Toon posts:

[W2K-active dir] wachtwoord users verloopt over 12 dagen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net voor de zomer een nieuwe server ingericht met w2k server en in september heb ik op zo'n 100 werkstations een nieuwe windows xp install gedaan. En sinds deze week komen er meldingen dat leerlingen als ze inloggen de melding krijgen dat hun wachtwoord binnenkort verloopt en of ze hun wachtwoord nu willen wijzigen.

Ik heb gekeken in ik zag ineens dat bij de default domain policy / computerconfiguratie / beveiligingsinstellingen / accountbeleid / wachtwoordbeleid inderdaad de maximale wachtwoordduur op 42 dagen stond. Dit heb ik weggehaald en meteen bij alle OU's deze instelling gecontroleerd. Nergens zie ik dit meer staan maar leerlingen krijgen nog steeds de melding dat binnenkort hun wachtwoord verloopt.

Edit: group policy refresh heb ik ook aan gedacht maar ik heb sindsdien de server een keer opnieuw opgestart en we zijn al een week verder als de eerste keer dat mensen de melding kregen en ik de policies heb aangepast.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 12:25 ]

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:17
Even group policy refreshen.
Dan moet het werken

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

Het disablen van een policy leidt er niet toe dat deze bij de gebruikers, waar de betreffende policy al op is toegepast, wordt weggehaald. Wachtwoorden van nieuwe gebruikers zullen niet verlopen.
Aangezien instellingen doorgaans in het gebruikersprofiel wordt opgeslagen, zou je kunnen proberen deze te verwijderen.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het laten verlopen van passwoorden is volgens mij iets wat centraal (lees: op DC gebied) geregeld wordt en niet in de profiles. Lukraak je profiles gaan wissen zou dan ook geen oplossing mogen zijn :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
vernieuwing is goed, als ze al heel lang hetzelfde wachtwoord hebben, lijkt het slim om ze gewoon een nieuwe wachtwoord te laten verzinnen.

Is opzich niet zoveel werk.

Denk zelf niet dat je het recht kan trekken, deze melding

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb overal nu staan dat het wachtwoord minstens 6 letters moet zijn. Er is geen eis meer mbt password history maar ook nieuwe accounts hebben het probleem dat als ze hun wachtwoord wijzigen het niet gelijk mag zijn aan het vorige wachtwoord.
Terwijl ik die policy nergens heb opgegeven.
Ik heb maar 3 OU's dus dat was gemakkelijk te controleren. 1 OU voor leerlingen, 1 voor personeel, 1 voor computers.
En de default domain policy heb ik ook gecontroleerd zoals ik al eerder meldde.

Als ik een nieuw account maak wat niet in de leerlingOU zit maar in een andere OU heeft hij daar ook last van overigens.

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:11
Je kan bij de gebruiker toch ook aanvinken dat het wachtwoord nooit verloopt

Verwijderd

Topicstarter
Per gebruiker de eigenschappen openen en een vinkje is natuurlijk een optie. Maar los het liever op een normale manier op eigenlijk.
Pagina: 1