Toon posts:

Live geluidsopnames: Beter met MD of met MP3?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een opnameapparaat nodig om zang op te nemen. Ik heb me bij verschillende winkels laten informeren en heb op het internet gezocht, maar weet eigenlijk nog steeds niet wat de beste optie is.

Is het verstandig om een MD-speler (draagbaar) te kopen? Of is het juist verstandiger een MP3-speler aan te schaffen?

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij wat tips geven?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:43
Het hangt van je doel af. Vergeet niet dat zodra je het terugcomprimeert als je het op CD zet. Of dat bij Atrac3 (MD) mogelijk is betwijfel ik. Als je niet van plan bent dingen op de computer te doen met je live opnamen is MD natuurlijk net zo geschikt als mp3, maar anders zou ik laatstgenoemde de voorkeur geven.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 07:11

Nik

Met een MP3 speler kun je niet opnemen he! Althans, de meeste niet.

Als ik jou was zou ik gaan kijken voor een PC of laptop, en daar het één en ander aan gaan hangen (goede microfoon dus).

Maar kun je misschien meer info geven over wat je nu precies bedoelt? Het woord "zang" is zo breed...

Verwijderd

Topicstarter
Met zang opnemen bedoel ik dat ik bijvoorbeeld zanglessen wil opnemen of nummers van mezelf om die later goed te kunnen beoordelen. Zangstem + begeleiding moet goed te beluisteren zijn dus.

Ik snap dat je de beste kwaliteit hebt met goede apparatuur, zoals laptop en mengpaneel. Ik ben echter op zoek naar handzame apparatuur die overal mee naartoe te nemen is.

Verwijderd

Alles hangt van de microfoon af. Als je een goede microfoon hebt vallen dan andere mankementen van de opnameneenheid af. Dan zou ik toch optereren voor minidisc. Als je zonder atrac en dergelijke opneemt kan je al 80 minuten opnemen (als het in mono mag het dubele).

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Alles hand zoals al is gezegd af van de microfoon. Als die goed is, dan maakt het vaak niet meer uit wat de opname eenheid is.
Pagina: 1