Ben druk met een site bezig en zit met een CSS probleempje: ik heb een unordered
list met daarin vier elementen, nu krijg ik in IE een extra ruimte van 2px onder de
laatste 3 elementen. De eerste ziet er wel goed uit. In Mozilla Firefox gaat
alles goed. Ter illustratie:

De relevante HTML:
De relevante CSS:
Overige informatie:
1. Ik heb hier op GoT gezocht, hier vond ik een suggestie om de LI een display:
inline te geven. Dit heeft echter niet het gewenste effect omdat de DL er dan
buiten valt. Ook een suggestie om wat met white-space te doen had geen effect.
2. Als ik de DL weghaal uit de HTML, dan geven beide browser de lijst goed weer.
Ik weet dus dat het daar ergens moet zitten, maar zou niet weten waar het nu
precies aan ligt.
3. Ik heb in plaats van de DL ook geprobeerd of het met DIV's wel goed ging, kreeg echter precies hetzelfde probleem.
4. Ik gebruik een XHTML 1.0 Strict doctype.
Heeft iemand een suggestie?
list met daarin vier elementen, nu krijg ik in IE een extra ruimte van 2px onder de
laatste 3 elementen. De eerste ziet er wel goed uit. In Mozilla Firefox gaat
alles goed. Ter illustratie:

De relevante HTML:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <ul id="reisverhaalgroepen"> <li class="reisverhaalgroep" onmouseover="hover(this)" onmouseout="hover(this)"> <span>Sydney</span> <dl class="info"> <dt>Aantal:</dt><dd>2</dd> <dt>Laatste update:</dt><dd>10/11/2004</dd> </dl> </li> <li class="reisverhaalgroep" onmouseover="hover(this)" onmouseout="hover(this)"> <span>Melbourne</span> <dl class="info"> <dt>Aantal:</dt><dd>0</dd> <dt>Laatste update:</dt><dd>10/11/2004</dd> </dl> </li> ... </ul> |
De relevante CSS:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| ul { list-style-type: none; margin: 0; padding: 0; } #container div#content ul#reisverhaalgroepen { border-top: 1px solid black; border-left: 1px solid black; border-right: 1px solid black; } #container div#content ul#reisverhaalgroepen li.reisverhaalgroep { cursor: pointer; border-bottom: 1px solid black; font-size: 10px; height: 30px; background-color: #ffffdd; } #container div#content ul#reisverhaalgroepen li.reisverhaalgroep span { font-weight: bold; font-size: 12px; color: #003366; } #container div#content ul#reisverhaalgroepen li.reisverhaalgroep dl.info { clear: left; margin: 0px; } #container div#content ul#reisverhaalgroepen li.reisverhaalgroep dl.info * { float: left; width: 134px; margin: 0; } |
Overige informatie:
1. Ik heb hier op GoT gezocht, hier vond ik een suggestie om de LI een display:
inline te geven. Dit heeft echter niet het gewenste effect omdat de DL er dan
buiten valt. Ook een suggestie om wat met white-space te doen had geen effect.
2. Als ik de DL weghaal uit de HTML, dan geven beide browser de lijst goed weer.
Ik weet dus dat het daar ergens moet zitten, maar zou niet weten waar het nu
precies aan ligt.
3. Ik heb in plaats van de DL ook geprobeerd of het met DIV's wel goed ging, kreeg echter precies hetzelfde probleem.
4. Ik gebruik een XHTML 1.0 Strict doctype.
Heeft iemand een suggestie?