Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Policy] Waarschuwen voor faillisement

Pagina: 1
Acties:

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op 9 september wilde ik graag mijn medetweakers waarschuwen voor het waarschijnlijk aanstaande faillisement van Xenon Webstore. Dit omdat mensen die hier vooruitbetaalden hun geld waarschijnlijk kwijt zouden zijn. Maar dat mocht niet van Longbeard. Met als argument:
Tweakers.net start dan pas een topic wanneer er daadwerkelijk officieel sprake is van een faillisement.
en de vrees voor juridische procedures. Nogal koudwatervrees vind ik, maar goed. Alleen zie ik nu dat Renegade een topic heeft geopend over het vermoedelijke faillisement van EuroPc. Mag het nu ineens wel? Hoe zit dat?

Overigens is Xenon inmiddels inderdaad failliet.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het is nogal moeilijk opereren op de grens van faillissement. Als je publiek gaat maken dat er wel een kans bestaat dat een bedrijf, waar anderen geen inzicht in hebben, binnenkort failliet gaat, dan kan dat best de laatste duw betekenen, maar ook een duw in de bedrijfsvoering van een gezond bedrijf. Zo'n gezond bedrijf is daar niet blij mee en terecht. Het is voor tweakers.net natuurlijk moeilijk in te schatten of je nu inside informatie hebt die werkelijk klopt of dat het wellicht in werkelijkheid anders is. Dat is sneu als je werkelijk argeloze toekomstigde klanten niet kunt waarschuwen voor een daadwerkelijk optredend faillissement, maar sneu voor tweakers.net als ze een boos (gezond) bedrijf aan hun broek hebben hangen. Ik neem aan dat je dit dilemma wel ziet.

Overigens kan ik niet echt ontwaren wat precies je argumenten zijn anders dan dat Renegade wel een topic mocht openen op een dergelijk onderwerp.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11 07:30

Steve

Krokodil \o/

Het topic van Renegade kan je een uitzondering noemen. Officieel is er bij EuroPc geen sprake van een faillissement, maar er zijn veel reacties die in die richting wijzen en zo is besloten (bij wijze van uitzondering) een topic te openen.

Uit de ShopSurvey-pagina van Xenon leid ik niet af dat er veel behoefte is aan een topic hier in BZ om het faillissement te bespreken. Bovendien is er op de pagina in kwestie al een melding door ons geplaatst.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het ging niet op discussieren over een faillisement, maar om waarschuwen. De website was nog volledig operationeel en mensen die daar bestelden met vooruitbetaling zouden hun geld kwijt zijn. Dat wilde ik voorkomen.

En het was heus niet uit de lucht gegrepen. Ik had zelf gezien dat hun winkel in Hengelo dicht was en helemaal leeggehaald. Op de deur hing een briefje dat ze volgende week weer open zouden gaan. Onmogelijk, als alles weg is. Een dag later kwam er een briefje bij dat ze de boel aan het opknappen waren. Op geen van beide dagen was er enige activiteit in de zaak waarneembaar. Toch nogal verdacht he. En ik zei ook niet "ze gaan failliet" maar "ze konden best wel eens failliet gaan".
En dat vermoeden was zeker gewettigd.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Het topic van Renegade is, geopend door de crew. Topics aangaande faillisementen of surseances van betaling, worden na intern overleg door de crew gestart. Elk ander topic, dat niet door een crewlid wordt geopend, aangaande faillisementen of surseances van betaling, van shops wordt dan ook gesloten.

Verwijderd

Wekkel schreef op 11 oktober 2004 @ 16:38:
Als je publiek gaat maken dat er wel een kans bestaat dat een bedrijf, waar anderen geen inzicht in hebben, binnenkort failliet gaat, dan kan dat best de laatste duw betekenen, maar ook een duw in de bedrijfsvoering van een gezond bedrijf.
Bovendien kan het gezien worden als winstderving volgens mij. Aangezien tweakers.net verantwoordelijk is voor de content die ze leveren zijn ze ook aansprakelijk voor enige schade?!

• macbek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-06 15:20

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Je bedoelt Xenon Webstore B.V.
Naam: Xenon Webstore B.V.
Vestigingsadres: Enschedesestraat 41 1
Vestigingsplaats: 7551EJ Hengelo Ov