3com switch

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hallo,

Ik wil het volgende gaan kopen 3COM 3C16790 OfficeConnect DS-Switch
Zit hier een uplink poort op ?

Situatie:

Boze internet --> router --> 1 x utp --> Switch "3com" ---> 4 x utp ---> 4 computers

ben ik wel eens een uplink nodig ? ik heb nu een switch/hup met een uplink poort die nu op de plaats van de switch staat... dus mijn vraag is of dit mogelijk is met de 3com switch. want met de oude switch van mij had ik veel last dat ik niet alle computer op netwerk kreeg... veel conflicten.

Met vriendelijk groet,

Joost

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:10
Heb je al gezocht op 3COM.NL?

Strikt gezien heb je 'm niet nodig. Je kan eventueel een crosslink gebruiken.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Waarschijnlijk heeft die 3com, net zoals bijna alle nieuwere switches auto-midi-x. Wat betekend dat de switch zelf schakeld tussen normaal of cross.

Uplink, en crosskabels vallen daardoor in een zwart gat, ideaal op lanpartys want je hoeft er niet bij nadenken, switches erbij pluggen, accespionts etc.

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

joosthaarman schreef op 11 oktober 2004 @ 12:36:
Hallo,

Ik wil het volgende gaan kopen 3COM 3C16790 OfficeConnect DS-Switch
Zit hier een uplink poort op ?
Een snelle blik in the manual had je het volgende opgeleverd:
All ports have an automatic MDI / MDIX feature, which means either a 'straight through' or 'crossover' UTP cable can be used to connect to any port. The switch will automatically detect which wiring practice has been followed and will compensate accordingly.

Verwijderd

Zie JoetjeF. Dat soort dingen kun je gewoon zelf uitzoeken. Geen reden tot het starten van topics dus.

Lees dit eens door: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) en Starten van topics in NT *lezen*

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 13:20 ]

Dit topic is gesloten.