Toon posts:

[WebApp] Taalkeuze

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik ben bezig met een applicatie voor een kastenfabrikant om online een paklijst te kunnen genereren. Zijn kast is nl. opgebouwd uit kubussen, wat het vrij eenvoudig maakt. Voor de 'simpele' kasten kan je met behulp van een paar rekenregels bepalen hoeveel horizontale en verticale plankjes je nodig hebt, hoeveel balkjes, etc. Een PHP script verwerkt dat, en via SQL worden de prijzen opgehaald. Uiteindelijk krijg je een overzicht met een paklijst en bijbehorende prijzen. Tot zover geen probleem, ook het maken van een plaatje via GD lukte me.

Het verhaal wordt nu echter wat complexer. Doordat die kast zo modulair opgebouwd is, kan je heel veel verschillende modellen maken. Bijvoorbeeld een kast van 3x3 kubussen, met in het midden een gat. Of een hele wand vol kubussen, met een uitsparing voor een deur en een raam. De constructie is stevig genoeg.

Ik als programmeern00b loop meteen aan tegen de taalkeuze. Ik weet dat iets als dit heel mooi in Flash moet kunnen, maar daar heb ik nog nooit mee gewerkt. PHP/SQL begin ik te beheersen, en ook met javascript heb ik enige ervaring.

Ik zit nu te denken aan een html-tabel (met vierkante cellen), waarbij je zelf kan kiezen hoe hoog en hoe breed hij moet worden. Javascript moet er dan voor zorgen dat je een bepaalde cel weg kan laten, of er een accesoire in stopt (een la, cd-rek of wijnrek). Uiteindelijk moet ook hier weer een paklijst uit rollen.

Heeft iemand tips hoe ik dit aan moet pakken, en dan met name in welke taal ik dat het beste kan doen?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 08:21
Als je 0 verstand hebt van programmeren, en ook niet met flash om kan gaan, zou je het dan niet lekker uitbesteden ?
Laat een webdesign bedrijfje het doen, kost een beetje, maar dan is het volgende week klaar.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant wil ik graag kennis opdoen, vandaar dat ik me er mee bezig houd. Het (eenmans)bedrijf vind het geen probleem als ik er lang over doe. Qua kosten is het ook niet zo heel spannend voor 'm, als ik het doe.

• dip
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-01-2023

dip

shut up ulé

Persoonlijk zou ik dan kiezen voor Flash, zelf heb ik daar 0-verstand van moet ik je eerlijk bekennen. Je kan met flash een veel beter beeld genereren voor de klant. als iets grafisch er goed uit ziet dan spreekt dat de klant altijd aan.

It's scientifically known, that base improves the tase of cheezes!

Verwijderd

Topicstarter
Mja, het gaat er vooral om dat klanten zelf een idee krijgen, en dat dealers makkelijk kunnen bepalen hoeveel onderdelen ze een klant mee moeten geven. Nu doen ze dat met de hand, en das niet handig. Sowieso is het een bedrijf wat niet in leuke animated buttons enzo trapt ;)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sorry, maar dit is echt het zoveelste "welke programmeertaal moet ik nemen?"-topic. Je kunt de search gebruiken om die andere topics te vinden.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.