L/R-kanaal produceren zelfde geluid headset (onboard K8N-E)

Pagina: 1
Acties:

• Triqster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-03-2023
Specs :

Asus K8N-E Deluxe
AMD64 3400+ boxed
2x 512 MB Kingston PC3200 (KVR400X64C3A/512)
2x 120 GB Seagate Baracuda SATA
MSI DVDR DR4-A
ASUS AX800 PRO/TD

WinXP Pro SP1
Bios 1005

Het probleem is eigenlijk vrij eenvoudig. Als ik mn headset aansluit op de daarvoor bedoelde aansluitingen op het MB dan heb ik wel geluid zoals je verwachten zou.

Het verrassende is echter dat hte geluid over het linker en het rechter kanaal exact hetzelfde is. Ook de diepte van het geluid in een 3D shooter wordt niet juist verwerkt.

Ik heb de meegeleverde drivers geprobeerd en de nieuwste van de site. Ook heb ik meerdere instellingen in het audio control pannel geprobeerd maar het mag niet baten.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn of is het probleem mischien bekend bij anderen?

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

ligt het niet aan je koptelefoon?

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:43
check je sound jumpers is, die kunnen ook een rol spelen :)

• Triqster
Ah... niet handig... Dat was ik nog vergeten te vermelden. Ik heb het ook getest met 2 andere box setjes die hetzelfde nare effect vertonen

• Triqster
Dr Pro schreef op 11 oktober 2004 @ 16:50:
check je sound jumpers is, die kunnen ook een rol spelen :)
Het desbetreffende MB heeft Asus JumperFree. Ook in het BIOS heb ik niets kunnen vinden wat invloed zou kunnen hebben op de vreemde manier van geluids weergave...

• Triqster
Niemand verder?

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Ik heb hetzelfde moederbord en zo te lezen heb je alles wat te proberen valt aan bios, drivers andere instellingen wel geprobeerd. Als ik jou was zou ik contact opnemen met de leverancier. Het klinkt alsof er een dubbele aansluiting voor het geluid op je mb zit ofzo. Omruilen en een andere proberen is het simpelst denk ik

Verwijderd

heb dit probleem ook, ik hoor vage echo/vertrading/zware stemmen, ik he ber een ander kaartje in gegooit en werkt top.

na het formatteren begon dit probleem bij mij, terwel ik gewoon de drivers geinstalleerd heb die mee geleverd zijn, dit heeft overigens altijd gewerkt.

groetjes
Pagina: 1