Toon posts:

Ervaringen Frontpage 2003

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In dit topic ben ik op zoek naar ervaringen van gebruikers van frontpage 2003. Er wordt hier op GoT altijd flink gescholden op het webknutselprogramma van Microsoft en het leek me leuk eens wat gebruikerservaringen te verzamelen. Ik gebruik zelf frontpage 2002/XP voor het snel controleren van de opmaak (voorbeeld in browser werkt gewoon lekker snel) en het snel wijzigen van code in meerdere pagina's.
Het grote van fp2002 nadeel vind ik de beroerde ondersteuning van css files, het automatisch corrigeren van opmaakregels en het moedwillig verknoeien van tabellen. Om mijn eigen bedrijfssite in zowel IE als foxfire netjes voor de dag te laten komen moet ik wegblijven uit FP en alles gaan editten in kladblok. Ik werk zelf nog steeds met tabellen voor de opmaak. (dat is mijn eigen schuld, ik weet het) FP 2002 is veelal niet in staat om tabellen met verschillende samengevoegde cellen in kolom of rijvorm goed te handelen.

Dus wie een gegronde mening heeft over de 2003 versie die zou ik graag willen horen.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk niet dat je veel zichzelf serieus nemende tweakers zal vinden die echt aan de slag gaan met Frontpage. Het is wel een grappig programma voor een simpele thuisgebruiker die een persoonlijke website wil maken, maar als je wat professioneler aan de gang wilt, loop je al snel tegen problemen aan, zoals je in FP 2002 al gemerkt hebt.
Dreamweaver is al een veel beter verwelkomd alternatief, en als ik moet kiezen tussen die twee pakketten, dan kies ik zonder meer voor het laatste. Al doe ik mijn development-werk nog altijd het liefst in een teksteditor (niet kladblok, dat is me niet geavanceerd genoeg :P).

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:43

Rhapsody

In Metal We Trust

Omdat ik toch nieuwsgierig was naar versie 2003 heb ik er even naar gekeken, en ik kan concluderen dat het op veel fronten erg verbeterd is t.o.v. zijn voorganger.
Vooral qua standaarden is het een grote stap voorwaarts.

Maar net zoals NME84 al aangeeft denk ik niet dat er veel (als die er al zijn) die het gebruiken, ik geef ook de voorkeur aan UltraEdit/kladblok.

🇪🇺 pro Europa!

Verwijderd

dreamweaver mx 2004 in "homesite-modus" FP zal ik nooit aanraken.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 19:46 ]

Verwijderd

Dat is persoonlijk, frontpage is leuk voor een website als: Dit is mijn konijn, dit is mijn broertje..

Zodra je wat professioneler aan de slag gaat schiet het programma te kort, evenals andere wysiwyg/ drag-drop editors vind ik.
Ten eerste, bij professionele websites is HTML maar een klein onderdeel. Veel belangrijker zijn de stylesheets en wil je die goed opbouwen, met overerving e.d. zul je er zelf overna moeten denken. Ook javascript/dhtml zal je vaak zelf moeten schrijven.Ten tweede worden veel professionele pagina's dynamisch gegenereerd en zijn opgedeeld in stukken HTML, wat in zo'n programma nauwelijks voordelen oplevert boven zelf schrijven. Ten derde, HTML is betrekkelijk eenvoudig en als je een beetje snel kan tikken heb je een paar DIVjes met een klasse/id zo op papier.Ten vierde is het nauwkeuriger als je het zelf tikt, je code blijft zo gespaard van allerhande meuk, die je niet wilt. Evenals de opmaak met tabs/inspringen en commentaar, kan je zelf bepalen als je text-editor gebruikt.

Dat zijn ongeveer wel mijn bezwaren tegen een front-page of iets soortgelijks editor. Maar nogmaals, voor de eenvoudige thuisgebruiker maakt frontpage het mogelijk leuke doch eenvoudige website te maken.

Mijn voorkeur gaat uit naar een text-editor met syntax-highlighting. Dat brengt op een overzichtelijke manier structuur in je code, maar andere vinden het een marteling om zelf HTML te schrijven.

Verwijderd

Kladblok ownage
luiheid qua page ontwerp > resultaat non validated code

Frontpage 2003 zal opzich geen verbetering zijn.
net zoals dreamweaver / whatever

teveel troep in je source .

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 10:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij er dus niet om of ik wel of niet Frontpage 2003 moet gaan gebruiken, maar om personen die het bijvoorbeeld willen kopen een gegronde reden te geven om het wel of niet aan te schaffen.

Nog een nadeel van FP2002 en voorgaande versies is de ronduit beroerde vertaling van word en excell files naar HTML. Als je frontpage 2002 zijn gang laat gaan op een wordbestand dan creert hij doodleuk een html bestand van een 1 MB.

Ik heb ooit eens geprobeert onze Excell prijslijst in HTML te laten omzetten door frontpage maar dat werden bestanden van gemiddeld 1,5 MB. Tegenwoordig hebben veel mensen een breedband verbinding maar met een modem is dat niet binnen te krijgen. Het strippen van de mso-hutsefluts tags uit de door frontpage gegenereerde HTMLcode kostte mij meer tijd dan alles zelf te typen.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Kladblok is voor n00bs. Er zijn editors met syntax highlighting uitgevonden ( www.editplus.com )
Bonjour schreef op 12 oktober 2004 @ 11:25:Nog een nadeel van FP2002 en voorgaande versies is de ronduit beroerde vertaling van word en excell files naar HTML. Als je frontpage 2002 zijn gang laat gaan op een wordbestand dan creert hij doodleuk een html bestand van een 1 MB.
Dat ligt niet an frontpage, dat ligt aan Word & Excel en het leuke 'Microsoft formaat' dat daarvoor gebruikt wordt. Er zijn wel 'word tidy' plugins, en er zijn ook online cleaners die de meest ezut eruit halen.
[google=word html tidy]

[ Voor 4% gewijzigd door SchizoDuckie op 12-10-2004 11:37 ]

Stop uploading passwords to Github!

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
* Vm1heA denkt dat dit een lang slepend opsom-deze-editor-is-beter-en-MS-is-niks topic word :X

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

* OzBoz denkt dat mensen die hier nog kladblok durven roepen te weinig in W&G komen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:01
Niet zo heel lang geleden was er nog een topic over editors voor html e.d.. Overigens is FP nog ranziger dan DW en maakt eerder code die in zelfs IE niet te doen is :/ Maar ook met FP kun je aardige nette code maken.. Hangt er maar vanaf hoeveel fouten je gemaakt door de WYSIWYG editor verbeterd :)

|>

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

En jij bent 3 keer zo lang bezig als ik met UltraEdit.

Verwijderd

Barracuda_82 schreef op 12 oktober 2004 @ 12:20:
[...]

En jij bent 3 keer zo lang bezig als ik met UltraEdit.
ow ? mijn code staat in 1 keer schoon
zal later geen edit meer hoeven te maken in mn source omdat het niet werkt in bijvoorbeeld mozilla

ik template dat ding gewoon een gooi der een php engine achter ..
draait in mij boekje altijd nog beter en sneller dan het ik maak een nieuwe pagina aan in dreamweaver ultradev gebeuren

kladblok voor noobs ?
ik heb geen kleurtjes nodig om te weten wat voor funtie een bepaald stukje code heeft hier en daar even wat comments neerdumpen en ik vind alles net zo snel / dan wel niet sneller terug ..

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:01
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 12:58:
[...]

ow ? mijn code staat in 1 keer schoon
zal later geen edit meer hoeven te maken in mn source omdat het niet werkt in bijvoorbeeld mozilla

ik template dat ding gewoon een gooi der een php engine achter ..
draait in mij boekje altijd nog beter en sneller dan het ik maak een nieuwe pagina aan in dreamweaver ultradev gebeuren

kladblok voor noobs ?
ik heb geen kleurtjes nodig om te weten wat voor funtie een bepaald stukje code heeft hier en daar even wat comments neerdumpen en ik vind alles net zo snel / dan wel niet sneller terug ..
Blijkbaar werk jij niet zo veel met heel gecompliceerde situaties, dan hecht je er echt wel waarde aan...

|>

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoe Frontpage 2003 met CSS omgaat (of soms gewoon niet) is voor mij de reden om het niet te gebruiken. Specifieker kan ik helaas niet zijn omdat het weer een tijdje geleden was dat ik het product heb gebruikt.

Alleen vond ik de div mogelijkheden in FP wel wat duidelijker dan in DW.

Verwijderd

ik kan begrijpen dat het bij PHP handig is met een groot aantal functies ..
maar HTML / XHTML / CSS moet je alle functies toch wel weten lijkt mij
daar heb ik geen kleurenblok voor nodig om toevallig een bepaalde functie er uit te pikken

Verwijderd

/me gaapt en knuffelt zijn DWMX 2004/homesite nog eens...

Het is niet de tool die het hem doet, maar wie er en hoe je er mee omgaat ;)

Verwijderd

Kladblok? Ik typ m'n sources allemaal in op m'n mobiel en SMS ze naar de server.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 13:12:
Kladblok? Ik typ m'n sources allemaal in op m'n mobiel en SMS ze naar de server.
:+ _O_ :+

Maar goed, we raken offtopic ppl ;) Hij wil gebruikerservaringen van Frontpage 2003.

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Papa Eend schreef op 12 oktober 2004 @ 13:17:

:+ _O_ :+

Maar goed, we raken offtopic ppl ;) Hij wil gebruikerservaringen van Frontpage 2003.
En die gaat ie hier niet vinden denk ik :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:48

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 13:12:
what happened to de rooksignalen? iedereen gaat hier maar met z'n tijd mee, en ik zit hier nog zielug in vi te prutsen :( :+
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 13:19:
[...]

En die gaat ie hier niet vinden denk ik :)
ik denk het ook niet....

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.