[PowerPoint] Deel van dia's herhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 659 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Ik ben bezig met een PowerPoint-presentatie, die bestaat uit een intro-dia en daarna een aantal dia's met foto's en beschrijvingen. Ik wil dat die foto's tijdens mijn presentatie elkaar automatisch opvolgen en als de laatste foto geweest is, de eerste foto weer wordt getoond en dat het geheel zich blijft herhalen.
Het probleem is, dat ik niet wil dat die introductiepagina tussentijds weer wordt getoond.

Is er een optie in PP waarmee je een dia eenmalig kunt laten weergeven?
Ik heb wel gevonden hoe je een dia permanent verbergt, maar dat moet ik dus niet hebben. Dus wat ik wil:

intro - foto1 - foto2 - foto3 - foto1 - foto2 - foto3 - foto1... etc.

Alvast bedankt!

• Millennyum
*kick*

Kan dit nou gewoon niet? Misschien door aan het einde van de presentatie een nieuwe presentatie te openen die alleen uit foto's bestaat dan?

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:45
Je zou kunnen kijken bij Macro's maar om eerlijk te zijn kom ik er zo ook niet 1 2 3 uit.
Wat ik nu heb is dit:

code:
1
SlideShowWindows(Index:=1).View.GotoSlide Index:=2

Ben er alleen niet achter gekomen hoe je automatisch kunt laten uitvoeren door de laatste slide...

Verwijderd

Er is een SlideShowEnd-event, je zou daarmee iets moeten doen in VBA. Probeer het zelf ook uit te vissen, maar lukt me niet echt... :(

Verwijderd

Argh, dat is zo simpel nog niet... Er staat een hoop op http://www.rdpslides.com/pptfaq/FAQ00004.htm, maar het tricky gedeelte is dat je niet echt eventhandlers in kunt schakelen en gebruiken zoals bij Word of Excel. Affijn, kijk maar even op die site, of er wat tussen staat...

Maar ik zou ook de optie overwegen om de titelpagina eruit te slopen, en de hele show te laten loopen... :+

• Millennyum
Bedankt voor alle moeite... ik heb uiteindelijk maar geen loop erin gedaan. :| Misschien een projectje om op te pakken als er geen deadline voor de presentatie is...

Verwijderd

Was wel benieuwd of iemand hier al wat gevonden heeft.
Pagina: 1