PC sluit van zijn eigen af bij het spelen van games (XP SP2)

Pagina: 1
Acties:

• TwistedAnimator
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-11 13:56
dit is echt niet plezant meer, heb de volgende games al getest: Halo + CE, DTM2, COD + UO, RYL MMORPG, wat gebeurt er nu; na een aantal minuten (20-30) sluit de pc ineens af, zonder waarschuwing, lockup, of wat dan ook, heb alle laatste drivers, geen conflicten, geen virussen, trojans, spyware of dergelijke.

ik heb dit ook al gepost op de support forums van de games zelf, maar daar geraken ze er zelf niet wijs uit, ik weet dat het aan XP zelf ligt want op 98SE had ik deze problemen helemaal niet, het is wel even raar opkijken als de pc gewoon afsluit in het midden van een game; want volgens mij is dit niet echt gezond?

khoop dat jullie me kunnen verder helpen want ergens anders kunnen ze het blijkbaar niet, als het zo blijft voortgaan ben ik geneigd om er terug 98SE op te zetten, met programmas enzo geen enkel probleem, maar vanaf ik een game speel dan sluit de pc af na een x aantal minuten op XP, SP2 verwijderen zal moeilijk gaan aangezien het een ge-slipstreamde versie is

zou het eventueel aan de DEP kunnen liggen? kwil het niet echt uitschakelen voor die bepaalde games want mss doe ik meer fout dan goed?

dank bij voorbaat!

mvg

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Je systeemspecs zouden wel helpen ;)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• TwistedAnimator
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-11 13:56
sorry, k'wist dat ik iets vergeten was :)

http://www.tweakers.net/gallery/sys/7671

• Sap
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-11 16:13

Sap

There is not enough space so..

Wat je denk ik het beste even kan doen is naar Start--> controlpanel-->systeem-->advanced--> startup & recovery settings en dan even automatische reboot uitzetten. Je krijgt dan als het goed is een BSOD (blue screen of dead) met een error melding gebruikt die code bij de microsoft knowledge base om je probleem te achter halen of post hem op GoT.

Veder kan je kijken bij je Event Viewer in je Adminstrative Tools of je een error kan vinden!

Sap

MSI-KT600-delta** Rx850xt core@555 mem@621** xp2800+@2466MHz[watercooled-innovatek]** 2x512 MDT pc3200[@425MHz]** 400WattZalman** Industrial-Radiator+Eheim1048+12mm tubes**

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 08:59
Ik had dus ook zoiets... bij mij lag het aan m'n voeding...
Deze eruit gehaald en 1 met wat meer watt erin gezet... opgelost...

Die van jou :
Voeding OCZ Power Stream 520-ADJ

Erm... ik neem aan >300 Watt ?
* Zephyer is niet super bekend met voedingen ... :+

MW | BF1 Stats

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Zephyer schreef op 28 oktober 2004 @ 14:13:
Ik had dus ook zoiets... bij mij lag het aan m'n voeding...
Deze eruit gehaald en 1 met wat meer watt erin gezet... opgelost...

Die van jou :
Voeding OCZ Power Stream 520-ADJ

Erm... ik neem aan >300 Watt ?
* Zephyer is niet super bekend met voedingen ... :+
Site
OCZ520ADJ - 520W
520 Watt, daar ligt het dus niet aan ;).

Misschien wordt je processor/mobo te heet? In de bios heb je meestal een optie om hem automatisch af te sluiten als hij boven een bepaalde norm komt.

[ Voor 14% gewijzigd door Jerry op 28-10-2004 14:33 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• Sap
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-11 16:13

Sap

There is not enough space so..

Mr_UnAnimouS schreef op 28 oktober 2004 @ 14:32:
[...]

Site
OCZ520ADJ - 520W
520 Watt, daar ligt het dus niet aan ;).

Misschien wordt je processor/mobo te heet? In de bios heb je meestal een optie om hem automatisch af te sluiten als hij boven een bepaalde norm komt.
De TS geeft aan dat hij geen problemen had met de hardware toen hij nog 98 draaide dus ik denk dat het misschien een softwarematig probleem is [tenzij de TS aan zn hardware iets heeft veranderd?!].

De computer reboot automatisch, dat kan een aantal oorzaken hebben toch? De voeding spanning te laag, een hardware probleem of een software probleem. Maar zolang de automatische reboot aanstaat en je geen error melding krijgt is het lastig. Ik denk overigens dat er wel een melding word gemaakt in de Event Viewer...

TS heb je al iets geprobeerd?

MSI-KT600-delta** Rx850xt core@555 mem@621** xp2800+@2466MHz[watercooled-innovatek]** 2x512 MDT pc3200[@425MHz]** 400WattZalman** Industrial-Radiator+Eheim1048+12mm tubes**

Pagina: 1