Toon posts:

Sonera Quicknet: Snel of langzame shit ?

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik (was) van plan om een abo te nemen bij sonera op kabel intrnet, maar ik zat daar es rond te lezen in het cafe (schuilnaam voor messageboard) en ondekte dat 90% van de messages klachten waren. Zoals je waarschijnlijk al in de gaten had twijfel ik nu... dus wil ik graag van andere Sonera Quicknet abonees horen wat zij ervan vinden.
Zijn er hier toevallig ook Quicknet abo's uit Alkmaar met ervaring ?

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Vesuvius ik hoop dat je hierwat aan hebt.
Ik woon in Zwijndrecht en zit in Dordrecht op school. En hier in zwijndrecht is er net kabel (quicknet en b-ART) maar in Dordrecht hebben ze het al een jaar ofzo. Mijn vrienden daar hebben er goeie ervaringen mee (allemaal op quicknet, af en toe storingen en meestal downloaden ze plusminus 50kbyte/sec. Ze lullen niet ik zie het vaak zelf. Er ziet een limiet op van 64 kbyte/sec das niet zo erg. (Hoewel ze in andere delen in nederland boven de 150kbyte/sec blazen)

Verwijderd

Topicstarter
Oh, dat klinkt in iedergeval anders dan daar op het messageboard. Had ik ook wel verwacht, want ik ken ook iemand die in Alkmaar woont, haalt ook die snelheden. Maar ik dacht dat die een uitzondering was. Maar hoe zit het met het spelen van games als Half-Life en Quake met Sonera ? Lage pings ?

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Alkmaar zei je? Ik woon zelf in Den Helder, dat is sinds 1 maart ook Sonera geworden, was eerst Multiweb, ikzelf vind het wel redelijk gaan, snelheid savonds rond 20kb afhankelijk van de server natuurlijk. Op echt goeie momenten snelheden tot 120kb/sec mogelijk.

Moet je ff in de nieuwsgroep van multiweb/sonera gaan rondvragen, ik vrees dat je er niet vrolijker van wordt, maar je kan het altijd proberen natuurlijk. multiweb.kabelinternet heet het.... veel succes

How bad is it on a scale from one to Spurs

Verwijderd

Topicstarter
Ehm 120 Kb/s is niet mogelijk, behalve als je het over kilobit heb. Zoniet, dan zou het namelijk 120 x 8 = 960 kbit zijn een de maximale kabelmodem snelheid is 512 kbit. Toch ?

• Slasher
  • Niet online

Slasher

120 kilobyte is best mogelijk....

[img]http://home.soneraplaza.nl/mw/prive/schaaijw/pix/snel.jpg><P[/img]De ouwe Zenith modems kunnen wel 'geknepen' worden maar hebben ze niet gedaan....

Verwijderd

Topicstarter
Jah, maar ik heb soms ook met mijn ISDN zogenaamd een snelheid van 40 kbs ? meestal doordat ik een download eerst afgebroken had en daarna geresumed waardoor hij nog in me cache stond... en dan maakt dat idiote winblows een verkeerde berekening (die sowieso toch nooit kloppen)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Je hoeft het natuurlijk niet te geloven.

Het plaatje is niet ge-resumed en ook niet met een download accelerator, gewoon in netscape. Ok, dit is wel een uitzondering hoor, dit haal ik bijna nooit.

Het netwerk bij Sonera is zo verstopt dat ik bij een 'legale' ftp die 4 km verderop staat een lagere snelheid haal dan wanneer ik het uit amerika haal... heel vreemd..

Een feit bij Sonera blijft dat het degelijk uitmaakt waar je zit... Hoorn en Haarlem is heel slecht, maar zelfs in een plaats kan het verschillen... in Den Helder bijvoorbeeld. In het centrum is het slecht, maar kom je weer iets buiten het centrum is het veel beter.

Verwijderd

IK heb slownera in haarlem en het echt heel slecht hier. mn ping zuigt sinds de overgang:
packet loss enz.
ook de DL snelheden zijn erg slecht geworden.
He slasher valt mijn oude multiweb zenith te tweaken misschien? zodat ik er nog wat uit kan halen. gelukkig heeft de UPC het haarlem kabelnet overgenomen en krijgen we dus misschien chello hier over een tijdje:-)
please help
ik haal echte slechte resultaten: zit hier de ABIT KA7 munual te halen van de .nl abit site tada 4k per sec woohoo

Thanks All

thaviny

• Slasher
  • Niet online

Slasher

ik heb nix lopen te tweaken, ik heb mazzel dat ik in een goede ring zit, haarlem sucked idd, ik geloof niet dat chello in haarlem komt ookal heeft upc het overgenomen (weet het niet zeker, heb het ergens gelezen dat het niet zeker is dat chello komt in haarlem)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Check hier: http://www.kabelmodem.nl /

LinkedIn WoT Cash Converter

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Feit dat op de nieuwsgroepen en messageboards vooral negatieve berichten staan komt ook deels omdat mensen die geen klachten hebben daar geen berichten over gaan posten, mensen die wel klachten hebben willen nu eenmaal graag hun gal spugen. Het is mij al opgevallen dat op de quicknet nieuwsgroep het meestal dezelfde personen zijn die het hardste klagen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-07 19:54

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Ik zit in Rotterdam bij Qnet/Sonera ( ongeveer een jaar nu) en de laatste tijd valt het tegen.. vooral bij het spelen van games...( afgelopen weken pings van over de 300, laatste tijd weer tussen 100 en 200)gek genoeg is de download snelheid wel altijd redelijk tot goed te noemen: tussen de 20 en 40 KB/s... kortom, het schommelt nogal.Wat me wel opvalt is dat ik me niet kan herinneren dat het netwerk plat lag.. dus dat is wel ok!

aAarGhh

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Hoe kan dit met max 512kbps down?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• Mahena
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

Op zaterdag 09 juni 2001 02:58 schreef Tonnes het volgende:
Hoe kan dit met max 512kbps down?
512 Kilobits per seconde is 64 kilobyte per seconde. Klopt toch !!

Anyway, ik zit in Hoogvliet (ouwelullen gemeente)en ik kan je toch vertellen dat het toch meestal aan de 55 a 60 kbps qua snelheid is. Maar als ik nu kon kiezen zou ik toch voor ADSL gaan.

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

• Tonnes746
Sonera adverteert op de site met 512 kbps, kilobits dus. Dat is inderdaad 64kBps, en nog steeds geen 116K/s. Of ben ik nou stom?

• Remenic
  • Laatst online: 09-08 20:06
Ik heb zelf ook Sonera/quicknet in Den Helder, en sinds een paar weken is het steeds sneller geworden.

En wat betreft die 90% klagers, mensen plaatsen alleen in een forum als ze wat te klagen hebben. Als 't goed gaat houden ze hun bek dicht ;)

Op een aantal mensen na dan...

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb ook Sonera in Den Helder ( een heel stuk buiten het centrum )
en ik heb meestal een download snelheid van 60 kB/Sec.
Soms uitschieters rond de 100 kB/Sec

Verwijderd

Sonera zuigt! :r :r :r (en dan ben ik er niet eens klant) Nou moet ik er wel bijzeggen dat ik er uitgebreide ervaringen mee heb in Haarlem, wat rampgebied schijnt te zijn. Goed, dat kan zo wezen, maar dan zijn er nog andere problemen:

De helpdesk is onbereikbaar, email reageren ze niet op. Met andere woorden, heb je een probleem dan heb je ook echt een probleem. Er zijn bijvoorbeeld mensen die 2 of 3 maanden zonder internet hebben gezeten. Daarbij zijn het technisch gezien volslagen nitwits (wie deelt er nou IP-adressen uit die niets doen (de voor Sonera-klanten bekende 10.0.0.* nummers)), wie schakelt er het oude Zenith netwerk uit terwijl er nog duizenden mensen gebruik van maken en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Neem ADSL, kost wat meer, werkt stukken en stukken beter dan Slownera. En dat Slownera technische problemen heeft kan gebeuren. Het probleem is echter wel dat ze er geen bal aan doen om 't op te lossen (tenminste, resultaten zijn niet merkbaar) en dat ze hun klanten gewoon als oud vuil behandelen is natuurlijk nog wel het ergste.

Quicknet...? Slownet! De twee ex-sonera-klanten in Haarlem waar ik zeer regelmatig kom en die nu ADSL hebben, zijn reuze blij met de 50K die ze nu met ADSL halen, het werkt stukken sneller nu.

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Ik heb Sonera Quicknet in Enkhuizen. Ik ben zelf een tevreden klant.

Het lijkt zelfs steeds beter te worden met mijn verbinding: vroeger had ik meestal downloads van 20~30 KB/s, nu 50~60 KB/s. Met DAP nog veel meer zelfs. De upload laat helaas veel te wensen over, meestal 5~8 KB/s.

Oh ja, je kunt geen server draaien bij Sonera. Naast een variabel IP moet je dat IP ook nog eens delen met meerdere mensen. FTP's draaien zal dus niet lukken.

In het begin hadden ze wat problemen met de DHCP server (kon ik dus niet internetten), maar de laatste paar maanden heb ik nergens last van.

Oftewel: het is geen @home, maar nog altijd vele malen beter dan ISDN :Y)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:28
Sonera heeft laatst hun service verbeterd, dat heb ik hier al meerdere keren verteld. Sindsdien is de capaciteit en de beschikbaarheid enorm gestegen.

Maar dat had je uit de reacties hierboven ook wel op kunnen maken :)

Positief dus :)

• LeonT
  • Niet online
Op zaterdag 09 juni 2001 09:59 schreef wacko het volgende:
Oh ja, je kunt geen server draaien bij Sonera. Naast een variabel IP moet je dat IP ook nog eens delen met meerdere mensen. FTP's draaien zal dus niet lukken.
Ligt er maar net aan waar je woont hoor. Ik heb hier wel een vast IP adres, download altijd rond de 50KB/s harder kan hier niet, wordt geknepen.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-08 08:07

Shuriken

Life is all about priorities

Sonera heeft zijn kabelinternet verkocht. In elk geval in Noord Holland.

Ik zit in Heerhugowaard. Downloads zijn redelijk snel. Vooral sinds de laatste uitbreidingen.

De helpdesk is de laatste tijd ook stukken verbeterd. Veel snellere respons en kortere wachttijden.

Misschien dat het nog de goede kant op gaat met ze.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Dennis
Op zaterdag 09 juni 2001 10:08 schreef Shuriken het volgende:
Sonera heeft zijn kabelinternet verkocht. In elk geval in Noord Holland.

Ik zit in Heerhugowaard. Downloads zijn redelijk snel. Vooral sinds de laatste uitbreidingen.

De helpdesk is de laatste tijd ook stukken verbeterd. Veel snellere respons en kortere wachttijden.

Misschien dat het nog de goede kant op gaat met ze.
Omdat niemand meer belt is het sneller ja. En het kabelinternet is over het algemeen verkocht, dus niet alleen NH :)

Verwijderd

ik woon in vijfhuizen.... dus ik heb de heleband brete van het dorp HEHE...... >:)
maar verder is sonera wel goed... je mag alleen je connectie niet delen.... en geen wegserver draaien.. daarom kan je denk ik beter een andere provider nemen..

/edit
de dns van sonera gaat nog wel eens plat
enne ik kan met wat duwen de 300kbs halen... duss.. sloom is het niet
edit

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:52

Flexx

This side up

Sonera Quicknet is max 64kb/s down en 7kb/s up.

• Dennis
Op zaterdag 09 juni 2001 10:11 schreef bagger3001 het volgende:
ik woon in vijfhuizen.... dus ik heb de heleband brete van het dorp HEHE...... >:)
maar verder is sonera wel goed... je mag alleen je connectie niet delen.... en geen wegserver draaien.. daarom kan je denk ik beter een andere provider nemen..
Hej das vlakbij Hoofddorp! :) Hopelijk hebben ze bij de aanleg van jullie busbaan niet de kabel stukgetrokken. Wel jammer voor jou dat er een nieuwe wijk komt, ben je niet meer de enige.

Verder: je mag geen netwerk en geen hosting. Hmmmm, ik doe allebei >:)

• Dennis
Op zaterdag 09 juni 2001 10:13 schreef Flexx het volgende:
Sonera Quicknet is max 64kb/s down en 7kb/s up.
[mierenneukmode]
7 -> 8 })
[/mierenneukmode]

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:53
Moved vanuit Hardware Algemeen.

Verwijderd

sonera dl rate 60 kb/s max bij mij. Vriend van me paar huizen verder op krijgt 250 kb/s max. Ping is bij mi ongeveer 20 - 60

• Dennis
Op zaterdag 09 juni 2001 10:15 schreef DARK-666 het volgende:
sonera dl rate 60 kb/s max bij mij. Vriend van me paar huizen verder op krijgt 250 kb/s max. Ping is bij mi ongeveer 20 - 60
Die 250 is niet lang meer: Sonera wil al die oude modems gaan vervangen :(

Verwijderd

dit is in hoofddorp

Verwijderd

heb al nieuw d8 ik.
BTW, wrom kan ik mijn verbinding niet delen met andere pc's op me netwerk??

• Dennis
Op zaterdag 09 juni 2001 10:19 schreef DARK-666 het volgende:
heb al nieuw d8 ik.
BTW, wrom kan ik mijn verbinding niet delen met andere pc's op me netwerk??
Goh ik leer mn hele gemeente ff kennen. Maar nu moet ik niet te veel offtopic praten. Anyway ik woon dus ook in Hoofddorp.

En je kán je internet wel delen, maar het mag niet })

Verwijderd

om welke manier doe je dat?

• Sidekick
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 19:15
Ik heb ruim 1 jaar Sonera (woon in Heerhugowaard) maar ik dll sinds kort weer met 60+ En op de echt drukke momenten met 20kbps. En heeel soms op goede momenten, en een goede server loopt het tellertje op tot boven de 100.

Verders Helpdesk is slecht. Mail is goei, komt altijd aan, ook vette bestanden.

Overigens Quicknet is onlangs overgenomen door Multikabel (of moet ik zeggen teruggenomen) en wat dat voor gevolgen heeft weet ik niet.

Sidekick out..

BTW: Inet delen doe ik met Freesco :) Rulez zwaar.

• Dennis
Op zaterdag 09 juni 2001 11:01 schreef DARK-666 het volgende:
om welke manier doe je dat?
Winroute :)

• Tonnes746
Ik geloof dat kilobits en kilobytes nog steeds te veel met elkaar verward worden (kbps is nog altijd kilobits per seconde); zo kan ik ook 50K/s seconde halen met mijn telmodem :)

Vraag me daarom nog steeds af hoe 116 kilobyte per seconde mogelijk is met 512 kbps down :?

• Tcq
  • Laatst online: 11-08 13:48

Tcq

Op zaterdag 09 juni 2001 12:12 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb ruim 1 jaar Sonera (woon in Heerhugowaard) maar ik dll sinds kort weer met 60+ En op de echt drukke momenten met 20kbps. En heeel soms op goede momenten, en een goede server loopt het tellertje op tot boven de 100.
Hoe ken dit :?
Iedereen zegt (als het druk is zit ik met ± 20Kb/s te downen)
Ik haal als het NIET druk is maar 5~8KB/s (In Vlaardingen)
Als het druk is 0.5~2Kb/s
Slownera= :r :r :r :r

Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!

• Dennis
Op zaterdag 09 juni 2001 15:00 schreef Tonnes het volgende:
Ik geloof dat kilobits en kilobytes nog steeds te veel met elkaar verward worden (kbps is nog altijd kilobits per seconde); zo kan ik ook 50K/s seconde halen met mijn telmodem :)

Vraag me daarom nog steeds af hoe 116 kilobyte per seconde mogelijk is met 512 kbps down :?
Op de oudere modems van Sonera zat nog geen limiet en toen was het dus nog mogelijk. Snappie? 8-) :)

Verwijderd

Ja wat moet ik ervan zeggen die upload snelheid is gewoon heel erg naar maar 8 KB. En als je dan ook nog iets wilt downloaden gaat het niet echt lekker meer.
Maar ik haal altijd wel rond de 64 KB met downloaden, maar als je dat vergelijkt met alle andere providers (behalve Casema) is dat gewoon laag.
Dus hoop ik er ook op dat de overname snelheidswinst zal opleveren.
Maar ik ga er niet vanuit. :(

Verwijderd

Ik zit hier in zwijndrecht met sonera...

En t gaat wel...kan lekker internette..weining storinge..alleen t aantal kb/s kan nog wel wat omhoog

Verwijderd

Ik kom ook uit hoofddorp...

Hoe is Quicknet daar eigenlijk?

Wijk = Toolenburg

(KPN heeft namelijk problemen met het leveren van ADSL op mijn postcode, een of andere boer zal de draadjes wel verkeerd om aangesloten hebben ofzo. Dus ADSL duurt hier nog wel ff.. ;( ;()

Verwijderd

Ik heb Sonera in Santpoort en de snelheid is zoals het moet zijn. Zelfde geld voor Velserbroek en Haarlem-Spaarnwoude.

Verwijderd

Ik heb Sonera in Heiloo, en ik dus ±een max. dl van 8kb/s en upload daar heb ik het liever niet over :r Ik weet niet of er iemand weet of er hier in Heiloo (Alkmaar) andere oplossingen zijn dan sonera, zo ja dan hoor ik het graag.

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 14:13
Op zaterdag 09 juni 2001 12:12 schreef Sidekick het volgende:

Verders Helpdesk is slecht. Mail is goei, komt altijd aan, ook vette bestanden.

Overigens Quicknet is onlangs overgenomen door Multikabel (of moet ik zeggen teruggenomen) en wat dat voor gevolgen heeft weet ik niet.

Sidekick out..

BTW: Inet delen doe ik met Freesco :) Rulez zwaar.
Fout niet door Multikabel, maar door PrimaCom

• Dennis
Op zaterdag 09 juni 2001 18:21 schreef peymora het volgende:
Ik kom ook uit hoofddorp...

Hoe is Quicknet daar eigenlijk?

Wijk = Toolenburg

(KPN heeft namelijk problemen met het leveren van ADSL op mijn postcode, een of andere boer zal de draadjes wel verkeerd om aangesloten hebben ofzo. Dus ADSL duurt hier nog wel ff.. ;( ;()
Hier in bornholm is het perfect :) Sonera dus...

• Dennis
Op zondag 10 juni 2001 15:51 schreef Lomu het volgende:
Ik heb Sonera in Heiloo, en ik dus ±een max. dl van 8kb/s en upload daar heb ik het liever niet over :r Ik weet niet of er iemand weet of er hier in Heiloo (Alkmaar) andere oplossingen zijn dan sonera, zo ja dan hoor ik het graag.
Dan heb je het goedkope abonnement ( |:( )

Verwijderd

Hoofddorp, downloaden overdag ok tot goed. Gamen helaas met vette packetloss.. 's avonds downloaden is niet om over naar huis te schrijven, en 's avonds uploaden, forget it.. En iedereen die denkt dat ie hoger als 65kb haalt met een powerabbo houdt zichzelf voor de gek..

Verwijderd

Op vrijdag 24 maart 2000 21:34 schreef Vesuvius het volgende:
Ik (was) van plan om een abo te nemen bij sonera op kabel intrnet, maar ik zat daar es rond te lezen in het cafe (schuilnaam voor messageboard) en ondekte dat 90% van de messages klachten waren. Zoals je waarschijnlijk al in de gaten had twijfel ik nu... dus wil ik graag van andere Sonera Quicknet abonees horen wat zij ervan vinden.<BR>Zijn er hier toevallig ook Quicknet abo's uit Alkmaar met ervaring ?
Gozer ga zeker niet voor Sonera! :r
Slownera heb ik gehad, daarna overgestapt op bART.... :'( huilen toen zij ermee gingen stoppen en Chello daarvoor in de plaats kwam.

Maar ik kan je vertellen, Chello is super hier in Rtm-Zuid.... 187.5 KB/s in de avond of in de middag!! B-)

Check ff hoe Chello het doet bij jou in de regio, zal vast wel snel zijn. Ik ben geen pro Chello maar nu ik een Chello abbo heb neem ik mijn woorden terug, Chello is vrij super :9~

• Tonnes746
Helaas, ik geloof dat Slownera het enige alternatief is in Alkmaar e.o. Ik hoor verhalen van 'redelijk', maar ook van 'slecht'. Packetloss weet ik niet, hoge pings wel, ICQ-members verdwijnen af en toe uit de on-line list. Maar ik heb wel het vermoeden dat dat lichtelijk aan het verbeteren is; ik baseer mijn mening immers op oudere info.

Verder is a.h.g.i. in 1 wijkgebied in Alkmaar ADSL mogelijk, uitbreiding staat voor eind dit jaar/begin volgend jaar geloof ik. Kan je leven met een half jaartje goedkope ergernis en een hoge borg? :)

Verwijderd

Ook Hoofddorp hier, wijk = Toolenburg.

Sinds de upgrade gaat het stukken beter!
DL snelheden varieren van 30-75 Kb/s. gemiddeld zo'n 45-50 Kb/s.

De laatste 3 weken niet een keer offline geweest.
Mail versturen lukt echt altijd, ontvangen wil soms niet in een keer.

Als ik moest kiezen tussen ADSL en Sonera, ging ik voor ADSL. Als je nou errug lang moet wachten, dan is Sonera (sinds kort) een redelijk goed alternatief.

Online gamen heb ik geen ervaring mee, ping tijden kan ik je ook niet vertellen.

Succes.
Mudman

Verwijderd

Dit noemen we natuurlijk exstreem snel., ik had een tijdje een upload van 300
kb/s en een download van max 550 KB/s constant. Dit heb ik een hele tijd gehad, toen opeens mijn modem niets meer deed..heb
toen sonera gebeld..en ze bleken me afgesloten te hebben, nadat ze me weer
actief hadden gemaakt, was mijn snelle upload en download weg, en was alles weer
normaal... Heb er wel een half jaar pleZier van gehad :)
Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/mw/prive/beast/snel.jpg

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Hoorn hier is de snelheid zoals het hoort, bijna altijd rond de 60. Was een tijdje slechter,toen ze net werden over genomen door multikabel, maar is weer op oude niveau.Helpdesk vindt ik redelijk, wacht tijden zijn aanzienelijk verbeterd, alleen aan de deskundigheid kan wel wat gedaan worden. weet iemand trouwens of dat nieuwe Curtains wat is?? www.multikabel.nl/curtains en www.curtainsforwindows.nl .
Het klinkt allemaal goed, nederlands progamma, nl ondersteunig.
Kunnen ze op de helpdesk ook niet meer zeiken dat je je firewall moet deinstalleren..

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

KreKkeR241

11101001010

wacko schreef op 09 juni 2001 @ 09:59:
In theorie heb je bij Sonera een variabel IP, maar in de praktijk blijf je meestal hetzelfde adres houden. Tenzij bijvoorbeeld je modem langer dan een uur uitstaat of iets dergelijks.
Wat bedoel je trouwens met IP delen met meerdere mensen?

Verwijderd

denk dat ie bedoeld dat je dus geen eigen ip hebt. maareh waarom reageren op een topic uit: Monday 13 August 2001 21:52

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 15:51
zit in Hoorn....ben zeker wel tevreden hoor. WYBIWYG oftewel What You Buy Is What You Get...

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• sniperz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-08 14:34
Verwijderd schreef op 09 juni 2001 @ 10:11:

/edit
de dns van sonera gaat nog wel eens plat
enne ik kan met wat duwen de 300kbs halen... duss.. sloom is het niet
edit
Ja hele dorp dat moet je dus wel met mij delen >:)

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 12:58

mindcre8r

Tradepedia

Kerol,

Als k jou was zou ik voor 10eurotjes de maand meer ADSL nemen.
K heb hier (Schagen) ook quicknet en loopt wel redelijk maar als ik samen met mijn broeder het net op ga om te UT& dan gaat het al mis, maar als je de lijn al1 gaat gebruiken is het ook niet altijd super! maar als je bijv van tucows of mickeysoft iets dl'd dan gaat dat wel goed 128/179 kb/sec das wel in orde.

* mindcre8r heeft dan nog wel een brakke surfboard modem :)

Bears and Bulls

Verwijderd

Ben zelf enorm tevreden over Quicknet.
Heb zelf al 1.5 jaar een power abo en altijd goede snelheden gehad ! (Zit in Heerhugowaard trouwens).

Zit met downloaden (van snelle server) altijd aan tegen de opgegeven snelheid aan (64kb/sec).
Upload is een tijdje geleden verhoogd van 8kb/sec naar 16kb/sec en dat haal je ook echt ! :9

De ping is helemaal perfect als je online wilt gaan gamen. Heb altijd een lage ping tussen de 10 en 20 ms meestal).

Heb in die 1.5 jaar pas 1 of 2 dagen gemerkt dat het hele internet eruit lag en verder een paar korte storingen.
1x een tijdje probs gehad met de mailserver, toen ze gingen migreren van Sonera naar Quicknet, verder nooit problemen !

Ik zou zeker Quicknet Power nemen ipv ADSL, heb regelmatig vergeleken met anderen die ADSL hebben en het scheelt toch net een paar kb'tjes per sec. :P

Verwijderd

Ohja, kijk anders ff op www.speedtest.nl misschien kan je daar nog wat info voer snelheden vinden voor jou specifieke postcodegebied.
Pagina: 1