Toon posts:

Zwart beeld, totdat windows inlogscherm verschijnt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik zit met een probleem Als ik mijn computer aanzet dan blijft het beeld zwart totdat hij het inlogscherm van windows aan het laden is.
Op deze computer staat WINDOWS 2000.

Pentium 4 2,4 Ghz
1gb RAM

Matrox parhelia 128 mb

Er zit een Targa AT1097F monitor aan.

Deze pc staat op mijn stageplek ik weet dus niet wat voor een moederbord er in zit.

Ik heb ook al verschillende monitoren geprobeerd. Bij 1 monitor kreeg ik de melding dat de safemode was ingeschakeld. Deze melding bleef en minuut of 5 in beeld staan, daarna kwam windows 2000 inlog scherm in beeld.

Ik wil graag van die win 2000 af en XP installeren maar ik kan dus niet in de BIOS en ik krijg geen beeld als ik de winXP cd erin stop of boot vanaf een bootdisk.

WEET IEMAND EEN OPLOSSING het is echt vervelend.

Verwijderd

Als je zoals ik een ATI zou hebben met pal/ntsc schakelaar dan zal ie als je een tv hebt aangesloten bij de pal stand een 50 hz frequentie naar je monitor alswel sturen, kan je monitor geen 50hz aan -> zwart beeld totdat windows /linux is geladen in de grafische mode waarbij de refresh is gezet op iets wat je beeldscherm aankan.

Verwijderd

Heeft die PC toevallig ook een onboard videokaart? Zo ja, sluit je monitor daar dan eens op aan.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
niet lullig bedoeld maar waar maak je je druk om? Het gaat er toch om dat je pc draait als 'ie WEL klaar is met laden? :)

Anyway, is de monitor standby tijdens booten of is het gewoon echt zwart beeld? In het laatste geval denk ik net als bovenstaande post aan een tweede videokaart, of misschien heb je een dualhead uitvoering waarbij je de verkeerde uitgang gebruikt?