Omdat het per browser nogal wat uitmaakt hoe form-buttons er uitzien, wil ik ze altijd vervangen voor een zelfgemaakte image-button.
Hier de code die ik gebruik voor een 'gewone' button, en daaronder een 'image' button:
Echter, de enige browsers die ook daadwerkelijk de waarden van de image-button submit zijn Firefox (mac) en Mozilla (pc).
Browsers die dit in elk geval vertikken zijn Safari (mac), IE5 (mac), IE6 (PC), Opera (Mac+PC).
Voor zover getest lijkt 'wat voor doc-type dan ook' er niet echt toe te doen.
Het gaat ongetwijfeld mis in regel 3, maar wat?
(stylesheets loslaten op de buttons is geen optie, op een mac worden die vaak overruled door mooie ronde knoppen, die ik ook op de pc wel zou willen zien)
Hier de code die ik gebruik voor een 'gewone' button, en daaronder een 'image' button:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <form action='smalltest.php' method='POST'>
<input type='submit' name='geefmij1' value='optie1'/> <br />
<input type='image' src='images/button.png' name='geefmij2' value='optie2'/> <br />
</form>
<?php
$een = $_POST['geefmij1'];
$twee = $_POST['geefmij2'];
if (isset($een))
{
echo "this string is set to '$een' (een)";
}
if (isset($twee))
{
echo "this string is set to '$twee' (twee)";
}
?> |
Echter, de enige browsers die ook daadwerkelijk de waarden van de image-button submit zijn Firefox (mac) en Mozilla (pc).
Browsers die dit in elk geval vertikken zijn Safari (mac), IE5 (mac), IE6 (PC), Opera (Mac+PC).
Voor zover getest lijkt 'wat voor doc-type dan ook' er niet echt toe te doen.
Het gaat ongetwijfeld mis in regel 3, maar wat?
(stylesheets loslaten op de buttons is geen optie, op een mac worden die vaak overruled door mooie ronde knoppen, die ik ook op de pc wel zou willen zien)