Toon posts:

[XP] BSOD bij de installatie (geheugen)*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb nu al een paar dagen problemen met mijn pc. Het scherm sprong niet op als ik de pc opzette, hij gaf rare fouten ed. Ik heb toen al mijn data overgezet op mijn laptop en de schijf ( 120 GB ) geformateerd. Toen ik daarna windows installeerd gaf hij na 60% bij copying files de fout dat hij bestanden niet vond op de cd terwijl ik de cd gecontroleerd had. ( heb diezelfde cd nog gebruikt voor een andere installatie en hij gaf geen fouten ) . Heb toen via fdisk partitie verwijdert en weer eentje aangemaakt, geformateerd en wil nu xp terug installeren. Probleem is als ik in het setup programma kom en op enter moet duwen om XP te installeren krijg ik een BSOD met volgende berichten :

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

*** STOP: 0x0000000A (0x00000360,0x00000002,0x00000001,0x807C97DA)

Ik heb dit opgezocht maar vond alleen maar dingen dat ik in safe mode moest opstarten enzo , maar ik heb xp nog niet een geinstalled...

Ook foutieve hardware zou me erg verbazen omdat de pc redelijk recent is en nooit problemen gaf...

Enige suggesties?

MVG.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
hoeveel geheugen reepjes heb je in je pc zitten?
ik heb ook eens gezeik gehad met een herinstall van winXP. Wat bleek....een conflict met een geheugenreep. Als ik 1 van de 2 geheugenrepen eruit haalde ging de install lekker door en als beide reepjes erin zaten kreeg ik een blauw scherm en foutmelding.
En na de installatie beide reepjes er weer in en was er niks aan het handje....

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19
Hardwarefout :)

CPU overgeclocked toevallig? Temperaturen nog in orde? Geheugen niet te strak getimed?

Volg anders ook even de troubleshooter van PMS :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik al doorgenomen en vond het niet meteen daarin.
Ga het nu even met die ram proberen.

Hou jullie op de hoogte ... :)

enne bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
FragFrog schreef op 11 oktober 2004 @ 17:45:
Hardwarefout :)

CPU overgeclocked toevallig? Temperaturen nog in orde? Geheugen niet te strak getimed?

Volg anders ook even de troubleshooter van PMS :)
Had deze nog niet gelezen maar vind het wel interessant..
De CPU zet zichzelf bij de reset van het moederbord op 1100 Mhz terwijl ik me goed kan herinneren dat ik bij aankoop een AMD Athlon XP 1700+ had besteld.
Nu als ik daarna in de BIOS de CPU Speed op 133/133MHz zet ipv 100/100MHz dan komt er bij start up wel AMD Athlon XP 1700+ te staan. Is dit nou overclocken?
Temperaturen zijn bij mijn weten tijdens die install in orde omdat de bak open staat en goed gekoeld is. Wat bedoel je met geheugen getimed??

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:09
dit heb ik ook altijd, daarom heb ik nu nog steeds windows 98se (ook pas na heel wat tweaken gelukt) :X (ik heb alles al eens vervangen, behalve cpu, mobo en ram). Zal dus wel aan het geheugen liggen.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 17:52:
[...]

Had deze nog niet gelezen maar vind het wel interessant..
De CPU zet zichzelf bij de reset van het moederbord op 1100 Mhz terwijl ik me goed kan herinneren dat ik bij aankoop een AMD Athlon XP 1700+ had besteld.
Nu als ik daarna in de BIOS de CPU Speed op 133/133MHz zet ipv 100/100MHz dan komt er bij start up wel AMD Athlon XP 1700+ te staan. Is dit nou overclocken?
Temperaturen zijn bij mijn weten tijdens die install in orde omdat de bak open staat en goed gekoeld is. Wat bedoel je met geheugen getimed??
default speed van een XP1700+ is 1467 MHz dus @133 MHz, wat jij gedaan hebt hoort ;)

Kijk ook even of je harde schijf het goed doet, test met een tooltje van de HD fabrikant ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Heb even getest als ik die CPU speed op 100/100MHz laat staan en dan geeft ie raar genoeg geen fout als ik windows wil installeren. Wat hij wel doet is weer bij 80% een missing file geven. Ik heb dan de cd eruit gehaald en dan krijg ik een zwart scherm terwijl de pc blijft bollen en de cd rom blijkbaar aan het lezen is.

Aan wat kan dat liggen?

Verwijderd

Al een andere CD_ROM speler geprobeerd?

• Edwin78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Probleem heb ik ook eens gehad.
Ik had destijds een nieuwe HD en die was de veroorzaker.
Dat programma van Maxtor gaf aan dat de schijf in orde was, maar als je windows installeerde ging het fout net zoals bij jou.

Ik heb toen de HD omgewisseld bij de leverancier en het probleem was verholpen.

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Het kan ook een compabiliteitsprobleem zijn... als je je pc net nieuw hebt: probeer is een ander soort merk geheugen... bij mij was toen nl het probleem opgelost

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag nog maar eens beweze dat pc's rare wezens zijn. Had 2 repen RAM erin zitten en heb eentje eruit gehaald zoals in een vorige reply was gezegd. XP installeert volledig nu. Bij deze hartelijk dank voor jullie hulp.

MVG

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 18:46:
Vandaag nog maar eens beweze dat pc's rare wezens zijn. Had 2 repen RAM erin zitten en heb eentje eruit gehaald zoals in een vorige reply was gezegd. XP installeert volledig nu. Bij deze hartelijk dank voor jullie hulp.

MVG
tadaa......ik zei het toch.
B)
Windows had bij mij ook een geheugenconflict.
En na installatie kun je die reep gewoon weer terugstoppen en dan accepteert ie die reep gewoon.
Raar maar waar.

[ Voor 3% gewijzigd door schwarzenegger op 11-10-2004 18:48 ]

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:09
dat ga ik binnenkort ook eens doen, heb ik misschien na 2 jaar toch nog eens windows xp B) :X

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37
Ik pas de topic titel nog even aan, zodat deze een mooier resultaat geeft in de search. Verder het verzoek om niet onder elke post "MVG" te zetten, dat is nogal overbodig hier :)
Pagina: 1