je systeem staan, deze had namelijk een bug die dit veroorzaakte.

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Nope, en die heb ik er ook nooit op gehad. Wel SpyBot

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:52
Ik heb hetzelfde probleem.

Ik kan wel een bestand copiën, maar zo gauw ik het wil pasten, dat is via; context menu, taskbar of shortcuts, dan loopt explorer.exe vast. Het enigste wat ik hieraan kan doen is het proces killen en weer opstarten.

Een ander probleem wat ik hiernaast heb, is dat er geen enkele autodetect actie meer word uitgevoerd. Hij wil wel mijn digitale camera als schijf herkennen, zo kan ik dus nog wel bij mijn foto's, maar hij wil geen actie aan verbinden op het moment ik hem inplug (foto programma openen).

Operating System: WinXP Sp2

Wat ik tot nu toe geprobeert heb, in willekeurige volgorde:
1. Hard disk getest op fouten
2. Spybot en Adaware gedraaid
3. Systeem laten checken door systemworks

Hier houd mijn beperkte kennis op, maar mijn probleem niet. Ik zat zelf te denken aan een herinstallatie van explorer.exe, alleen heb ik geen idee hoe. Kon zo snel ook niks vinden op goolgle en de got-search, internet explorer had teveel hits :(

Iemand nog een leuk ideetje voor een oplossing en windows opnieuw installen stel ik het liefst zo lang mogelijk uit ;)

Hello fellow humans

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:25

jeroenathome

Een regel tekst

Ik heb het zelfde probleem als hierboven beschreven. :(

De andere lopende programma's blijven wel aktief en zijn gewoon te benaderen.
Nadat Explorer.exe wordt afgesloten worden niet alle programma's die naast het klokje staan weergegeven. Taakbeheer geeft wel aan dat ze er zijn en geen probleem ondervinden :?

Dit gebeurd bij XP home editie SP1 en SP2.
Het probleem is volgens pas ontstaan nadat Hitmanpro heeft gedraaid.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.