crosscable-netwerk probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
ik heb hier een netwerkje van 2 pc's dmv een crosscable. de ene (duron 700) wil niet normaal opstarten en doet het alleen in veilige modus, maar met de andere (k6-2) is niks mis... nu kan ik vanaf de duron de k6-2 niet zien en kan ik nix sharen? wat moet ik doen? ik heb nog nooit eerder een netwerk of iets dergelijks gemaakt...
ik wil nl. eerst wat zooi naar de k6-2 verplaatsen voordat ik de duron formatteer.

Verwijderd

ik zal je maar gauw uit de droom helpen......dat gaat dus niet lukken.

In veilige modus wordt netwerk ondersteuning uitgeschakeld....dat kan je alleen in win2000 of whistler doen...

Wat je daarna moet doen...ieder een apart ip nummer geven 10.0.0.1 en 10.0.0.2 en hetzelfde mask 255.255.255.0
Daarna moet je in netwerk properties file sharing aanzetten.....

laat me ff weten hoe het gaat.....

PS waarom start dat ene systeem niet op, misschien kunnen we er hier wat aan doen.......

• Dirk J
waarom ie niet opstart: geen idee. nadat de virusscanner de boot record etc. heeft gescand loopt ie nog een stukje door, maar dan hangt ie opeens...
dat was nadat ik er een nieuw mobo + processor + videokaart in had gezet

• Dirk J
de duron heeft 'MS-DOS compatibaliteitsmode' (waar heb ik dat vaker gehoord?). kan het daar aan liggen?

• --Mulder--
  • Laatst online: 25-08 11:30
Op zaterdag 30 december 2000 21:57 schreef AMDude het volgende:
de duron heeft 'MS-DOS compatibaliteitsmode' (waar heb ik dat vaker gehoord?). kan het daar aan liggen?
Tuurlijk heeft de duron dat, dat heeft elke x86 processor (Amd, Cyrix, Intel)

Maar om je vraag te beantwoorden, het heeft er niets mee te maken :)

Succes verder

Verwijderd

je kunt toch ook veiligmodus MET netwerk ondersteuning kiezen?

• Dirk J
ik bedoel dat dat bij systeem -> tabblad prestaties staat.

• Dirk J
ja veilige modus met netwerkondersteuning heb ik geprobeerd, maar daar kon ie de andere pc niet vinden

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Niet de oplossing van je vraag maar flikker gewoon die hd van die comp die niet opstart in de werkende PC veel makkelijker en sneller op dit moment

• Splatter
  • Laatst online: 26-11-2021
Dit probleem had ik ook..
het kwam omdat de network-media's niet gelijk stonden. (1 op 10BaseT en de andere op 100BaseT).
Dus ff het utp-kabeltje eruit trekken en de instellingen gelijk zetten (Control Panel>Network>[netwerkkaart]>Advanced) en dan zou ie het weer moeten doen. *D

• Dirk J
waarom heb ik daar niet eerder aan ged8???
THX :) :) :)

edit
dat van de HD in de andere pc douwen
/edit

Verwijderd

Je kan ook een bootdisk maken for Microsoft Network.

Dan maak je op je K6 een share aan.

Stel: je pc heet "TWEAKER"
je maakt op je pc een share aan "BACKUP"

dan start je op met je netwerkbootdiskette en tik je in:

NET UZE Z: \\TWEAKER\BACKUP

Z is dan gemapped naar je K6 systeempje en je kan alles backuppen totdat je een ons weegt.

Okiedokie?

Bootdiskette kan je het snelst maken door het aan mij te vragen (moet wel merk zijn anders duurt het langer), of je maakt 'm zelf met Ghost Bootdisk Creator (easy as it sounds)

GOod luck!
Pagina: 1