X800 pro (non-vivo) flashen

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Boogieman82
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik weet dat er soort gelijke topics waren maar een antwoord op de volgende vraag heb ik nog niet gevonden...

Heb nu dus een Sapphire X800 pro (non-vivo) en deze wil ik na de hard-mod flashen naar de XT. Ik heb de GA-core maar alleen het geheugen is dus GC20... Nu is mijn vraag of ik na de hard-mod toch de kaart toch nog kan flashen naar de XT... Of iig de 16 pipelines actief krijg. Iemand met tips/advies/antwoord?

specs

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Boogieman82
dat zeg ik... betreft t hier nu kaarten met GC16 of GC20 geheugen???? XT heeft namelijk GC16 geheugen

Iemand trouwens een goed adres waar ik eventueel zilverlijm/stroom geleidende verf kan kopen?

[ Voor 16% gewijzigd door Boogieman82 op 11-10-2004 13:19 ]

specs

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Zie startpost van het topic hierbove,
Op de Sapphire hebben ze tegenwoordig 2.0 ms geheugen gezet, dus helaas :o

Verwijderd

Boogieman82 schreef op 11 oktober 2004 @ 13:10:
Ik weet dat er soort gelijke topics waren maar een antwoord op de volgende vraag heb ik nog niet gevonden...

Heb nu dus een Sapphire X800 pro (non-vivo) en deze wil ik na de hard-mod flashen naar de XT. Ik heb de GA-core maar alleen het geheugen is dus GC20... Nu is mijn vraag of ik na de hard-mod toch de kaart toch nog kan flashen naar de XT... Of iig de 16 pipelines actief krijg. Iemand met tips/advies/antwoord?
Boogieman82 schreef op 11 oktober 2004 @ 13:15:
[...]

dat zeg ik... betreft t hier nu kaarten met GC16 of GC20 geheugen???? XT heeft namelijk GC16 geheugen

Iemand trouwens een goed adres waar ik eventueel zilverlijm/stroom geleidende verf kan kopen?
Hij post dat topic omdat je je vraag daarin moet posten en niet een nieuw topic moet starten. Voor dit soort vragen is dat topic juist bedoeld.

Om je vraag maar even snel te beantwoorden, elke X800 Pro heeft 2.0ns geheugen. Dus voer de hardmod uit, en met een beetje mazzel heb je 16 pipelines.
Dit staat allemaal in dat topic.
Gewoon lezen dus.

• Boogieman82
En jij kan normaal antwoord geven, ik zat op mijn werk dus kon niet uitgebreid 15pagina's gaan lezen. En nee, niet alle pr'o's hebben GC20 geheugen, alleen de laatste serie's hebben dat, om softmod tegen te gaan

[ Voor 38% gewijzigd door Boogieman82 op 11-10-2004 22:48 ]

specs

Verwijderd

Nu is mijn vraag of ik na de hard-mod toch de kaart toch nog kan flashen naar de XT... Of iig de 16 pipelines actief krijg.
Ja. Sterker nog, je móet na de hardmod flashen met een XTPE bios anders wil het mem niet boven de 550 lopen, tenminste, dit was bij mij zo. (ik vermoed omdat het mem te weinig stroom krijgt van een Pro bios zodra er 16 pipes actief zijn.)

Procedure is dus: hardmodden, vervolgens de kaart erin en direct flashen. Zie je vervolgens in Windows geen 16pipes (met Ati tool) dan heb je pech, of heb je de hardmod niet goed uitgevoerd. In het geval van pech hebben kan je weer terugflashen naar de Pro bios.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 05:01 ]

Verwijderd

Boogieman82 schreef op 11 oktober 2004 @ 22:47:
En jij kan normaal antwoord geven, ik zat op mijn werk dus kon niet uitgebreid 15pagina's gaan lezen. En nee, niet alle pr'o's hebben GC20 geheugen, alleen de laatste serie's hebben dat, om softmod tegen te gaan
Ik denk niet dat je die mod ook wil uitvoeren op je werk... of wel? >:)

Ik vind het anders een vrij normaal antwoord hoor... :P
En ik zal het maar nog een keer herhalen: elke X800 Pro heeft 2.0ns geheugen.

De enige kaart met 1.6ns geheugen is de X800 Pro VIVO, en daarvan worden er langzamerhand inderdaad steeds meer uitgerust met 2.0ns geheugen.

De softmod is dus bedoeld voor de X800 Pro VIVO met 1.6ns geheugen, op alle andere X800 Pro's moet de hardmod worden uitgevoerd om de 4 extra pipelines te activeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 08:49 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Boogieman82 schreef op 11 oktober 2004 @ 22:47:
En jij kan normaal antwoord geven, ik zat op mijn werk dus kon niet uitgebreid 15pagina's gaan lezen.
Sorry hoor, maar dat is geen enkel vrijbrief om een topic te openen over iets dat al uitgebreid besproken is op GoT.

Raptorraider reageerde alleen een beetje bits omdat jij klaarblijkelijk de tips van anderen onvoldoende opvolgt en dat doet alsof dat ons probleem is.

Dat is het dus niet, gelieve die tips alsnog op te volgen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.