Sonera zuigt!

(en dan ben ik er niet eens klant) Nou moet ik er wel bijzeggen dat ik er uitgebreide ervaringen mee heb in Haarlem, wat rampgebied schijnt te zijn. Goed, dat kan zo wezen, maar dan zijn er nog andere problemen:
De helpdesk is onbereikbaar, email reageren ze niet op. Met andere woorden, heb je een probleem dan heb je ook echt een probleem. Er zijn bijvoorbeeld mensen die 2 of 3 maanden zonder internet hebben gezeten. Daarbij zijn het technisch gezien volslagen nitwits (wie deelt er nou IP-adressen uit die niets doen (de voor Sonera-klanten bekende 10.0.0.* nummers)), wie schakelt er het oude Zenith netwerk uit terwijl er nog duizenden mensen gebruik van maken en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Neem ADSL, kost wat meer, werkt stukken en stukken beter dan Slownera. En dat Slownera technische problemen heeft kan gebeuren. Het probleem is echter wel dat ze er geen bal aan doen om 't op te lossen (tenminste, resultaten zijn niet merkbaar) en dat ze hun klanten gewoon als oud vuil behandelen is natuurlijk nog wel het ergste.
Quicknet...? Slownet! De twee ex-sonera-klanten in Haarlem waar ik zeer regelmatig kom en die nu ADSL hebben, zijn reuze blij met de 50K die ze nu met ADSL halen, het werkt stukken sneller nu.