Toon posts:

Advies: 17" TFT 16ms reactietijd (IIyama) of 18" TFT 50ms

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forummers,

In mijn zoektocht naar een nieuw beeldscherm stuitte ik op een IIyama 17" TFT (EUR 375) met een responstijd van 16 ms, en ook op een Philips 18" TFT met een reactietijd van 50ms. (EUR 349).

Ik gebruik het beeldscherm enkel voor Office-toepassingen en rondkijken op internet. Ik speel geen spellen en kijk er ook geen films op. Met deze toepassingen, wat zou jullie keuze zijn?

Alvast bedankt,

Joost

• Slash47
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-03-2023
50ms is wel erg kut. Die andere zou ik zeggen, hoewel ik je de Samsung 710N (VGA) of 710T (DVI) kan aanraden als je voor LCD gaat. Deze zijn gewoon erg prettig.

[ Voor 11% gewijzigd door Slash47 op 11-10-2004 15:49 ]

m'n specs

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Alhoewel je zelf aangeeft geen spellen te spelen en geen films te kijken op je computer is het wel zo dat 50ms erg veel is.

Dit zal je dan vooral merken bij scrollen in je Office documenten en op webpagina's. Ik kan me voorstellen dat dat na een tijdje heel erg irritant wordt.

Mijn keuze zou op de iiyama vallen, juist vanwege de korte response tijd. Die prefereer ik boven een 1inch groter beeldscherm.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-05 00:10
Ik zou als ik jou was ook eens kijken naar de verschillende Samsung en BenQ modellen in die prijscategorie.

Toch?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Denk niet dat die 50ms een probleem is bij office documenten. Smooth scrolling gaat inderdaad zwaar kut op zo'n monitor (in ieder geval op een 40 ms) maar met normale scroll geen enkel probleem.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Algemene tendens blijkt wel: kies een inch minder en dan een sneller scherm. Kan ik me goed in vinden.

Ik zie dat een merk als BenQ vrij scherpe prijzen heeft, en Samsung ook leuke modellen heeft staan. Welke merken zijn aanraders, en welke kun je beter laten staan? Ik zoek in de prijs klasse van 300-375 euro voor een 17" dus.

Verwijderd

persoonlijke ervaring met Samsung is dat deze veel pixeluitval hebben.
heb zelf een 17" 16ms IIyama E-430 en bevalt me super
Pagina: 1