Toon posts:

[Upgraden] Nieuwe 3d kaart of wachten op S939?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nu ook niet wat ik moet doen.... ik zat te denken om een nieuwe 3d kaart te halen....omdat ik d8 dat er nog snellere cpu,s voor s754 zouden uitkomen...
maar dit bleek dus niet meer zo te zijn na het nieuws op de frontpage

ff een vraagje wat kan ik nu beter doen... ik heb nu een 9800pro en wil spellen (tot die datums bij keuze 1 en 2 ) op 1024x 786 of beter noch (1280 x1024 ) op high detail kunne spelen. met een amd 64 3200+ 1024ram pc3200

keuze:
1.een nieuwe 3d kaart kopen rond januarie en de rest van systeem zo laten totdat er een heel nieuw systeem komt over 2 jaar ofzow.

2.noch even wachten tot maart/ april en dan een nieuw mobo s939 + nieuwe cpu + pci express 3d kaart halen.

Verwijderd

Topicstarter
Oja... en AA & AF gebruik ik niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 18:10 ]

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

gezien het feit dat je toch puur voor de games gaat --> Videokaart upgrade uiteraard.
wanneer je er een compleet nieuw mobo + cpu in zet, zal dit nooit zo veel schelen als wanneer je er een 3d kaart van een nieuwere generatie in zet.
(tenzij je planned om er een athlon fx55 in te zetten 8)7 )

edit:
1 nou zelfs dan maakt een nieuwe vga kaart meer verschil
2 er is ook nog een edit knop

[ Voor 18% gewijzigd door Egg op 11-10-2004 18:19 ]

MSI GX660R for the win!

Verwijderd

Topicstarter
uberotto2086 schreef op 11 oktober 2004 @ 18:17:
gezien het feit dat je toch puur voor de games gaat --> Videokaart upgrade uiteraard.
wanneer je er een compleet nieuw mobo + cpu in zet, zal dit nooit zo veel schelen als wanneer je er een 3d kaart van een nieuwere generatie in zet.
(tenzij je planned om er een athlon fx55 in te zetten 8)7
dat klopt maar over een half jaar zal deze cpu dan nog snel genoeg zijn om dan die 3d kaart bij te houden...wantje moet al een pentium 3,2 hebben of hoger om een x800 xt te kunnen trekken.

waar ik net ook aan heb zitten denken :
Ik kan natuurlijk ook strax die nieuwe 3d kaart halen en de 3700+ die is dan een stuk goedkoper(die zou die x800 xt en hoger wel aankunnen? :? .

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 18:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 18:10:
Oja... en AA & AF gebruik ik niet.
je hebt een uber dik systeem en je wilt zijn enige 'weakness' de videokaart nog vervangen omdat je leuk wilt gamen.... (zeker videokaart vervangen, nu al overstappen op ander mobo enzo is definetly overkill)

Maar damn wat is de reden dat je AA en AF niet aanzet als je toch zo graag gamed, als je die 2 uit laat heb je toch helemaal geen nieuwe vidkaart nodig 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 18:54:
[...]

je hebt een uber dik systeem en je wilt zijn enige 'weakness' de videokaart nog vervangen omdat je leuk wilt gamen.... (zeker videokaart vervangen, nu al overstappen op ander mobo enzo is definetly overkill)

Maar damn wat is de reden dat je AA en AF niet aanzet als je toch zo graag gamed, als je die 2 uit laat heb je toch helemaal geen nieuwe vidkaart nodig 8)7
Ja dat klopt.... maar ik kijk ook naar de toekomst...
Ik baal er gewoon een beetje van dat ze stoppen met s754 ik had verwacht dat ze noch tot wel 4200+ ofzo zouden daargaan voor dat socket.

Maar zou ik mijn 3200+ met strax winxp 64 en 64bit drivers van ati een x800xt meer los trekken dan met 32 bit drivers...m.a.w kan ik met 64 bit drivers ook de opvolgers bijvoorbeeld de:x850 xt die mss uitkomt aan.

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Vriend, je zegt dat je een pentium 4 3.2Ghz nodig hebt om met een x800xt mee te kunnen komen? Wat is dan je probleem? De athlon64 3200+ is in games beter dan de Pentium 4 3.2Ghz. Met die cpu kan je de komende 2 jaar gewoon wel vooruit. Slaat nergens op om nu te gaan upgraden omdat je anders later niet meer kunt upgraden..... 8)7
Gewoon wachten tot je huidige spulletjes niet meer mee kunnen, en dat zal nog wel even duren. Verder vind ik het ook wel een beetje vreemd als je je videokaart gaat upgraden terwijl je zonder AA & AF speelt. Ik heb bijna hetzelfde systeem (zie specs). Ik speel de nieuwste spellen op 1024x768 zonder AA & AF. Mijn enige upgrade plannen zijn ergens in januari er 512mb bij te steken en dan laat ik het daarbij voor een flink lange tijd.
Conclusie. Upgraden is nergens voor nodig. Alleen een videokaart als de x800xt kan nuttig zijn als je op 1280x1024 met AA & AF aan wilt spelen. Maar dat vind ik persoonlijk nergens voor nodig. Wel of geen AA & AF zie ik toch geen verschil tussen. En 1024x768 vind ik een perfecte resolutie. Ik weet niet hoe het met jou zit. Maar ook je videokaart is absoluut niet iets om je voor te schamen. Die kan nog zo een jaar mee.

Verwijderd

Ik zal als ik jou was wachten om up te graden naar een nieuwe mobo + CPU.

Kies als eerst een nieuwe videokaart en je prestatie zal meer dan voldoende zijn qua games.

Ik heb hetzelfde als jou alleen ik heb een 6800GT erin en ook een S754 socket mobo van asus en wil ook upgraden naar de s939 vanwege er geen nieuwe CPU's erop uit komen.

Die eikels hebben het wel mooi voor elkaar he op het laatste moment zeggen dat er geen nieuwe CPU's er voor uitkomen. Waarom dan die shit uitbrengen. Marketing gelul ook altijd.

Maar goed koop beter een nieuwe Videokaart en wacht ongeveer tot medio april/mei voor je nieuwe CPU+mobo.

PCI express is niet echt veel sneller nu omdat de games niet veel ervan eisen.
Dit zal je pas gebruiken bij de pas veeeeeel latere games die veel bandwijdte gebruiken.
Dit is ook uit reviews gebleken.

Als advies wacht ermee met PCI Express en je nieuwe CPU + mobo.

Want er worden Moederborden gemaakt die zowel PCI Express als AGP zullen ondersteunen of een add-on kaart erbij te kunnen verwerken.

Voor nu is een nieuwe videokaart het beste.

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 17:42:
Ik heb hetzelfde als jou alleen ik heb een 6800GT erin en ook een S754 socket mobo van asus en wil ook upgraden naar de s939 vanwege er geen nieuwe CPU's erop uit komen.

Die eikels hebben het wel mooi voor elkaar he op het laatste moment zeggen dat er geen nieuwe CPU's er voor uitkomen. Waarom dan die shit uitbrengen. Marketing gelul ook altijd.
Wat is dit nou toch voor onzin? Wat maakt het uit welk mobo je hebt? Je kan idd niet ver upgraden op socket 754, maar dat maakt toch niet uit. Voor de komende tijd is een Athlon64 3000+ meer dan voldoende!!!
Op het moment dat dat niet meer het geval is kan je altijd nog gaan upgraden naar een nieuw socket, dat is dan waarschijnlijk nog goedkoper ook! Je gaat nu toch niet upgraden omdat je dan later kunt upgraden? Je upgrade toch pas als je huidige spullen niet meer mee kunnen? Nu is het pure geldverspilling omdat je nauwelijks prestatiewinst zult boeken en het je wel een flinke hoeveelheid euro's zal gaan kosten...

Verwijderd

Topicstarter
Je gaat nu toch niet upgraden omdat je dan later kunt upgraden? Je upgrade toch pas als je huidige spullen niet meer mee kunnen? Nu is het pure geldverspilling omdat je nauwelijks prestatiewinst zult boeken en het je wel een flinke hoeveelheid euro's zal gaan kosten...
Hiermee ben ik het eens.....zo had ik het noch niet bekeken.

Maar als er strax spellen komen in 64 bit... hoeveel zal je daarvan gaan merken...
ik bedoel hiermee.... wat zou meer verschil maken.... een spel in 32 bit spelen en dan van een 3200 naar een 3500 gaan... ik zeg maar wat. of met een 3200 het spel in 64 bit draaien

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 18:35:
[...]

Hiermee ben ik het eens.....zo had ik het noch niet bekeken.

Maar als er strax spellen komen in 64 bit... hoeveel zal je daarvan gaan merken...
ik bedoel hiermee.... wat zou meer verschil maken.... een spel in 32 bit spelen en dan van een 3200 naar een 3500 gaan... ik zeg maar wat. of met een 3200 het spel in 64 bit draaien
verschil tussen 3200 en 3500 is verwaarloosbaar. Dus dat is imo helemaal geen optie. En als spellen in 64bit gespeeld kunnen gaan worden zal je dat ook duidelijk met een 3200 merken.

Verwijderd

Topicstarter
verschil tussen 3200 en 3500 is verwaarloosbaar. Dus dat is imo helemaal geen optie. En als spellen in 64bit gespeeld kunnen gaan worden zal je dat ook duidelijk met een 3200 merken.
Nou laat ik het dan zo stellen geen 3500 maar 4000.....wat is dan sneller?
alles in 64 bit met een 3200 of gewoon 32 bit met een 4000

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 18:59:
[...]

Nou laat ik het dan zo stellen geen 3500 maar 4000.....wat is dan sneller?
alles in 64 bit met een 3200 of gewoon 32 bit met een 4000
Poeh, geen idee, ik weet niet hoeveel het uitmaakt of een game met 64bit werkt of met 32bit. Voor besturingssystemen schijnt het wel een boel uit te gaan maken. Maar of dat ook voor games geld? Ik verwacht persoonlijk van wel. Maar antwoord op je vraag kan ik daar niet mee geven.

Verwijderd

Topicstarter
UltraR-pc schreef op 12 oktober 2004 @ 19:09:
[...]

Poeh, geen idee, ik weet niet hoeveel het uitmaakt of een game met 64bit werkt of met 32bit. Voor besturingssystemen schijnt het wel een boel uit te gaan maken. Maar of dat ook voor games geld? Ik verwacht persoonlijk van wel. Maar antwoord op je vraag kan ik daar niet mee geven.
Ok iig heel erg bedankt...
is er misschien iemand die hier wel meer overweet want je kunt er noch steeds heel weinig over vinden.

Verwijderd

UltraR-pc schreef op 12 oktober 2004 @ 17:53:
[...]

Wat is dit nou toch voor onzin? Wat maakt het uit welk mobo je hebt? Je kan idd niet ver upgraden op socket 754, maar dat maakt toch niet uit. Voor de komende tijd is een Athlon64 3000+ meer dan voldoende!!!
Op het moment dat dat niet meer het geval is kan je altijd nog gaan upgraden naar een nieuw socket, dat is dan waarschijnlijk nog goedkoper ook! Je gaat nu toch niet upgraden omdat je dan later kunt upgraden? Je upgrade toch pas als je huidige spullen niet meer mee kunnen? Nu is het pure geldverspilling omdat je nauwelijks prestatiewinst zult boeken en het je wel een flinke hoeveelheid euro's zal gaan kosten...
Voordat je gaat bleren als een geit tegen mij zal ik maar eerst goed lezen van wat ik bedoel.

Het is namelijk zo dat er een moederbord met socket 754 wordt uitgevonden voor de 64bit versie dan later komen ze aan met het verhaal dat ze stoppen met produceren van de 64 bit versie in de socket 754 mode.

Dus een klant zijnde koopt een moederbord omdat hij met de technologie van hedendaags mee wilt gaan en koopt een mobo van 130 euro in de winkel wat uit eindelijk blijkt dat de mobo niet meer ondersteunt wordt voor de 64 bit versie na de 3700. Die ook maar draait op 2.4Ghz met 1mb cache en dat alles verder gaat op de 939 socket.

Dat bedoel ik ermee.

En ja..ik ben een persoon die elk jaar een nieuwe processor koopt om mee te gaan. Ik heb niks gezegd dat de 3000+ al snel genoeg is dat komt ook helemaal niet in mijn verhaal voor.

Ik heb het over de toekomst en niet nu. Zoals de roadmap van AMD er al uit ziet is de beste oplossing voor de toekomst de 939 moederbord.
Maar voor de TS is zijn keuze als beste een videokaart te kopen (voorlopig)

Ik koop graag een mobo waarvoor ik daarna alleen een nieuwere CPU hoef te kopen om alleen up te graden om mee te gaan en niet een nieuw CPU met daarbij een nieuw Mobo want dat is echt geld over de balk gooien!

Get it ! ;)

• UltraR-pc
Dat is zeker waar, maar voor de TS doet dat er nu niet meer toe. Hij heeft namelijk al socket 754, en dan is het gewoon het beste te wachten tot dat niet meer voldoet. Als iemand nu zou gaan upgraden en hij heeft de keuze tussen socket 754 en socket 939 dan raad ik hem nog steeds een socket 754 aan. Gewoon omdat dat socket op dit moment gewoon een betere prijs/kwaliteit verhouding heeft dan socket 939.
Als iemand de latere upgrade mogelijkheden echter heel belangrijk vind dan is socket 939 idd de enige juiste keuze. Maar dus niet als je op dit moment al socket 754 in bezit hebt. Want dat kan nog wel een behoorlijk tijdje mee.

Verwijderd

UltraR-pc schreef op 13 oktober 2004 @ 11:25:
Dat is zeker waar, maar voor de TS doet dat er nu niet meer toe. Hij heeft namelijk al socket 754, en dan is het gewoon het beste te wachten tot dat niet meer voldoet. Als iemand nu zou gaan upgraden en hij heeft de keuze tussen socket 754 en socket 939 dan raad ik hem nog steeds een socket 754 aan. Gewoon omdat dat socket op dit moment gewoon een betere prijs/kwaliteit verhouding heeft dan socket 939.
Als iemand de latere upgrade mogelijkheden echter heel belangrijk vind dan is socket 939 idd de enige juiste keuze. Maar dus niet als je op dit moment al socket 754 in bezit hebt. Want dat kan nog wel een behoorlijk tijdje mee.
Dat is eigenlijk wat ik ook bedoel :)

De Socket 754 is in prijs/verhouding goed alleen het heeft een belemmering voor de toekomst.
Helaas :( vind ik in dit opzichte wel erg jammer omdat je toch geld hebt uitgegeven in dit mobo terwijl het niet verder gaat dan de 3700+ wel een minpunt.
Maar voor nu zit je ermee goed zeker weten meeste games vereisen zulke technologie nog niet echt.

Maar voor iemand die graag al voor de toekomst voor bereid is is de socket 939 de beste. Kost wel wat maar dan heb je ook wat.

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-12-2025
sorry hoor maar je bent echt een van de weinigen die allen een cpu vervangt

dus klagen dat je niet verder als 3700 kan
kan je pas als je er inderdaad een 3700 in hebt zitten

Ja zou ik ook zeggen

Pagina: 1