Digital to Analog converter?

Pagina: 1
Acties:

• Bellsofwar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-04 19:37
Bestaat er een apparaat dat kan worden aangesloten op de dig out van een dvd speler en zodoende het digitale signaal dat per kanaal wordt aangestuurd kan verspreiden over 5.1 analoge speakers?

Dus het geluid uit de dvd speler = 5.1 DD ---> het apparaat zet dit om, er zitten dan als het ware 3 tulips op die apparaat zodat de analoge speakerset hierop kan worden aangesloten. Dus op deze manier krijg ik alsnog een 5.1 signaal uit mn standalone dvd player.

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:49
Creative heeft een aparte decoder: http://www.creative.com/p...category=136&product=9468

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

meestal hebben sets of een decoder in de dvdspeler, of een receiver die decode...
jij dus niet en ergens lijkt me dat bijna raar...maar het kan wel :)
doek naar ac3/dolby digital/dts decoder en volgens mij heb je dan min of meer wat je nodig hebt (da's niet alleen het a naar d converteren maar ookd e compressie en dergelijke..)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Je kan soms ook gewoon de digital-in van je PC gebruiken (als die erop zit tenminste) en de PC het decodeer werk laten doen.

Maar meestal is en nieuwe DVD-speler met ingebouwde Dolbydigital decoder (en dus analoge uitgangen) goedkoper dan een externe DolbyDigital decoder.

Senile! Senile Oekaki