Toon posts:

PCI S3 kaartjes.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik heb dit forum al een beetje door gelezen om te kijken of ik een oplossing kon vinden voor mijn probleem maar dat is helaas niet gelukt, vandaar dit nieuwe topic.

Ik heb een Geforce2 64 MB AGP als primaire kaart.

Nu heb ik er 3 PCI S3 kaartjes bij geprikt, en bij het installeren (XP Pro) geeft ie "code 10 aan" met de vermelding "dit apparaat start niet".
(Ik heb er tijdens het installeren geen monitor aangehangen, misschien is dit een oorzaak?)

Het vreemde is dat het wel een keer is gelukt om er 1 goed te installeren. Ik heb wel begrepen dat het veel kan schelen als je vanuit de BIOS de PCI als primair laat booten?

Ik heb ook een clean install gedraaid, maar dan geeft ie na deht installeren in apparaatbeheer hetzelfde aan. (code 10)

Heeft iemand misschien een oplossing of een verklaring?

alvast hartelijk bedankt!

Gr, L.

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
hallo,

ik heb op school geleerd dat je eerst je agp kaart erin moet doen... totdat je helemaal windows er op heb geinstalleerd, dan voeg je de 1e pci kaart erbij, nadat je die geinstalleerd hebt druk je de volgende erin en installeerd die enzevoorts enzevoorts...

PunlArjen

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Haal er eens een paar van die PCI kaartjes uit... een voor een er weer in. Misschien doen die dingen moeilijk als ze samen op één IRQ zitten.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

je kan er naar mijn weten maar 1 pci kaart bijstoppen, die S3 kaartjes willen alleen starten als ze in het bios als primaire adapter ingesteld staan. Aangezien er maar 1 primair kan zijn gaat dat niet lukken. Heb het zelf geprobeert met een 2x S3 trio64v+ en een S3 Virge DX.

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 16:12

cdoens

Peugeot-gek

Ik heb dit probleem ook gehad, en werkend gekregen. Ik draaide WinXp sp1 toendertijd, en mij werd aangeraden de win2k drivers van S3 te downloaden voor zowel de PCI als de AGP kaartjes. Het werkte, maar toch heb ik het weer eruit geropt. Ik gebruikte het toch eigenlijk niet ;)

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Verwijderd

Topicstarter
Win2K drivers?

Klinkt goed.
Maar waar dowload ik die?

De site van S3 levert geen drivers meer voor deze oude kaarten.

Het heeft er ook nix mee te maken dat ik er tijdens de installatie geen monitor aan heb gehangen? Ik dacht eerst dat de kaarten gewoon kapot waren, maar dat is niet zo gelukkig.

Mvg
L.

• Exxion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06-2020
misschien offtopic/n00bvraag: maar waarom zou je 3 van die kaartjes in je pc willen duwen? :?

I do not suffer from insanity... I enjoy every minute of it!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-08 18:25

bloasfist

Slot-A Crew

Exxion schreef op 11 oktober 2004 @ 14:15:
misschien offtopic/n00bvraag: maar waarom zou je 3 van die kaartjes in je pc willen duwen? :?
Om 3 schermpjes aan te sturen bijvoorbeeld ;)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

cdoens schreef op 11 oktober 2004 @ 12:59:
Ik heb dit probleem ook gehad, en werkend gekregen. Ik draaide WinXp sp1 toendertijd, en mij werd aangeraden de win2k drivers van S3 te downloaden voor zowel de PCI als de AGP kaartjes. Het werkte, maar toch heb ik het weer eruit geropt. Ik gebruikte het toch eigenlijk niet ;)
Dat zijn dus de Win2K drivers van S3 zelf ... hmm, moeten met wat geGoogle wel te vinden zijn.

Ik heb het zelf ook nooit werkend gekregen met 2x PCI (S3 Trio64 + S3 968) + 1x AGP (Nvidia Geforce).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Die extra kaarten zijn inderdaad om wat extra schermen te kunnen openen in Flight Simulator.

Maar als ik er 1 aan de gang krijg ben ik eigenlijk al blij genoeg....hahaha

Heb inmiddels de S3 Win2K file gevonden via google.

Vanavond thuis probeer ik het met 1 kaart.
Zet in de BIOS de primaire op "PCI", en probeer hem te installeren met die Win2K file.

En dan maar hopen dat ie hem wel installeert.

Anders kan ik altijd windows 2000 Pro nog proberen natuurlijk! :)

I.i.g hartelijk bedankt voor alle genomen moeite!

Gr

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Het is duidelijk een volgorde probleem, zoals boven beschreven, 1 voor 1 de kaarten erin zetten en instaleren.

Window probeert anders de kaartjes tegelijkertijd te instaleren, en tijdens dat instalatieproces kan windows de kaarten waarschijnlijk niet uit elkaar houden

Beste film ooit

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

soepkip schreef op 11 oktober 2004 @ 15:13:
Het is duidelijk een volgorde probleem, zoals boven beschreven, 1 voor 1 de kaarten erin zetten en instaleren.

Window probeert anders de kaartjes tegelijkertijd te instaleren, en tijdens dat instalatieproces kan windows de kaarten waarschijnlijk niet uit elkaar houden
Dat laatste betwijfel ik. Ze hebben immers allemaal een ander PCI ID etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:55
Het gaat nooit werken helaas. Je S3 kaart kan alleen functioneren als het je hem in het bios als primaire kaart instelt. Als dit niet gebeurt start de kaart niet. In de verschillende dual monitor topics is hier genoeg over te vinden.
Je moet de S3 primair zetten. Windows zal de AGP vervolgens weer als primaire kiezen. ot windows heb je dan het beeld op de s3 monitor staan.

Oplossing is ook een matrox PCI kaart, die kent dit probleem niet en kost ook bijna niets. 3 matroxen werkt theoretisch wel. 1 s3 primair ook met 1 agp.
Meerdere S3's werkt NIET.

[ Voor 9% gewijzigd door jantje112 op 11-10-2004 16:00 ]

• dion_b
  • Laatst online: 21:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bovenstaande klopt helemaal. Zoek een sloot Matrox Millennium I of II kaarten, kun je zoveel van in je systeem hangen als je PCI sloten hebt. De Mil I heeft een dipswitch voor VGA BIOS enable (moet dus uitstaan als je meerdere hebt), de Mil II kon dat iirc automatisch instellen. Of het ook bij de Mystiques werkt weet ik niet zeker, maar ik vermoed van wel.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Mogge,

Heb het gisteren gewoon met 1 kaart geprobeerd, en dat werkte perfect.

In ieder geval hartelijk bedankt voor alle hulp van iedereen!

Mvg
Laurens

• dion_b
  • Laatst online: 21:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met 1 kaart gaat het ook zonder meer werken als je PCI in BIOS als primary zet. Maar wil je meer hebben, dan heb je andere kaarten nodig :z

Psst: GoT Huisregels: wij Tweakers doen elkaar constant de groeten, dus 'Mvg Laurens' onder iedere post zetten is onnodig en wordt als hinderlijk ervaren. Wil je toch een dergelijke boodschap doen, gebruik je sig, daar is hij voor...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1