Toon posts:

exchange full text index build tijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een aantal gebruikers vinden het zoeken in hun mailbox te langzaam gaan en vroegen om een oplossing. Nu heeft Exchange 2000 een full index search optie waarmee er zoek indexen gemaakt kunnen worden.

Voor ik dit in de avonduren aan ga zetten vroeg ik me af wat jullie ervaring hiermee is?
A. Wordt het zoeken sneller? en hoeveel sneller (merkbaar verschil).
B. Onze database (private mailboxen) is +- 114.000 items +-10.000 mb hoelang zou dit ongeveer gaan duren (proliant 370 Xeon 2.4 Ghz 2Gb ram Raid 5 scsi schrijven). Is dit in orde van grootte van 10 uur of 5 uur of 20 uur? (of anders).
C. In de boeken wordt geschreven dat de index +- 10-30% van de DB grootte inneemt is dit correct?

Zijn er nog andere dingen waar ik zeker rekening mee moet houden (hij staat op low resources betreffende index maken) ???

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:18
lees onderstaand artikel eens door, daar staat het eea in:

http://www.microsoft.com/...51-82f5-a60e7264d14e.mspx

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Dûh, mijn exchange server doet 19 seconden over het indexeren van z'n database van ca. 1 GB. Neem een factor 2 veiligheidsmarge, dan zou je op jouw server iets meer dan zes minuten kwijt zijn.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Owkee, dat valt dan nog wel mee!..

ik zit meer in mijn maag met het dringende advies om het niet op raid5 te zetten.. Onze raid 1 setjes zijn namelijk helemaal vol en alleen de Raid 5 disk heeft nog ruimte. (26 Gb).

Verwijderd

Mijn Exchange Index (4GB Private Store, 83000 doc's indexed, specs ongeveer dezelfde als jouw server), is zelf amper 95 MB groot, dus te verwaarlozen. Elke nacht doet die een incremental index, dat duur inderdaad maar een paar seconden, de initiële duurde toch wel wat langer, maar je scheduled dat best om elke nacht te runnen. Werkt ook low-level, dus gebruikt alleen processor als er geen ander proces die nodig heeft.

Het valt me wel op dat bij het zoeken oude mailtjes eerst gevonden worden, en de nieuwste als laatste, hoewel de index up-to-date is. Blijkbaar is dit de manier waarop er in de index wordt gezocht...

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:25

Arno

PF5A

De Exchange DB kan prima op RAID 5 staan, voor goede performance kun je beter de transactionlogs op de RAID 1 laten staan.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
De exchange database staat nu ook op raid5. de logs worden inderdaad op een Raid 1 set gegooid. De index gaat dan nu ook op de Raid5 set.

Verwijderd

Topicstarter
wat terugkoppeling, het indexeer proces duurde 3 uur en 50 minuten waarbij hij 130.000 duizend documenten in 10 Gb heeft geindexeerd.

Het zoeken gaat nu veel sneller, alleen wordt er niet meer gezocht op Email adres. Normaal zochtte de mensen in outlook door direct deel van email adres in te typen. Dat doen ze nu nog steeds maar dat werkt dus niet.

Hoe kan je ook het email adres in het zoekproces laten meenemen? Of nog beter in de index laten opnemen.

• Grolsch
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 09:02:
wat terugkoppeling, het indexeer proces duurde 3 uur en 50 minuten waarbij hij 130.000 duizend documenten in 10 Gb heeft geindexeerd.

Het zoeken gaat nu veel sneller, alleen wordt er niet meer gezocht op Email adres. Normaal zochtte de mensen in outlook door direct deel van email adres in te typen. Dat doen ze nu nog steeds maar dat werkt dus niet.

Hoe kan je ook het email adres in het zoekproces laten meenemen? Of nog beter in de index laten opnemen.
hoe groot is de index nu geworden, daar was ik wel benieuwd naar :)

Verwijderd

Topicstarter
de index is 139 mb groot geworden. zeer klein dus!

• Grolsch
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 09:18:
de index is 139 mb groot geworden. zeer klein dus!
op een mailstore van een dikke 10GIG :?

da's is dus net 1% ipv de 10~30% welke MS voorschrijft ! :)

Verwijderd

Topicstarter
tja, we hebben hier users die powerpoint presentaties van 70 Mb naar elkaar toemailen. Ook video bestanden worden nog wel eens rondgemaild :-)
Pagina: 1