Toon posts:

Webserver bekijken vanaf eigen pc met extern ip sweex router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een paar dagen volledig het forum uitgezocht te hebben ben ik er nog steeds niet achter gekomen hoe het nou precies moet.

Ik heb een sweex adsl router (anex-a) waaraan 2 pc's zijn gekoppeld.
Het is al gelukt om een webserver draaiend te krijgen en die te bekijken,
maar dan helaas wel alleen extern, dus vanaf een computer die niet verbonden staat met het thuis-netwerk zoals op school of op het werk

Als ik mijn eigen externe ip adres (bijvoorbeeld: 80.50.243.60) invoer op mijn pc dan krijg ik de overbekende routerinstellingen pagina.

Maar als ik datzelfde ip-adres in de browser op het werk bekijk, krijg ik gewoon mijn webserver.

Ik weet dat ik via localhost alles kan bekijken, maar je moet begrijpen dat ik het makkelijker vind om de website te bekijken via het externe ip adres waaraan ook een domeinnaam is gekoppeld.

Wie weet de oplossing voor waarschijnlijk dit makkelijke probleem waar ik al een paardagen overheen kijk??

Alvast bedankt!
Paul

(het zal vast wel ergens al verteld zijn, maar via de vele zoekpogingen ben ik er nog niet achter gekomen hoe ik het moet instellen)

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

In je router zal het zo ingesteld staan dat alles van local je routerpage opent... extern krijgt gewoon je server.... zet in je router de pagina op een andere poort...

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand me nou eens zou kunnen vertellen op welke pagina ik dat zou kunnen aanpassen zou dat helemaal fantastisch zijn.

Waar zou ik de instellingen kunnen terug vinden:
- WAN
- LAN
- PPP
- NAT
- Virtual Server
- DNS
- Bridge Filtering

- Misc Configuration
- RIP Configuration

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

LAN of misc als het goed is. Daar staat iets van router lokaal beheren en dan kan je een poort opgeven.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Hmz, ik weet ook dat sommige routers deze loopback gewoon niet ondersteunen. Wat je ook kunt doen is je eigen DNS server gaan draaien, en hier je domein in gooien. ... of gewoon een fatsoenlijke router kopen ;)

Verwijderd

Topicstarter
LAN Configuration

DHCP Server // aan of uit te zetten dmv aanvinken
DHCP address pool selection //System Allocated of User Defined

User Defined Start Address //lokale ip invullen
User Defined End Address //lokale ip invullen

DHCP gateway selection //Automatic of User Defined
User Defined Gateway Address //daar moet iets ingevuld worden

Moet ik dit instellen dan?
Volgens mij niet hoor?

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08-2025
m33p schreef op 11 oktober 2004 @ 15:23:
Hmz, ik weet ook dat sommige routers deze loopback gewoon niet ondersteunen. Wat je ook kunt doen is je eigen DNS server gaan draaien, en hier je domein in gooien. ... of gewoon een fatsoenlijke router kopen ;)
Wat je ook kunt doen is op machines in je interne netwerk een entry toevoegen in je hosts bestand (%windir%/system32/drivers/etc/hosts).

Als je interne ipadres 10.10.10.3 is je browst naar je machine met de DNS naam http://mijncomputer.provider.nl dan voeg je de volgende regel toe in je hosts bestand:

code:
1
10.10.10.3  mijncomputer.provider.nl

[ Voor 5% gewijzigd door Aram op 11-10-2004 15:30 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

In je hostfile van je computer thuis een entry aanmaken met de domeinnaam en je internet IP adres
of
via een externe proxy gaan surfen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:37

job

jouw rouw router kan dat gewoon niet.. pech gehad.
Waar Roeligan het over heeft is iets anders.. dat is dat je je router instel pagina ook extern kan beheren.. iets wat jij niet wilt.

Maar ik snap niet dat je het persee wil kunnen.
Je poort staat nu dus goed gemapt (extern kan je er wel bij), dus je hoeft niets te testen.
of jij nou intern of extern je pagina bekijkt, daar zit echt geen verschil in.
gewoon gebruik maken van je interne ip adres.
dus gebruik maken van de host file..
En had je niet even de search kunnen gebruiken, hier zijn echt 100-den topics over.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 11-10-2004 15:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op 11 oktober 2004 @ 15:29:
Als je dat zeker weet dan moet ik het daarbij neerleggen!
Ik hoop dat meer mensen dit kunnen bevestigen die dezelfde router hebben als ik!

Bedankt voor jullie reacties

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08-2025
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 15:33:
[...]

Als je dat zeker weet dan moet ik het daarbij neerleggen!
Ik hoop dat meer mensen dit kunnen bevestigen die dezelfde router hebben als ik!

Bedankt voor jullie reacties
Ik heb een Alcatel SpeedTouch en die heeft hier ook "last" van.

Routers zijn niet zo uniek hoor. Heel vaak is het enigste verschil de case, aantal poorten en software die er op draait.

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

job schreef op 11 oktober 2004 @ 15:29:
Waar Roeligan het over heeft is iets anders.. dat is dat je je router instel pagina ook extern kan beheren.. iets wat jij niet wilt.
Niet helemaal... dat extern beheren kan je idd aan en uitzetten, maar er is volgens mij ook een instelling die dan zegt extern niet beheren >> intern wel, die intern gaat dan naar :80 die zou je naar een andere poort moeten zetten.

RatPack #814

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03-2025
Die Sweex routers staan vooral bekend om wat ze niet kunnen, dus de kans dat het niet gaat werken is vrij groot. En als je je afvroeg waar dat te vinden was: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/184484 ;)
Om het jezelf toch makkelijk te maken is de oplossing van het aanpassen van je 'hosts' bestandje echt het makkelijkst.

[ Voor 14% gewijzigd door jelvank op 11-10-2004 19:19 ]

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Yep, dit is een simpelere oplossing maar ook minder schaalbaar. Denk aan apache virtual hosts, nu moet je voor elk 'subdomein' een entry in je host file er bij gaan zetten, en ik ehb ondervonden dat het in sommige overige gevallen ook niet lekker werkt, en daarom draai ik nu zelf een caching dns server waar ook mijn domeintje op draait (maar niet als externe dns dus) zodat het mooi werkt nu :)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 19:13

SA007

Moderator Tweaking
Aram schreef op 11 oktober 2004 @ 15:37:
[...]

Ik heb een Alcatel SpeedTouch en die heeft hier ook "last" van.

Routers zijn niet zo uniek hoor. Heel vaak is het enigste verschil de case, aantal poorten en software die er op draait.
Ik heb ook een speedtouch, en ik heb dit toch opgelost.

Namelijk door mijn server als router te laten draaien, en dan de speedtouch in ppp mode te zetten.

Hierdoor krijgt je server dus het externe ip adres, en ben je ook van het forwarding gezeik af.

Als je meer hierover wil weten moet je maar ff contact met me opnemen.

En nee, dat kan bij de speedtouch ook niet anders.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:20
Heel moeilijk doen, maar t meest simpel is om gewoon ff de proxy van je ISP te gebruiken ;)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 19:13

SA007

Moderator Tweaking
Maar das dan weer langzaam, ik bedoel als je een server in je lan heb staan wil je ook wel dat ie snel is.

Plus je hebt dan opeens een ander ip enzo...
Pagina: 1