[XP] Windows SP2, Computer doet vaag*

Pagina: 1
Acties:

• SnuggleS86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-02 22:58
Hey,

Gisteren was ik aan het computeren en vroeg de automatische Update of ik windows wilde updaten.. niks bijzonders, want dat is wel vaker.. maar tijdens het installeren kreeg ik een Error en viel de computer meteen uit.. nadat ik de computer opnieuw had opgestart deed hij heel vaag... er stond zoiets van : De installatie van Service Pack 2 is onderbroken, het systeem is instabiel.. Verwijder SP 2 of neem contact op met uw Leverancier.. Dus ik probeer service Pack 2 te verwijderen, maar dat kan dus helemaal niet.. Nu doet de helft van de programma's het niet. de helft van de websites het ook niet... Ik heb geen taakbalk, ik kan niet printen, geen mail checken en ga zo maar even door.. :(

Dus, is er iemand die dit probleem ook heeft en weet er iemand wat hier tegen te doen is??

(ik had al via iemand anders uit mn klas gehoord dat ik niet de enige ben met dit probleem en dat hij SP 2 expres daarom niet had gedownload)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al geprobeerd om gewoon SP2 opnieuw te installeren? :)

• SnuggleS86
elevator schreef op 11 oktober 2004 @ 19:29:
Heb je al geprobeerd om gewoon SP2 opnieuw te installeren? :)
haha, ja dat heb ik geprobeerd, maar mn automatische update werkt nu dus niet meer :S en op de site van windows is ook geen los Setup bestand te downloaden, alleen een cd te bestellen, maar dat vind ik een beetje overdreven :)

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 14:09

Xof

Er is wel zeker een losse setup bestand te downloaden :)

http://download.microsoft...wsXP-KB835935-SP2-NLD.exe

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

SnuggleS86 schreef op 11 oktober 2004 @ 19:35:
[...](...)
en op de site van windows is ook geen los Setup bestand te downloaden, (...)
Jawel hoor:
http://www.microsoft.com/...368d3cdb5a&displaylang=nl

edit:
* JHS 11

[ Voor 6% gewijzigd door JHS op 11-10-2004 19:39 ]

DM!

Verwijderd

of je kan hem hier ff downloaden....

http://www.microsoft.com/...ro/maintain/winxpsp2.mspx

edit: damm ik ben traag...... ;(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 19:40 ]

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 19:44
Ik heb hem net ook geinstalleerd:

*MSN werkt niet meer normaal
*explorer klapt er om de 2 minuten uit
*Style XP (aangeschafte versie) werkt niet meer
*image viewer werkt niet meer

En verder heb ik niet gekeken. Het enige goeie, is dat ze er een uninstaller bij hebben gedaan. Niet te geloven, dat noemen ze een update.

edit:

geunistalled en alles weer normaal.

* MacDokie heeft voor vanavond zijn buik vol van MS. Ga verder met me Mac :D

[ Voor 20% gewijzigd door MacDokie op 11-10-2004 19:47 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

Domus schreef op 11 oktober 2004 @ 19:46:
Ik heb hem net ook geinstalleerd:

*MSN werkt niet meer normaal
*explorer klapt er om de 2 minuten uit
*Style XP (aangeschafte versie) werkt niet meer
*image viewer werkt niet meer

En verder heb ik niet gekeken. Het enige goeie, is dat ze er een uninstaller bij hebben gedaan. Niet te geloven, dat noemen ze een update.

edit:
geunistalled en alles weer normaal.

/me heeft voor vanavond zijn buik vol van MS. Ga verder met me Mac :D
nou wil ik niet lullig doen, maar dat is wel de weg van de minste weerstand aangezien
MSN al de hele tijd platligt en stylexp een update voor sp2 heeft. En als je meer informatie geeft over explorer.exe die eruit klapt kunnen we je daar ook best mee helpen...

• SnuggleS86
Is dat die versie die je moet gebruiken als je meerdere comp's op het netwerk in één keer wil updaten?? want dat heb ik nl. ook al geprobeerd.. en dat lukte ook al niet :r

• TromboneFreakus
  • Laatst online: 01-08-2023
Ik zou zeggen: formatteren.

Bij het systeem [link=hier[]/link][rml][ XP] Bestanden raken beschadigd bij grote activiteit*[/rml] beschreven had ik op een gegeven moment ook een installatie van SP2 die tijdens het rebooten vast liep.

Gevolg: alles qua interface dat raakvlak heeft met HTML (bijv. herstelpunten) deed het niet meer, taakbalk deed het niet meer, ieder scherm dat gebaseerd was op het mmc gebeuren (apparaatbeheer, etc.) deed niks meer, de services waren niet meer te beheren, enz. enz.

Totaal onwerkbaar en alleen formatteren helpt dan.

• MacDokie
  • Laatst online: 21-04 19:44
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 19:53:
[...]

nou wil ik niet lullig doen, maar dat is wel de weg van de minste weerstand aangezien
MSN al de hele tijd platligt en stylexp een update voor sp2 heeft. En als je meer informatie geeft over explorer.exe die eruit klapt kunnen we je daar ook best mee helpen...
Ik ga het nog wel eens een keer weer proberen. Maar niet nu. Als ik een update voor mijn pc installeer en vervolgens een uur bezig ben om alles normaal te krijgen...tja laat dan maar even, heb ik nu geen zin in.

Overigens klapte explorer eruit na het bekijken van images met de image viewer en na het openen van verkenner en het weergeven van miniaturen. Heeft dus iets met pics te maken denk ik.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• SnuggleS86
TromboneFreakus schreef op 11 oktober 2004 @ 20:06:
Ik zou zeggen: formatteren.

Bij het systeem [link=hier[]/link][rml][ XP] Bestanden raken beschadigd bij grote activiteit*[/rml] beschreven had ik op een gegeven moment ook een installatie van SP2 die tijdens het rebooten vast liep.

Gevolg: alles qua interface dat raakvlak heeft met HTML (bijv. herstelpunten) deed het niet meer, taakbalk deed het niet meer, ieder scherm dat gebaseerd was op het mmc gebeuren (apparaatbeheer, etc.) deed niks meer, de services waren niet meer te beheren, enz. enz.

Totaal onwerkbaar en alleen formatteren helpt dan.
Ah.. fuck.. daar heb ik dus helemaal geen zin in .. maar als er niks anders op zit :'( Helpt het ook niet om gewoon Windows opnieuw erover te installeren zonder al het andere weg te gooien??

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 14:09

Xof

SnuggleS86 schreef op 11 oktober 2004 @ 19:54:
[...]

Is dat die versie die je moet gebruiken als je meerdere comp's op het netwerk in één keer wil updaten?? want dat heb ik nl. ook al geprobeerd.. en dat lukte ook al niet :r
Nee dit is gewoon de service pack met alles erin. Dus gewoon te installeren op je pc (zonder netwerk)

• SnuggleS86
Nee dit is gewoon de service pack met alles erin. Dus gewoon te installeren op je pc (zonder netwerk)
Zal het morgen is proberen.. ben het computeren nu zat :) heb de hele dag aan een werkstuk gewerkt en die is nu af B)

• TromboneFreakus
  • Laatst online: 01-08-2023
SnuggleS86 schreef op 11 oktober 2004 @ 20:27:
[...]

Ah.. fuck.. daar heb ik dus helemaal geen zin in .. maar als er niks anders op zit :'( Helpt het ook niet om gewoon Windows opnieuw erover te installeren zonder al het andere weg te gooien??
Zo goed ken ik het algoritme van de Windows-setup niet.

Maar ik zou het nooit doen....

• SnuggleS86
Heb geprobeerd SP2 nog een keer te installeren.. maar dat doet hij niet :( Denk dat ik eerst Windows probeer opnieuw te installeren en als dat niet gaat ga ik formatteren :'(
Pagina: 1