Toon posts:

[ASP.NET] redirecten met FormsAuthentication lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hier het volgende probleem:

ik heb een beveiligde omgeving met FormsAuthentication op domein X. Het inloggen op dat domein zelf wil prima.

Nu heb ik op domein Y een frameset gemaakt, waar 1 frame gelinkt wordt naar het beveiligde gedeelte op domein X. Het vreemde is dat het inloggen via de frameset op domein Y niet wil. Er wordt geen foutmelding gegeven maar er gebeurt gewoon niets.
De frame wordt naar index.aspx gelinkt, die op zijn beurt netjes naar login.aspx linkt omdat er nog geen rechten zijn voor index.aspx. Ook staat de ReturnURL QueryString netjes in de URL.

Iemand een idee hoe dit komt, loop nou al uren te zoeken ..

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:34
Hoe redirect je ?

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 16:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

gokje; Internet Explorer vertrouwt de boel niet, wil geen cookie zetten (en daardoor ook geen authentication ticket), wat veroorzaakt wordt doordat je de inlogpagina in het frame laadt van een ander domein.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe het met FormsAuthentication.RedirectFromLoginPage
gorgi_19 schreef op 11 oktober 2004 @ 17:31:
gokje; Internet Explorer vertrouwt de boel niet, wil geen cookie zetten (en daardoor ook geen authentication ticket), wat veroorzaakt wordt doordat je de inlogpagina in het frame laadt van een ander domein.
En dit kan je zeker alleen omzeilen door de instellingen van IE anders te zetten?

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 17:34:
En dit kan je zeker alleen omzeilen door de instellingen van IE anders te zetten?
Bingo :) En als het dan wel goed werkt, weet je het zeker waar de oorzaak ligt :)

Verwijderd

Topicstarter
het ligt inderdaad aan de instellig van IE, maar ik wil mijn toekomstige gebruikers niet opzadelen met aangepasten IE instellingen.

Ik heb al verschillende ideeen gehad om voor mijn idee, maar het wil maar niet lukken. Ik zal mijn idee omschrijven:

Er is een beveiligde gedeelte waar men oa een CMS kan vinden. Dit beveiligde gedeelte wil ik op mijn eigen omgeving (lees: domein) plaatsen zodat ik de gebruikers niet hoef op te zadelen met alle bestanden op hun domein. Mijn idee was om men wel via een url van hun eigen domein (bijv. cms.domein.nl) naar het beveiligde gedeelte te sturen. Verder had ik het idee om een code mee te laten geven en te kijken naar de referer. Als de code en referer overeenkomen dan krijgen ze een loginscherm te zien, anders niet.

Ik weet dat dit te realiseren valt, en het zal mij dan ook lukken. Wat mij alleen nog dwars zit is hoe de gebruiker via zijn link op het beveiligde gedeelte kan komen zonder problemen met de instelling van de browser.

Weet iemand hoe ik dit aan kan gaan pakken?

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 18:16:
Weet iemand hoe ik dit aan kan gaan pakken?
zie de search :) Je bent niet de eerste met die probleem :)

Pagina: 1