[Meuktracker] minor updates

Pagina: 1
Acties:

• :murb:
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 08:36

:murb:

@murb.nl

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt, maar ik kon geen vergelijkbaar topic vinden (?), daarom dit nieuwe topic.

Vandaag zag ik weer voor de zoveelste keer FirePanel XP en Central Brain Identifier in de Meuktracker staan. Persoonlijk interesseren mij deze programma's niet zo, en dat draagt natuurlijk bij aan mijn verontwaardiging. Maar toch, als je kijkt in de history van beide programma's zie je toch wel erg veel minor updates (gezien de versie nummers 0.0.xx - updates).

Is hier een beleid voor of zijn deze updates in werkelijkheid zo ingrijpend dat ze voor zij die belang hebben bij deze software dringend op de hoogte moeten worden gesteld?

Ik zou voorstellen om voor dergelijke updates niet langer toe te voegen aan de submits. Mogelijk zouden de links in de meuksubmits van de 0.x releases geupdate kunnen worden, zodat je via tweakers wel altijd terecht komt bij de 'laatste' (zolang ie natuurlijk gesubmit is) versie.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De Meuktracker is er om ten eerste de bezoeker te wijzen op een nieuwe versie van een stuk software, driver, firmware of BIOS. Het kan dus voorkomen dat er binnen een week enkele updates van dezelfde update worden uitgebracht en mocht dat de spuigaten uitlopen, dan plaatsen we geen update. Dit is trouwens al vaker voorgekomen: tig ForceWare-updates binnen een week, ontiegelijk veel bèta-BIOS'en van Asus, tien verschillende soorten getweakte Catalyst-drivers, enz. Voor de bezoeker is het dan wel netjes om een versiehistorie te geven met daaronder de 'nuttigheid' van de reacties.

Het updaten van een oude cq. voorgaande meukposting is niet echt aan te raden. De meeste keren dat er gekeken wordt naar een nieuwe update is als het vers in de update tracker verschijnt. Dan kunnen we net zo goed even een nieuw artikel in de Meuktracker zetten. Zo verlies je ook niet het overzicht van de update history en de mensen die via de e-mailnotificatie op de hoogte willen gehouden worden, krijgen dan een mailtje in de box. Als we een oude posting zouden updaten dan verliezen we een feature van de frontpage. Het is ook bovendien erg handig om te kijken wat de reacties zijn per versienummer, zodat de lezer weet waar eventueel problemen kunnen zitten of als er ergens iets getweakt kan worden.

Ik geef je gelijk dat we niet al te vaak een update van een programma moeten plaatsen, maar we gaan pas updates overslaan als het echt de spuigaten uitloopt. Dat zie ik vooralsnog alleen bij een paar stukken software en daar plaatsen we al een aantal van niet meer.

• :murb:
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 08:36

:murb:

@murb.nl

Topicstarter
Ik ben het eens met de functie omschrijving van de meuktracker. Daarnaast gebruik ik 'm ook om nieuwe software te ontdekken.

Wat je noemt over updaten is een goed punt. Hier had ik niet aan gedacht.

Misschien zouden niet alle meuks op de frontpage kunnen komen, maar ach... het is nou ook niet zo erg dat ik er niet mee kan leven ;) Ik vond het wat de boven genoemde programma's zelf echter al mijn persoonlijke spuigaten uit komen. Misschien net op de verkeerde momenten op tweakers.net ;)