Toon posts:

Geheugen draait maar op 199MHz

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraagje over mijn geheugen.

Ik heb een asus moeder bord: P4P800 met I865P chipset. Daar had ik al een paar maanden 512mb geheugen in zitten. Nu heb ik vorige maand nog een reepje gekocht om het zo dual channel te laten draaien. Maar op dit moment draait het niet sneller dan 199MHz. Allebei de reepjes zijn van corsair en hebben dezelfde eigenschappen. En ik heb ze in de blauwe balkjes gestopt van mijn moederbord. Dus daar kan het niet aan liggen. Heeft iemand een tip? In mijn bios kan ik niet zoveel vinden.

Als dit een dubbele vraag is die al een keer door iemand anders is gesteld mag je me hierop wijzen. Dan heb ik erover heen gelezen.

Als je meer info oid nodig heb geef ik het je graag. En een antwoord hoor ik natuurlijk ook graag ik heb geen idee wat er verkeerd zit.
_/-\o_

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
199MHz * 2 = 398MHz (het wordt vermenigvuldigd met twee aangezien het DDR is). De geheugensnelheid kan lichtjes afwijken maar dit is niets om je zorgen over te maken. Je zal het ook niet in de prestaties zien :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar het zou toch op 800MHz moeten draaien ivm dual channel? Of heb ik dat verkeerd? Ohja vergeten mijn geheugen reepjes zijn PC3200.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 19:10 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 19:10:
Maar het zou toch op 800MHz moeten draaien ivm dual channel? Of heb ik dat verkeerd? Ohja vergeten mijn geheugen reepjes zijn PC3200.
Er kunnen twee reepjes tegelijk benaderd worden. Dit zou in theorie "800MHz" zijn want 400MHz * 2 = 800MHz maar de reepjes zelf draaien op 400MHz. Het is dan ook niet echt 800MHz. Nogal moeilijk uit te leggen :P Ik draai zelf ook in een dual channel configuratie met dezelfde chipset en Everest System Information geeft mij:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/amour021/geheugen.gif

Dit is dus volkomen normaal :)

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb ik me voor niets druk gemaakt. Dankje! _/-\o_

En nu nog even mijn HD fixen met maxblast. Dan werkt ie weer perfect.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
amour021 schreef op 11 oktober 2004 @ 19:14:
[...]

Er kunnen twee reepjes tegelijk benaderd worden. Dit zou in theorie "800MHz" zijn want 400MHz * 2 = 800MHz maar de reepjes zelf draaien op 400MHz. Het is dan ook niet echt 800MHz. Nogal moeilijk uit te leggen :P Ik draai zelf ook in een dual channel configuratie met dezelfde chipset en Everest System Information geeft mij:

[afbeelding]

Dit is dus volkomen normaal :)
hmmz, eerder 400Mhz effectief op 2x 64 bits... 128 dus

2x64bit bus ipv 2x400Mhz

*dacht ik :X

[ Voor 3% gewijzigd door Pakjebakmeel op 11-10-2004 19:29 ]

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 19:22:

En nu nog even mijn HD fixen met maxblast. Dan werkt ie weer perfect.
HD fixen???? Maxblast brengt alleen een pleister aan, die laat naar verloop van tijd los en dan is ie verder kapot. Gewoon opsturen als Maxblast zegt dat hij kapot is. Scheelt je later een hoop zorgen.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
Het is maar een big drive enabler. Dus volgens mij moet het dan wel kunnen. Toch? Heb nu maar 137gb ipv 160.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ja, gewoon maxblast gebruiken. Maar zelf zou ik liever de bios van je moederbord flashen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het kan geen kwaad om je je eens in de materie te verdiepen eer je een topic opent ;) Neem bijvoorbeeld de FAQ van dit subforum door om jezelf de benodigde basics te toeleren: PMG FAQ. Wat betreft de 137GB (128GB) limiet, daar hebben we in een ander subforum weer een andere FAQ voor: OM FAQ / Beleid.

Basic stuff + FAQ stuff, dicht dus. Zie ook de [faq]registratievoorwaarden[/].
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.