Toon posts:

Wireless networking Edimax ip-probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Edimax accespoint en een Speedtouch 510 multipc modem. Als ik mijn computer configureer colgens de gebruiksaanwijzing; dat wil zeggen het toewijzen van ip-adressen, doet het internet het niet, maar kan ik wel op de acces point pagina komen. Als ik de computer op 'automatisch ip-adres'verkrijgen zet, doet het internet het wel en dus het ip adres van het modem.
Ik vind dit vreemd en vervelend omdat ik op deze manier mijn WEP en MAC filter niet kan instellen. Wie wil me helpen?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:35
Je wil via je accesspoint internetten ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op twee computer kunnen internetten. Twee windows '98 SE computers, die op het accespoint zijn aangesloten. Het accespoint is vervolgens aangesloten op het multi pc modem. Is dat wat je wilt weten?

• Remco
Dan moet je het accesspoint zo configureren dat deze via dhcp een ip krijgt van je provider.
Dan aan de lan kant ook dhcp adressen laten uitdelen, en kan je dus alles zien.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor je reactie. In mijn accespoint zijn geen instelling te configureren met dhcp. Wel kan ik het ip-adres van het accespoint wijzigen en het subnet masker, respectievelijk( 192.168.2.5 en 255.255.255.0) Maar verder niets. zou je het accespoint misschien moeten aanmelden in het multi-pc modem? Alvast bedankt voor je tijd en moeite...

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03-2025
Remc0 schreef op 11 oktober 2004 @ 13:14:
Dan moet je het accesspoint zo configureren dat deze via dhcp een ip krijgt van je provider.
Dan aan de lan kant ook dhcp adressen laten uitdelen, en kan je dus alles zien.
Het is een accesspoint, geen router, dus dat kan niet.

Verder snap ik wat puntjes niet
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 13:05:
dat wil zeggen het toewijzen van ip-adressen, doet het internet het niet, maar kan ik wel op de acces point pagina komen.
Wat stel je precies in dan?
Gateway wel ingesteld?
Als ik de computer op 'automatisch ip-adres'verkrijgen zet, doet het internet het wel en dus het ip adres van het modem.Ik vind dit vreemd en vervelend omdat ik op deze manier mijn WEP en MAC filter niet kan instellen.
Hoezo niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het proberen even te verduidelijken...
Als ik de tcp/ip (win98se) instel volgens de gebruiksaanwijzing, dat wil zeggen, een ipadres opgeven, 192.168.2.3, en een subnetmasker, 255.255.255.0, dan kan ik als ik in de internetadresbalk 192.168.2.1 invoer, komen op de accespointpagina. Helaas doet het internet het dan niet...

Als ik vervolgens de tcp/ip automatisch een ipadres laat geven, dan kan ik internetten maar vervolgens niet op de pagina van het accespoint komen, en dus mijn draadloze verbinding beveiligegen met wep en mac...
Verduidelijkt dit? Ik hoop het.. Vraag anders gerust, ik vind het erg fijn dat jullie helpen...

• Remco
jelvank schreef op 13 oktober 2004 @ 15:07:
[...]

Het is een accesspoint, geen router, dus dat kan niet.
Hij kan toch gewoon de lan poort op het multi pc-modem zetten ?
Dan krijgt het accesspoint een ip van de modem/router en deelt het accesspoint ip's uit aan de clients.

BK1986:
Wat voor ip adres krijg je als de pc aan de multi pc-modem gekoppeld zit ?
Het komt erop neer dat het accesspoint in dezelfde range moet komen te hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Remc0:
Hoe kan ik dat bekijken?

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik daarvoor eerst mijn computer rectstreeks op het multipc modem aansluiten?

• Remco
Ja, even aansluiten zodat je kan internetten.
Dan naar start-->uitvoeren-->
intypen: command
dan krijg je een dos-box type hier in:
ipconfig
En dan zie je je ipadres.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ip, als ik kan internetten, (wel draadloos), is:
ip-adres : 10.0.0.150
subnetmasker: 255.255.255.0
standaardgateway: 10.0.0.138

Verwijderd

Topicstarter
Van mijn andere pc is het ip-adres 10.0.0.151. Deze pc is tevens win98se.
Wat moet ik verder doen?
Pagina: 1