Outlook taken aan Access koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:35
Hoi,

Ik probeer al een tijdje de taken van outlook aan access te koppelen, maar dat wil niet echt lukken. De bedoeling is dat als je een taak in outlook invoerd die bij access er ook bij komt, dus ook met de velden van voltooid ect. Dit is wel te doen met gegevens exporten in outlook zelf, maar de bedoeling is dat we ook de taak kunnen voltooien, of een memo kunnen bij zetten in access en dat weer in outlook gemeld wordt. Ik vraag me af of dit wel kan en zoja hoe dit te doen is.

In access heb je wel de functie externe gegevens ophalen en dan tabellen koppelen maar die doet niet veel goeds, krijg er rare velden uit met nog raardere (als dat wordt bestaat :p ) gegevens in, zoals volgorde is -9000. Niet echt zinvol dus.

Iemand een ideetje?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wat je kan doen is een VBA Addin maken voor Outlook die bij het aanmaken van een 'Task' in Outlook middels een ADO connectie een nieuwe record aanmaakt in een database.

Om het één en ander te kunnen triggeren, moet je eerst een withevent van het application object aanmaken en bij de new/add task functie zorgen dat de actie van het inserten van een nw record in Access plaatsvind.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Even een kleine schop. Ik kwam namelijk de volgende website tegen met diverse VBA tips voor Excel. Deze specifieke pagina gaat over 'Automating Outlook with Excel' en met name de tasks. Zoals je kan zien staan er op deze pagine een tweetal voorbeeld code's, een voor het creeëren van een task en één voor het ophalen van een task. Hoewel het over Excel gaat, kan je het (aangezien het VBA code is) ook goed gebruiken voor Access.

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Sub GetTask()

Dim olApp As Outlook.Application
    Dim olNs As NameSpace
    Dim Fldr As MAPIFolder
    Dim olTsk As TaskItem
    Dim i As Long

Set olApp = New Outlook.Application
    Set olNs = olApp.GetNamespace("MAPI")
    Set Fldr = olNs.GetDefaultFolder(olFolderTasks)
    i = 1

For Each olTsk In Fldr.Items
        If olTsk.DueDate = #6/26/2003# Then
            ActiveSheet.Cells(i, 1).Value = olTsk.Subject
            i = i + 1
        End If
    Next olTsk

Set olTsk = Nothing
    Set Fldr = Nothing
    Set olNs = Nothing
    Set olApp = Nothing

End Sub

Wellicht heb je er wat aan? Een verder uitleg is ook terug te vinden op de site.

[ Voor 7% gewijzigd door Woudloper op 11-10-2004 23:20 ]