laptop zonder ps2 aansluiten op kvm switch

Pagina: 1
Acties:

• Tha_Spike_1981
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 11:05
Ik heb thuis een laptop en een vaste computer, nu wil ik graag mijn monitor van mijn vaste pc aansluiten op mijn laptop als 2e scherm. Dus ik dacht een kvm switch is de oplossing. Dan kan ik mijn monitor omschakkelen van 2e monitor bij de laptop naar de monitor voor mijn vaste pc.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen???

Verwijderd

als het jou alleen maar om die monitor gaat, moet het volgens mij wel werken. anders moet je gewoon even vragen in de winkel ernaar, iets van als het niet werkt dat je dan weer je geld terug krijgt....

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24
Hij haalt ze stroom/iets waardoor hij weet dat er contact is volgens mij uit je ps2 poort ik heb ook wel eens geprobeerd om alleen de monitor te gebruiken is mij toen niet gelukt.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

http://www.maxivista.com/

probeer dit anders eens; normaal gesproken zul je je laptop aansluiten als extra monitor voor je PC, maa rhet kan vast ook andersom. Het gaat via een netwerk, dus het enige wat je nodig heb is een netwerkverbinding tussen je PC en laptop.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 15:21

Twarp

just grin...

Heb je wel een Keyboard aansluiting? Want daarvoor kan je vaak een splitter kopen die een extra ps2 poort en dus een muis toestaat.

Meh ...

• Tha_Spike_1981
Ik was vergeten wat info te vermelden. Het gaat erom dat ik mijn laptop wat achterop het bureau plaats en dat ik op die kvm switch een toetsenbord en muis kan aansluiten waarmee ik zowel de laptop als de pc kan bedienen.

Het probleem is echter dat mijn laptop geen ps2 aansluitingen heeft, dus ik weet niet hoe ik dan mijn laptop op die switch aansluit.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 15:21

Twarp

just grin...

Oke welke aansluitingen heb je dan wel?

Meh ...

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb een analoge KVM switch, met 2 mooie knoppen. Je hoeft die ps2 poorten niet aan te sluiten als je enkel het VGA-signaal wil kunnen wisselen.

Sommige digitale KVM switches zijn dan wat lastiger omdat die via een key-combo wisselen van monitor.

edit:
Ik had niet goed gelezen, sorry.

Ik weet niet of er ook KVM-switches zijn die een USB muis/keyboard onderstuenen... Lijkt mij technisch niet makkelijk haalbaar?

[ Voor 27% gewijzigd door Fludizz op 11-10-2004 13:32 ]

• Tha_Spike_1981
Thanks dat zocht ik inderdaad, maar zal dat ook werken icm die kvm switch, ik denk dat niemand daar echt antwoord op kan geven. Ik zal het gewoon moeten testen

• Iceman7329
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-02 14:29

Iceman7329

Koud hoor

Ik weet niet of er ook KVM-switches zijn die een USB muis/keyboard onderstuenen... Lijkt mij technisch niet makkelijk haalbaar?
Die zijn er dus wel gebruik er 1 voor m'n pc en m'n Mac.

Had eerst op die switch een ps2 keyboard aangesloten maar dat werkte niet lekker. Was om de 2 a 3x switchen m'n keyboard kwijt. Dus maar een usb keyboard aangeschaft en dat werkt beter.

Icy

• Tha_Spike_1981
Iceman7329 schreef op 11 oktober 2004 @ 14:05:
[...]

Die zijn er dus wel gebruik er 1 voor m'n pc en m'n Mac.

Had eerst op die switch een ps2 keyboard aangesloten maar dat werkte niet lekker. Was om de 2 a 3x switchen m'n keyboard kwijt. Dus maar een usb keyboard aangeschaft en dat werkt beter.
Ok, maar hoe heb je die dan aangesloten op de kvm switch?? Dmv die kabel die "Houz74" gepost heeft?

• Iceman7329
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-02 14:29

Iceman7329

Koud hoor

De manier om een ps2 keyboard aan te sluiten op m'n switch!
Dat is door het keyboard op 1 van de 2 ps2 poorten aan te sluiten.

Er zitten dus 2 ps2 poorten en 3 usb poorten op m'n kvm switch (ingaand)

Ik heb het dus niet met een kabel gedaan, maar rechtstreeks en dat werkte niet naar behoren. Het kan zijn dat het aan m'n kvm switch ligt want het is tenslotte
een sitecom ;) . Maar een belkin, de enige andere die ik kon vinden was 2,5 keer zo duur.

Maar met alleen usb aparaten werkt tie perfect. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Iceman7329 op 11-10-2004 15:35 ]

Icy

Pagina: 1