Toon posts:

Raid 1 Disk Device Installatie Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleempje met mijn raid configuratie. Sinds een paar dagen heb ik een raid 1 configuratie draaien in mijn computer. Het betreft de volgende hardware:

Mobo: Asus p4c800e-deluxe
Onboard Controller :Promise Fasttrack 378 Controller
Schijven: 2x Western Digital WD1200JB 120 gig 8 mb cache ide schijven

De schijven heb ik samen gezellig in een raid 1 array geplaatst en laten dupliceren zoals beschreven stond in het boekje van mn moederbord.

Nou moest ik vervolgens in mijn windows xp pro natuurlijk die controller installeren, netjes gedaan en gereboot. Het leek allemaal goed te werken, kreeg men gewone partities weer en alles leek in kannen en kruiken, kijk ik later in apparaat beheer zie ik daar dit staan:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.poelhuis/vreemd.jpg

Nou zie je dus bij schijfstations een uitroepteken staan waar bij staat dat hij het niet kan installeren, heb al van alles geprobeert, maar ik krijg dit uitroeptekentje niet weg. Wanneer ik windows opnieuw laat zoeken naar drivers voor het apparaat dan krijg ik na het installatie schermpje de volgende melding:
"Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat. De opgegeven service is geen geïnstalleerde service."

Heeft iemand een idee wat voor drivers ik hier voor zou moeten/kunnen gebruiken en/of hoe ik dit probleem kan oplossen?? Het lijkt me namlijk niet echt gezond dat dat dr staat. Verder lijkt m'n raid array zelf het wel goed te doen:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.poelhuis/vreemd2.jpg

Iemand een idee hoe ik dit oplos??? Heb heel tweakers en google afgezocht maar kan niets concreets vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die hier een oplossing voor weet?

Verwijderd

Heb je al gekeken bij services.msc of daar niet iets teveel uitgeschakeld staat? Al in de registry bij je driver/services gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken voor de zekerheid (had ik al eerder gedaan), maar zie er zo niets aan, heb verschillende dingen maar is even aan gezet waarvan ik dacht dat het er wat mee te maken kon hebben, zonder resultaat helaas. Hij blijft nog steeds dezelfde melding geven.

[edit]
Heb nog niet in m'n registry gekeken, waar zou ik dat ergens kunnen vinden? En wat zou ik er aan kunnen zien?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn registry helemaal doorgeplozen, maja ik weet immers niet waar ik naar op zoek ben dus ik zie niets raars.

Heeft iemand anders nog suggesties? :) _/-\o_

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Apparaat verwijderen en opnieuw laten detecteren?

Misschien heb je iets aan deze quote:
Een kleine truuk die een hoop flexibiliteit geeft voor werken met devices onder Windows 2000, Windows XP en Windows 2003.

Log in als Administrator of equivalent.

Voeg aan de user environment variabelen de variabele:

devmgr_show_nonpresent_devices

toe en geef deze de waarde "1".

Open nu "Apparaatbeheer" en ga naar menu "Beeld" en selecteer "Verborgen apparaten weergeven".

Nu zie je alle apparaten en alle "ghosted" devices. Je kan nu alles weggooien wat er volgens jou niet behoord te staan. Overigens wees voorzichtig met alles wat je niet kent.
Deze komt uit [rml][ XP] windows vindt niet aangesloten printer *[/rml] trouwens

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Topicstarter
MaikelG schreef op 13 oktober 2004 @ 16:27:
Apparaat verwijderen en opnieuw laten detecteren?

[...]
... Het schijfstation is niet eens geinstalleerd dus elke keer als ik opnieuw opstart, dan detecteerd windows hem zelf al en wil hem dan installeren (wat dus niet lukt), de raid controller opzich gaat goed, alleen dat verrekte schijfstation niet... Constant dezelfde error.

De raid controller zelf en het schijfstation heb ik weg gegooit en opnieuw proberen te installeren, het probleem blijft helaas.

Met dat "weergeven van verborgen apparaten" zie ik niets bijzonders staan of iets wat gerelateerd kan worden aan de raid controller cq. schijfstation.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Weet je zeker dat je niet de verkeerde drivers aan windows hebt gevoerd? (Windows 2000 drv. misschien?)

Wat misschien ook goed kan is dat er een irq conflict is, waardoor hij wel gezien wordt - maar zodra de pc hem probeert te starten lukt dat niet .... Bijvoorbeeld gaat de data naar je tvkaart en die snapt er nog minder van.

Het lijkt erop dat het een onboard kaart is, misschien even escd data resetten?

Verwijderd

Topicstarter
Blasterxp schreef op 13 oktober 2004 @ 17:55:
Weet je zeker dat je niet de verkeerde drivers aan windows hebt gevoerd? (Windows 2000 drv. misschien?)

Wat misschien ook goed kan is dat er een irq conflict is, waardoor hij wel gezien wordt - maar zodra de pc hem probeert te starten lukt dat niet .... Bijvoorbeeld gaat de data naar je tvkaart en die snapt er nog minder van.

Het lijkt erop dat het een onboard kaart is, misschien even escd data resetten?
Ik heb die controller geinstalleerd met win xp drivers.. (zoals ook te zien is op het plaatje, staat dr Win XP voor... ). Voor het schijfstation zelf heb ik geen drivers of ik weet in ieder geval niet welke drivers ik daar voor moet gebruiken, als ik gewoon de cd aangeef van mijn moederbord drivers dan doet hij niets, of als ik het helemaal handmatig probeer te doen zegt hij, dit station bevat geen informatie over hardware oid.

Het is inderdaad een onboard kaart en wat betreft dat IRQ wat je zegt, ik heb alleen een videokaart (AGP) en een soundkaart (PCI) in de slots zitten, ik heb mijn soundkaart ook even een slot verplaatst omdat ik dacht dat deze op een shared PCI slot zat samen met de raid controller, het probleem blijft echter. Verder heb ik geen tv kaarten, edit kaarten oid in mijn computer zitten (alleen wat onboard zooi, zoals een soundkaart (staat uit), lan, 2 raid controllers (promise en intel, intel staat uit) en nog iets van een usb hub dacht ik)

Hoe kan ik die ESCD data resetten? Gewoon via de BIOS ofzo? Het is overigens een American Megatrends Bios...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mn hele bios en moederbord boekje door geplozen. Maar ik kan niet vinden hoe dat zou moeten die ESCD data resetten bedoel ik. Dr wordt met geen woord gerept over ESCD data in het boekie dus zullen ze het of anders noemen of je moet het op een andere manier resetten... geen idee...

Dus: Hoe doe je dat bij een asus p4c800-e deluxe?

[edit]
typo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb mn computer maar is opnieuw geinstalleerd (wou ik eigelijk niet magoed). Nou lijkt het probleem opgelost... hij geeft nix meer aan dus zal wel goed zijn :)
Pagina: 1