Toon posts:

Radeon X800: XT Platinum en XT/TD hetzelfde?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een X800 te kopen en nu heb ik twee kaarten op het oog.. namelijk: ASUS AX800XT/TD en Sapphire RADEON X800XT Platinum. Nou heb ik op internet gezocht naar de specificaties maar die zijn dus precies hetzelfde...maar de Sapphire is 539 euro's en ASUS is 609 Euro's.

Nu is mijn vraag dus waarom (als ze allebei precies hetzelfde zijn) is de ene nou 70 euro duurder dan de andere??

Verwijderd

Platinum staat voor de XT PE = XT Platinum Edition,
dit is volgens mij de sterkste kaart van ATI atm.. waar XT/TD voor staat weet ik niet

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Asus is één (zoniet de) van de bekendste leveranciers op hardwaregebied. Sapphire is iets minder bekend, vaak is het verschil dat ze een andere softwarebundle meeleveren (die de meerprijs rechtvaardigd) of toch een afwijking van het ATI referencedesign hebben gedaan waar ze extra geld voor vragen (Sapphire doet dat zover ik weet niet). Dat hoeft dus niet te betekenen dat de Sapphire minder is, kijk eens of je met reviews kan uitvinden welke sneller is ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Turkish op 11-10-2004 15:31 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 14:22
Verschil zit hem in merk.
Volgens mij betekend TD dat die 2x DVi uitgangen heeft, kan me vergissen hoor.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Verwijderd

TD is dat het geen vivo kaart is. TVD kaarten zijn wel vivo kaarten.

Verwijderd

ik zal als ik jouw was voor de Sapphire RADEON X800XT Platinum gaan omdat (volgens mij) referentie kaarten makkelijker zijn te flashen met bijv een ati retail bios.

meschien makkelijk voor later als je wil gaan clocken bijv who know's

Correct me if i am Wrong :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 23:35 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-08 09:50

Haan

dotnetter

TD betekent (in ieder geval bij ASUS) TV-out/DVI. Dit geld eigenlijk voor de meeste kaarten, behalve een enkele budgetkaart (Magic, met alleen TV-out) of de allernieuwste kaarten met alleen 2x DVI.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Nu is mijn vraag dus waarom (als ze allebei precies hetzelfde zijn) is de ene nou 70 euro duurder dan de andere??
Het rechtvaardigt het prijsverschil niet geheel maar bij de Asus zit een mooie webcam. :)

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:36

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Turkish schreef op 11 oktober 2004 @ 15:30:
Asus is één (zoniet de) van de bekendste leveranciers op hardwaregebied. Sapphire is iets minder bekend, vaak is het verschil dat ze een andere softwarebundle meeleveren (die de meerprijs rechtvaardigd) of toch een afwijking van het ATI referencedesign hebben gedaan waar ze extra geld voor vragen (Sapphire doet dat zover ik weet niet). Dat hoeft dus niet te betekenen dat de Sapphire minder is, kijk eens of je met reviews kan uitvinden welke sneller is ;)
sappire wat minder? lol, sapphire is kaarten bakker voor ati ook ;)
En imho beter dan asus :) normaale sapphire x800 xt pe heeft ook gewoon dvi en tv out.

ik zou dus als ik ts was ook voor de sapphire gaan :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

De XT PE draait op 520/560 Mhz.
De ''gewone'' XT op 500/500 Mhz.
De bovenste is dus beter, de Asus is duurder omdat het gewoon een bekender merk is denk ik.
Verder zit het verschil in bijgeleverde software, voor zover ik weet levert Sapphire Splinter Cell: Pandora Tomorrow en Prince of Persia: Sands of Time bij hun spellen wat best redelijk is IMO.

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-07 15:29
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 04:43:
[...]

Het rechtvaardigt het prijsverschil niet geheel maar bij de Asus zit een mooie webcam. :)
En een flinke bundel aan kabels/software, zoals Altijd bij asus :)

* El Snorro is trotse eigenaar van een asus x800pro/tvd

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

En nog wat, de Asus heeft een blauw lampje in de koeler :o

(de fan is transparant, dit geeft dus een leuk effect. Maar voor het juiste resultaat is
een raam in je kast aanbevolen anders zie je er geen ruk van. :+ )

Verwijderd

dus eigenlijk is de reden dat die prijs hoger is alleen wat er extra opzit?
zoals het blauwe ledje in de koeler, en meer dingen die je er bij krijgt?

• ozzie1987
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-06 17:41
En volgens mij is die asus van 609 euro een pci-e kaart of niet ??? die zijn zo duur je hebt al een asus voor 490 euro agp xt pe

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 22:06
ozzie1987 schreef op 14 oktober 2004 @ 16:37:
En volgens mij is die asus van 609 euro een pci-e kaart of niet ??? die zijn zo duur je hebt al een asus voor 490 euro agp xt pe
Alleen is de AGP variant nergens te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
De prijs van de shappire is maar 498 euro maar die van asus 609 euro* agp versie dus, ik denk dat ik die van sahippre ga kopen, want als je alleen een blauw ledje erbij krijgt met zo een prijs verschil dan hoeft het van mij niet hoor.Als meer mensen misschien weten wat het verschil is tussen die 2 kaarten dan zou ik dat graag willen horen, thx voor jullie posts _/-\o_
Pagina: 1