Toon posts:

Fancontroller, raar probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem met mijn fancontroller.
Er zitten 4 rheo's op met daarboven 4 blauwe LEDs (die , naarmate de rheobus open gedraait word, feller gaan branden).

Nu is er 1 LED heel vaag bezig; deze valt uit regelmatig.
Dus na een tijdje ging ik de LED doormeten met mijn multimeter (de LED ging dus niet meer aan).
Nu komt het rare:
Toen ik de plus pool van mijn multimeter tegen de plus pool van het LEDje hield, ging het LEDje opeens weer branden!

Dus ik blij dat het weer werkte, maar na een tijdje viel hij toch weer uit.
En ik kon hem wederom weer met mijn pluspool van mijn multimeter aanzetten! (Ik heb ook geprobeert hem met bv een schroevedraaier, of iets van metaal, aan te krijgen maar dit ging niet. Het werkt ALLEEN met de PLUS-pool van de multimeter (ook als deze niet aan staat!)

Iemand enig idee...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 16:49 ]

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:54

Santford

FP PowerMod
Mss maakt het pluspootje van de LED geen goed contact met de print waar ie op gesoldeerd zit :?

En dat als je de multimeter ertegenaan houd ie weer contact maakt,

mss zou je een foto kunnen posten dan kunnen wij ook kijken hoe het eruit ziet, een foto zegt hier immers meer dan duizend woorden ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Santford op 11-10-2004 17:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik dacht eerst ook dat het een slecht contact was, maar dit is absoluut niet (als het LEDje aan is en ik rammel flink met het LEDje dan blijft hij aan.)
En het werkt ook alleen met plus van multimeter, met iets anders werkt het NIET.

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
misschien een onderbreking in de baan naar het ledje, dat hij op een of andere manier stroomaftapt van de multimeter waardoor die alleen gaat branden als je met deze contact maakt

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar het ledje blijft wel branden als ik daarna de multimeter er vanaf houd.
(en dan na een minuut of 20 gaat het ledje weer uit)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Tja een raar "probleem" maar het is nogal lastig op te lossen door gebrek aan foto's e.d.

Ik zou zeggen zet er ffkses een nieuw LED'je in :)
Pagina: 1