Toon posts:

Goedkope 2de hands beamer

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe TV voor op mijn (slaap)kamer.
Ik ben op zoek naar een budget TV voor vooral het afspelen van films.
Ik zoek dus een goedkoop 100 hz, breedbeeld, flat crt scherm. Dit is niet zo moeilijk omdat ik in een electronicazaak werk.

Alleen na een beetje surfen op internet wordt mijn interesse ook gewekt door 2de hands beamers. Verder nooit aan gedacht, omdat normale beamers te duur zijn. Maar ik zie dat je ze tweedehands al kan krijgen voor 400 euro.
Na wat zoeken op tweakers, blijkt dat iedereen er wel over eens is dat die dingen bagger zijn. (Ervaringen met 2de hands beamers (kopen&risico))

Maar wat is nu het geval: Ik zoek geen machtige kwaliteit, geen groot scherm (past niet eens in de kamer) en ik hoef alleen maar verduisterd films te bekijken.

Mijn vraag is nu, kan dit voor 400 euro? Dus datje gewoon een beamer hebt van, tja grappig dit voor films, verder niet...?

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 15:29
Het nadeel van een 2de hands beamer is dat de lamp al een onbekend leven achter de rug heeft. Hierdoor loop je het risico dat de lamp niet lang meer mee zal gaan. De prijs voor een nieuwe lamp is erg duur. Overweg in zo'n geval voor het geld dan toch een nieuwe beamer of een 2de hands beamer met een nieuwe lamp bij aanschaf.

stp - PSN ID: stp_4

Verwijderd

Topicstarter
Of een beamer waar een nieuwe lamp niet zoveel van kost en makkelijk te verkrijgen is, maar hoe weet ik dat?

Verwijderd

Op een beetje beamer kun je zien hoeveel branduren de lamp achter de rug heeft. Afhankelijke van het merk/type heb je tussen de 400 en 6000 branduren per lamp. Dan kun je even gaan rekenen wat het kost om een uurtje tv te kijken via een beamer.

Ideale situatie: Goede TV om TV te kijken en als je een film wilt kijken pak je de beamer en rol je je scherm uit.

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-02 16:40
stp_4 schreef op 11 oktober 2004 @ 14:57:
Het nadeel van een 2de hands beamer is dat de lamp al een onbekend leven achter de rug heeft. Hierdoor loop je het risico dat de lamp niet lang meer mee zal gaan.
Meestal staan de lampuren wel in het menu en kun je dus vragen aan de verkopende partij.
Hier zal mede de prijs vanaf hangen. Met een beamer van 400 euro ben je nog niet klaar, je moet ook nog een scherm maken/kopen.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
meeste beamer lampen zijn zo'n 250 euro. De huidige generatie beamers heeft een lamplife indicator in het menu, dus je ziet hoe lang de lamp al gebruikt is. Persoonlijk zou ik geen 2e hands beamer van rond de 400 euro kopen en gewoon even doorsparen tot bv 800-900 euro zodat je een nieuwe infocus x1 of iets anders kan kopen in die prijsklasse. Als je toch voor een 2e hands model gaat let dan ook op de geluidsproductie, want het lijkt mij dat je geen permanente stofzuiger in je kamer wilt.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier zal mede de prijs vanaf hangen. Met een beamer van 400 euro ben je nog niet klaar, je moet ook nog een scherm maken/kopen.
Als je een mooie witte muur hebt kan je echt wel even vooruit en het scherm voor onbepaalde tijd, wanneer je het budget hebt, uitstellen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar om alles samen te vatten over wat je het beste kan doen met 400 euro:

1. koop gewoon een breedbeeld TV en koop over paar jaar eens een beamer van kwaliteit.

2. Voor 400 euro kan je best even een poos leuk filmpjes kijken (geen tv uitzendingen) op een beamer.

---

Over die lampen: zijn die lampen nooit universeel? En ik heb gelezen in de thread over 2de hands beamers dat er een beamer was met lampen voor een tientje.

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-02 16:40
Raven- schreef op 11 oktober 2004 @ 15:11:
[...]

Als je een mooie witte muur hebt kan je echt wel even vooruit en het scherm voor onbepaalde tijd, wanneer je het budget hebt, uitstellen.
Doet de beeldkwaliteit zeker geen goed, zeker niet bij die toch al zo contrastloze goedkope beamers.
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 16:39:
Over die lampen: zijn die lampen nooit universeel? En ik heb gelezen in de thread over 2de hands beamers dat er een beamer was met lampen voor een tientje.
Waarom zijn autobanden niet universeel? Verschik in kwaliteit en performance.

[ Voor 5% gewijzigd door TukkerTweaker op 11-10-2004 16:51 ]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:23

Jag

Er zijn verschillende typen gasontlader lampen in gebruik voor beamers, die zijn niet uitwisselbaar. Er zijn ook beamers met halogeen lampen, maar die hebben over het algemeen maar heel weinig lichtoutput. Waarschijnlijk zijn die lampen van €10,- waar je het over had, halogeen lampen.

Verwijderd

Heb zojuist in ons studentenhuis een homecinema gebouwd met een oude CRT beamer. En ondanks dat ze toch wel wat nadelen hebben (moeten bijv op exact de goede afstand van je scherm hangen, beetje jammer als je scherm de muur is en je 4 nieuwe gaten moet boren :() hebben ze als groot voordeel dat ze haarscherp zijn, geen "fading" hebben zoals LCD beamers en er geen lampen in zitten, de beeldbuis gaat ongeveer 10.000 - 40.000 uur mee.

Nog een nadeel: ze zijn groot en ZWAAR!

Gelukkig zijn ze erg goedkoop, die van ons was 150 euro en werkt perfect!

Verwijderd

Topicstarter
Tja idd lekker goedkoop, maar zo'n ding brengt bergen werk met zich mee.

Verwijderd

Topicstarter
Toch nu zie ik die dingen al staan op marktplaats voor 125 pleuro.
Kan je haast geen buil aan vallen lijkt me. De beamer zelf gebruik je gewoon als tafeltje.

Hier ook nog een gewone voor 400 euro, is dat wat?

Klik hier

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 17:17 ]

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 16:38
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 17:12:
Toch nu zie ik die dingen al staan op marktplaats voor 125 pleuro.
Kan je haast geen buil aan vallen lijkt me. De beamer zelf gebruik je gewoon als tafeltje.

Hier ook nog een gewone voor 400 euro, is dat wat?

Klik hier
Tsja, de lampen van die epsons gaan niet bijster lang mee.
En er staat niet bij hoeveel uur erop zit...

Verwijderd

Topicstarter
OverSoft schreef op 11 oktober 2004 @ 17:52:
[...]

Tsja, de lampen van die epsons gaan niet bijster lang mee.
En er staat niet bij hoeveel uur erop zit...
Ja en die lampen zullen wel weer veel kosten.

Wordt dus toch waarschijnlijk gewoon een TV'tje :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 18:03 ]

• Stefke
  • Laatst online: 26-02 13:59
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 14:54:
Hallo Tweakers,

Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe TV voor op mijn (slaap)kamer.
Ik ben op zoek naar een budget TV voor vooral het afspelen van films.
Ik zoek dus een goedkoop 100 hz, breedbeeld, flat crt scherm. Dit is niet zo moeilijk omdat ik in een electronicazaak werk.

Alleen na een beetje surfen op internet wordt mijn interesse ook gewekt door 2de hands beamers. Verder nooit aan gedacht, omdat normale beamers te duur zijn. Maar ik zie dat je ze tweedehands al kan krijgen voor 400 euro.
Na wat zoeken op tweakers, blijkt dat iedereen er wel over eens is dat die dingen bagger zijn. (Ervaringen met 2de hands beamers (kopen&risico))

Maar wat is nu het geval: Ik zoek geen machtige kwaliteit, geen groot scherm (past niet eens in de kamer) en ik hoef alleen maar verduisterd films te bekijken.

Mijn vraag is nu, kan dit voor 400 euro? Dus datje gewoon een beamer hebt van, tja grappig dit voor films, verder niet...?
Een nieuwe is al vanaf 750 euro te krijgen

Verwijderd

Topicstarter
stefijn schreef op 11 oktober 2004 @ 18:07:
[...]

Een nieuwe is al vanaf 750 euro te krijgen
750 Euro exclusief scherm... Dat is dus echt iets anders dan 400 euro

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:29
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 18:08:
[...]

Die 400 is ook exclusief scherm, of niet?
Scherm, daar zou ik met niet al te druk om maken. Kringloopwinkels staan vol met ouwe 8mm filmprojectoren, diaprojectoren en bijbehorende schermen.

Tadaa...

Punctuality is the politeness of kings

• Stefke
  • Laatst online: 26-02 13:59
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 18:08:
[...]

Als in, een klein beetje doorsparen en je hebt een nieuwe. Met nieuwe lamp ook.

En zo'n scherm...als je een witte gladde muur hebt of een laken kunt spannen, dat is voorlopig echt wel genoeg (zeker als je zoals TS niet de beste kwaliteit verlangd). Dat scherm kun je altijd nog wel op de kop tikken, al dan niet nieuw, zoals mijn voorganger al zegt.

[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 11-10-2004 18:46 ]

Pagina: 1