film op tvuit: goed, op twinview: schokkerig...

Pagina: 1
Acties:

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
zie ook mijn vorige post. Ik heb een asus 7100 Geforce 2 MX met asus 6.31 drivers.

(duron 800 / 128mb / ibm 7200rpm ata66 etc)

Als ik een film speel op tv uit is hij perfect.

Als ik een film speel met twinview dan is hij wat schokkerig. net zoiets als in een spel vsynch uit zetten. lijkt dan af en toe net alsof een stuk van het beeld een frame voor of achter loopt en je ziet als het ware een scheiding lopen tussen het ene en het andere frame. erg irritant. Heb ik zowel met dvd als divx

Ik gebruik de 6.31 vanwege overscan. Heeft iemand dit ook en of een oplossing?

Verwijderd

heb ik ook last van als ik films kijk of een spel speel, maar je zegt het zelf, probeer v-sync aan te zetten, gaan de prestaties misschien wel achteruit maar ja

Verwijderd

trouwens ik heb ook een asus v7100, hmm

Verwijderd

Ik heb een geforce 2 gts met tv uit en ik had een vergelijkbaar iets.

Wanneer ik een film op me monitor afspeelde ging het prima maar op mijn TV ging ie klote. Toen heb ik gewisseld van Mediapspeler 7 naar 6 en nu doet hij het een stuk beter.

Ik had mediapeler 6 ergens gebackup liggen, omdat ik al problemen gehoord had over die #$%@#%^&@$^&* mediaplayer 7.

• jaspov
  • Nu online
ik heb mediaplayer 6.4 nog. zal eens naar vsynch kijken. is toch alleen voor games?

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Heb je TVtool al geprobeerd i.p.v. de twinview van de videodrivers?

Edit: of tvcc2000 oid voor Asus waarschijnlijk..

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Ik heb niet zo heel veel verstand van de verschillende hardware en software (oplossingen) op dit gebied, maar ik denk dat het hier gaat om een vorm van interferentie.
Een videosignaal (en dus ook het videomateriaal op je hd) is altijd 25 frames/s (video 50 field/s). Je monitor zal op een andere refreshrate lopen (70-120 Hz??) Als deze twee waardes te dicht bij elkaar liggen kan dit dus interferentieverschijnselen opleveren, als hiervoor geen goede software/hardware oplossing voor is.
Ik krijg hetzelfde effect in de preview als ik video capture met m'n DC10+
Je zou kunnen proberen de refresh van je monitor te veranderen als je films afspeeld. (Bij voorkeur naar een veelvoud van 25 Hz)

Verwijderd

Ik heb problemen met het installeren van de Nvidia drivers onder windows millennium... Ik las over een tvtool?! Ik wil gewoon een dvd film op de monitor en tv tegelijk kunnen kijken.

erik
Op zondag 31 december 2000 10:09 schreef Hyp Hyper het volgende:
Heb je TVtool al geprobeerd i.p.v. de twinview van de videodrivers?

Edit: of tvcc2000 oid voor Asus waarschijnlijk..

Verwijderd

Met Tvtool word een klein proggie bedoeld die je films (DVD en DivX) op je monitor en je TV laat zien. Is te vinden op www.tvtool.de. Werkt makkelijker en beter dan de standaard nvidia drivers.

• jaspov
  • Nu online
ik gebruik tvcc. dat is als het ware tvtool met ondersteuning voor chrontel tv chippies (tvtool is voor brooktree varianten)

werkt perfect! alleen heb ik dan geen twinview.

Ik wil juist twinview voor het kijken van divx/dvd. Als de telefoon gaat moet ik naar mijn pc rennen om alles stop te zetten maar daar is met tv uit geen beeld en ik kan vanaf mijn pc mijn tv niet zien zonder te draaien. Twinview zou perfect zijn........

• Hyp Hyper
Op zondag 31 december 2000 17:21 schreef Jaspov het volgende:
ik gebruik tvcc. dat is als het ware tvtool met ondersteuning voor chrontel tv chippies (tvtool is voor brooktree varianten)

Ik wil juist twinview voor het kijken van divx/dvd. Als de telefoon gaat moet ik naar mijn pc rennen om alles stop te zetten maar daar is met tv uit geen beeld en ik kan vanaf mijn pc mijn tv niet zien zonder te draaien. Twinview zou perfect zijn........
Ik wist niet dat tvcc dat niet ondersteunde. TVtool namelijk wel. Daar heet het dual-view.

• jaspov
  • Nu online
Ik moet nog eens kijken. In principe zit er geen twinview in tvcc. Er zit wel iets in waarmee je op zowel tv als monitor beeld kan krijgen maar dan moet je monitor 50Hz aankunnen geloof ik. Ik zal er eens naar kijken....

• Hyp Hyper
Op maandag 01 januari 2001 13:33 schreef Jaspov het volgende:
Ik moet nog eens kijken. In principe zit er geen twinview in tvcc. Er zit wel iets in waarmee je op zowel tv als monitor beeld kan krijgen maar dan moet je monitor 50Hz aankunnen geloof ik. Ik zal er eens naar kijken....
Juist, dat bedoel ik! Mijn monitor doet het in elk geval op 50Hz. (hij geeft een 50Hz beeld (flikkerend dus) en geeft dat ook aan via het OSD).

• jaspov
  • Nu online
Mijn IIyama doet het ook. ziet er niet uit 50Hz maar het werkt. tvcc waarschuwt alleen dat het slecht kan zijn voor je monitor. is dat zo?

• Hyp Hyper
Op maandag 01 januari 2001 21:32 schreef Jaspov het volgende:
Mijn IIyama doet het ook. ziet er niet uit 50Hz maar het werkt. tvcc waarschuwt alleen dat het slecht kan zijn voor je monitor. is dat zo?
Alleen als je monitor het niet aankan. Ik weet het ook niet zeker. (al gaat bij mij alles goed)

Misschien eens een aparte vraag van maken? (kan mijn monitor 50Hz aan?)

• jaspov
  • Nu online
volgens de specs haalt hij 50-160.........

Verwijderd

Op zondag 31 december 2000 17:21 schreef Jaspov het volgende:

Ik heb de Hercules GF2MX-DDV (heeft Brooktree TV-chip). Met hercules 6.35 en nVidia 6.31/7.17 functioneert TwinView niet (goed). nVidia 6.49/6.50 werkt wel! Ik heb met Mediaplayer 6/7 geen probs die jij beschrijft, ik heb monitor op 1280x1024x16bit@85Hz en TV op 800x600x32bit@50Hz (S-video, geen composite!!).
Je zou die 6.49 drivers kunnen proberen: http://zoiah.m3dzone.com/files/detonator/W9x/W9x-649.zip
Je kan ook met start-run "NVFSVM.EXE" (nVidia Full Screen Video Mirror Control) de verschillende instellingen te doorlopen. Heb ik ook de zwarte balken aan de zijkant mee verholpen.

Wat andere punten:
- Iedere Win98 en later heeft Mediaplayer 6 ingebouwd. Ook WinME of een Windows waar versie 7 opgezet is. Typ onder start-run "mplayer2". Ik geloof zelfs dat met Mediaplayer 7 ook de laatste versie van 6.4 geinstalleerd wordt!
- Als je een goede player wil die zo'n beetje alles kan spelen, ook DivX en DVD, op basis van de codecs in Windows (Quicktime als je de Quicktime-player installeert), kijk dan es naar Cinematograph:
http://home14.inet.tele.dk/cvs/cinema.htm

• jaspov
  • Nu online
bedabkt.

met 6.49 had ik problemen met midtown madness. Ik gebruik nu weer asus 6.31 omdat die overscan hebben. dat hebben de nvidia detonators niet.....

Verwijderd

Het is inderdaad wel belangrijk dat je een niet te hoge mediaspeler gebruikt voor je films met die computer. Ik heb er inmiddels zelf geen last meer van maar je kan waarschijnlijk inderdaad beter naar een oduere versie gaan
Pagina: 1