[TABLE] Order van tablecells (z-index)

Pagina: 1
Acties:

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Een table op een html pagina heeft de een fixed-layout. In de tablecells staan <div>'s die groter zijn dan de ruimte van de table-cell. De inhoud van de div's wordt toch weergegeven doordat 'overflow: visible' staat ingesteld in de cells.

Nu lijkt het er op dat de cells in de onderste row de hoogste z-index krijgen (als dit al mogelijk is bij tables). De inhoud van de onderste cells wordt namelijk 'on-top' weergegeven. Vervolgens staat de inhoud van de één na onderste cell weer bovenop de inhoud van die daarboven en verder.

Is er een mogelijkheid om dit om te draaien. De inhoud van de bovenste cell moet dus de hoogste index krijgen. De cells daaronder steeds 1 lager. Ik heb geen invloed op de z-index van de inhoud van de cell. Ik wil het dus op <TABLE>- of <TD>-niveau afvangen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Waarom heb je geen invloed op de z-index van de inhoud van de TD?
code:
1
2
3
TD * {
  z-index: 10;
}

En waarom zit in alle cellen een div die hem overlapt? Ik heb het idee dat er iets ranzigs gedaan word.

• EmilneM
André schreef op 11 oktober 2004 @ 16:18:
code:
1
2
3
TD * {
}

En waarom zit in alle cellen een div die hem overlapt? Ik heb het idee dat er iets ranzigs gedaan word.
Nee, totaal niet ranzig. In de tablecells komen ASP.NET web user controls. De code blijft er zeer schoon door.

• EmilneM
code:
1
2
3
TD * {
}
Lijkt niet te werken. Onderste row blijft de inhoud boven die van de andere rows tonen.

• André

André

Analytics dude

Een ranzige oplossing is dan om elke TD een z-index te geven, te beginnen met 1000 en dan steeds 1 omlaag.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De TD's een z-index geven heeft geen zin; z-index werkt alleen op positioned elements.

Intentionally left blank

• André

André

Analytics dude

crisp schreef op 12 oktober 2004 @ 09:04:
De TD's een z-index geven heeft geen zin; z-index werkt alleen op positioned elements.
Ook wel logisch eigenlijk, TD's kunnen elkaar niet eens overlappen :X

Dan zal hij toch op elke div een aparte z-index moeten zetten.
Pagina: 1