Toon posts:

[IE6] Na alle updates nog steeds onveilig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een nieuwe installatie van Windows XP Pro, incl servicepack 2 heb ik mijn pc helemaal geconfigureerd. Om even te testen of de firewall, hardwarematig, goed ingesteld was kwam ik op de site van Qualys terecht.

Normaal gesproken gebruik ik altijd Firefox, maar als een van mijn huisgenoten gebruik maakt van mijn pc gebruiken ze het liefst IE6. Dus ik doe een browsercheck op de website en het blijkt dat mijn pc met alle updates nog altijd niet safe is.

Als men een test uitvoert krijgt men in het pop-up scherm ook een optie om het probleem te fixen, klik ik op deze optie dan blijkt dat de beschikbare patches al eerder vrijgegeven zijn en in sp2 opgenomen zouden moeten zijn.

Zo is na 2x klikken de inhoud van mijn klembord zichtbaar, en blijkt de program execution hack mijn virusscan te triggeren.

Mijn systeem is helemaal spywarevrij, spyblaster en ad-aware. Ik heb een hardwarematige firewall en een up to date virusscanner. Mijn vraag is dan ook, ligt het aan mijn pc of hebben meer mensen last hiervan?

Google en de GOT search heeft geen resultaat opgeleverd.

linkje: http://browsercheck.qualys.com/index.php

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:33

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Die site geeft een beetje verkeerd gevoel van onveiligheid, ik ken namelijk zat java scriptjes die ong hetzelfde kunnen, zie ook Deze site

Dit heeft totaal niks met je beveiliging te maken. Je zou daarom eerder een stealth test moeten uitvoeren, zo'n test bekijkt of er mogelijke poorten open staan en of hij door jouw beveiliging heen kan. Als je op deze manier scant weet je precies waar je aan toe bent, en wordt je niet lastig gevallen met info die elke pc standaard vrijgeeft.

Er is er 1 laatst voorbij gekomen, weet niet meer zo gauw hoe die heet |:(

Afbeeldingslocatie: http://www.danasoft.com/sig/Oproep.jpg

Oow wat zijn we bang :P

edit:
zo'n site als die newpegasus hieronder aangeeft is stukken betrouwbaarder

[ Voor 30% gewijzigd door Pendaco op 11-10-2004 20:12 ]

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

je bedoelt deze denk ik: http://scan.sygate.com/

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Verwijderd

Topicstarter
Op een website die ik normaal gebruik om de firewall te testen, www.grc.com, komt mijn pc altijd volledig gestealth uit de test. Vandaar deze vraag, of meer ongerustheid. Vooral ook vanwege de hoeveelheid veiligheidslekken die voortdurend in alle browsers voorkomen. :(

Beetje oplettend surfen zou dan genoeg moeten zijn, weer een zorg minder.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 15:07

chromeeh

the Gnome

Vraag iemand die je 200% vertrouwd om een poortscan op je net uit te voeren :)
Desnoods ben je er zelf even bij dan weet je wat er aan je net mankeert.....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Er zitten in IE nog zeker 35 ongepatchede veiligheidslekken ;)
Lees ook het stukje over browsers onder windows uit het laatste SANS rapport

[ Voor 38% gewijzigd door crisp op 13-10-2004 08:57 ]

Intentionally left blank

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Er wordt ook niet voor niets veel naar Firefox verwezen, qua looks hetzelfde als IE maar qua veiligheid een stuk beter :)
Pagina: 1