Hoe kan ik ervoor zorgen dat alle browsers mijn website hetzelfde weergeven? Ik heb m'n website in dreamweaver MX gemaakt en getest met explorer, daarmee ziet ie er hartstikke goed uit. Maar wanneer ik mijn website open met firefox of netscape ziet ie er brak uit, tabellen zijn veel te groot, alles staat door elkaar heen etc. Mijn website maakt gebruik van PHP, MySQL, en een CSS file. Nu kan ik $%^&*&$%&^&%!!! weer opnieuw beginnen met de lay out.
Gooi Dreamweaver weg en ga zelf coden, begrijp wat je code en leer hoe je moet coden. Weet wat de standaards zijn en hoe de browsers die interpreteren. Leer de bugs/features van de browsers zodat je daar een work-around voor weet. Lees blogs van vooraanstaande webguru's om op de hoogte te blijven. 
En dat is nog maar het begin.
En dat is nog maar het begin.
Maak het volgens de standaarden en houdt rekening met de verschillen tussen de browsers. Kortom, leer (X)HTML.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Sowieso kan ik je aanraden om je site in FireFox te maken.
Test tijdens het proces je site dus in FireFox, en niet in IE. Ga hem daarna pas testen in IE. Wellicht moet je dan een paar kleine dingen aanpassen, maar altijd minder dan wanneer je het andersom doet.
Test tijdens het proces je site dus in FireFox, en niet in IE. Ga hem daarna pas testen in IE. Wellicht moet je dan een paar kleine dingen aanpassen, maar altijd minder dan wanneer je het andersom doet.
www.w3schools.com
Bekijk hier wat de standaarden zijn. Helaas maken alle browsers uitzonderingen, maar het is een begin.
Bekijk hier wat de standaarden zijn. Helaas maken alle browsers uitzonderingen, maar het is een begin.
Ja, ik kan alles wel in notepad maken, maar dat is zoooo tijdrovend werk. De website is nogal.... groot. Dreamweaver werkt nou eenmaal heel makkelijk.
Als ik in dreamweaver b.v. iets maak, en test met firefox ziet het er heel anders uit. AtleX dus jij zegt dat met XHTML elke browser precies hetzelfde weergeeft?
Waar vind ik een lijst met de verschillen tussen de browsers, wat wel en niet ondersteund word?
Als ik in dreamweaver b.v. iets maak, en test met firefox ziet het er heel anders uit. AtleX dus jij zegt dat met XHTML elke browser precies hetzelfde weergeeft?
Waar vind ik een lijst met de verschillen tussen de browsers, wat wel en niet ondersteund word?
Nee, want elke browser interpreteert het weer anders. Dus moet je ook de verschillen kunnen tussen de browsers.Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 11:48:AtleX dus jij zegt dat met XHTML elke browser precies hetzelfde weergeeft?
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Hetzelfde weergeven in alle browsers is een beetje over de top teveel werk voor te weinig resultaat (tenzij het je hobby is). Je moet gewoon zorgen dat het er goed uitziet en werkt in alle browsers, zoe daarvoor inderdaad www.w3schools.com et al.
Voor de rest denk ik dat Got nog wel een discussie of tig heeft met ongezouten meningen over browsers en het rekening houden met andere.
Voor de rest denk ik dat Got nog wel een discussie of tig heeft met ongezouten meningen over browsers en het rekening houden met andere.
|{ brrr }] |
Dat is dus het grote nadeel van dat soort programma's.Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 11:48:
Ja, ik kan alles wel in notepad maken, maar dat is zoooo tijdrovend werk. De website is nogal.... groot. Dreamweaver werkt nou eenmaal heel makkelijk. Als ik in dreamweaver b.v. iets maak, en test met firefox ziet het er heel anders uit.
Ja, XHTML wordt in alle browser gelijk weergegeven, maar de CSS die je er op toepast niet. En IE ondersteund geen XHTML dus gewoon HTML doen.AtleX dus jij zegt dat met XHTML elke browser precies hetzelfde weergeeft?
Die lijst is groot, heel groot. En die leer je door er tegenaan te lopen en de verschillen te ontdekken.Waar vind ik een lijst met de verschillen tussen de browsers, wat wel en niet ondersteund word?
Het enige verschil waar je echt rekening mee moet houden is het css boxmodel. In strict mode worden padding en borders bij de width en height opgeteld, in quirks maken ze deel uit van deze opgegeven width en height, verder zijn er niet echt van de supergrote verschillen als ten tijde van het Netscape 4 tijdperk
Identiek gaat zonder erg veel moeite misschien niet lukken, vrijwel identiek wel.
Verder is het inderdaad tijdrovend ja. Het is ook een professie
Je site met dreamweaver maken is al een soort "painting by numbers", of "Bob Ross" (niet dat ik wat tegen Bob heb
)
Verder is het inderdaad tijdrovend ja. Het is ook een professie
edit:
ok ok
ok ok
Goed, er zijn veel verschillen (en bugs!), maar niet veel van die super dramatische. Je moet wat uitzonderingen in je CSS zetten (child > selector is erg handig) maar je hoeft niet per browser een andere CSS file te includen ofzo.André
Die lijst is groot, heel groot. En die leer je door er tegenaan te lopen en de verschillen te ontdekken.
[ Voor 29% gewijzigd door Clay op 11-10-2004 11:57 ]
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Hmm.. het bijkt dus een CSS probleem te zijn.
Ik heb voor text bijvoorbeeld:
<p class="textstyle"></p>
en in de CSS file het volgende staan:
.textstyle {
font-family: Tahoma;
font-size: 10pt;
color: #003300;
border-width: 1 ;
border-color: #000000;
}
Dat geeft een probleem bij netscape en firefox, dan vergroot de browser de cell waar de text instaat.
Ik heb voor text bijvoorbeeld:
<p class="textstyle"></p>
en in de CSS file het volgende staan:
.textstyle {
font-family: Tahoma;
font-size: 10pt;
color: #003300;
border-width: 1 ;
border-color: #000000;
}
Dat geeft een probleem bij netscape en firefox, dan vergroot de browser de cell waar de text instaat.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 12:59 ]
Niet de fout van DreamWeaver maar van de persoon die er achter zit. Als ik een site maak met DW omdat ik daar sneller een tabel mee in elkaar ros dan ziet ie er nog steeds goed uit in FireFox. Daarnaast heeft DW2004 een perfecte editor aan boord.André schreef op 11 oktober 2004 @ 11:51:
[...]
Dat is dus het grote nadeel van dat soort programma's.
Niets is perfect, de laatste sites die ik met UltraEdit heb gemaakt zien er niet uit in DreamWeaver (MX) maar wel in IE, FF, Opera en Safari.
Idd, de tabellen zien er goed uit in firefox. Maar omdat ik ook gebruik maak van CSS, gaat alles nogal uitrekken etc.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 13:13 ]
Verschillende browsers hanteren verschillende standaard opmaak voor bepaalde elementen zoals headers en paragrafen. Denk daarbij voornamelijk aan margins en paddings. Als je die expliciet opgeeft in je CSS dan zal het er wel hetzelfde uitzien in alle browsers.
1 wat? 1 banaan? 1 euro? 1 pixel misschien (px)?
Geef altijd een maataanduiding op bij dat soort dingen!
Cascading Stylesheet:
1
| border-width 1 ; |
1 wat? 1 banaan? 1 euro? 1 pixel misschien (px)?
Geef altijd een maataanduiding op bij dat soort dingen!
Intentionally left blank
Zo hehe, eindelijk gevonden wat het probleem daadwerkelijk is. het ligt dus aan <div align="center">, firefox en netscape rekken daarme de cell op.
Verwijderd
1 banaan lol ^^
anyway .. het helpt ook als je ff je site door een validator heen haalt
http://validator.w3.org/
http://validator.w3.org/c...age%2F21863500%2321863500
validation van dit draadje ..
anyway .. het helpt ook als je ff je site door een validator heen haalt
http://validator.w3.org/
http://validator.w3.org/c...age%2F21863500%2321863500
validation van dit draadje ..
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 13:44 ]
Inderdaad, het ligt vaak aan de gebruikers en niet de gebruikte programma's.OzBoz schreef op 11 oktober 2004 @ 13:08:
[...]
Niet de fout van DreamWeaver maar van de persoon die er achter zit. Als ik een site maak met DW omdat ik daar sneller een tabel mee in elkaar ros dan ziet ie er nog steeds goed uit in FireFox. Daarnaast heeft DW2004 een perfecte editor aan boord.
Niets is perfect, de laatste sites die ik met UltraEdit heb gemaakt zien er niet uit in DreamWeaver (MX) maar wel in IE, FF, Opera en Safari.
Ik gebruik ook altijd DreamWeaver, maar dan gewoon de code-editor. Die is prima, highlighting is uitstekend, en tags worden vaak aangevuld, handig. En als ik een tabel moet maken, gebruik ik even de design editor, omdat het dan sneller gaat, zeker als je verschillende row en colspans gebruikt.
Maar daarna meteen weer overschakelen naar de code-editor en daar lekker verder frutselen
Waar heb je het idee vandaan dat het allemaal snel kan en makkelijk is? Zelfs met een programma dat het je allemaal zo makkelijk mogelijk maakt als dreamweaver moet je nog steeds weten waar je mee bezig bent... en dat is alleen maar simpel als je niet teveel wilt of al heel veel ervaring hebt.Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 11:48:
Ja, ik kan alles wel in notepad maken, maar dat is zoooo tijdrovend werk. De website is nogal.... groot. Dreamweaver werkt nou eenmaal heel makkelijk.
Door notepad te gebruiken maak je het jezelf wel heel moeilijk, aangezien deze niet eens basisfuncties zoals regelnummering, multiple undo, syntax highlighting enz. heeft. Gelukkig zijn er wel een heleboel goede text-editors zoals Editplus, ultraEdit en AEdiX die nog veel meer kunnen.mullah schreef op 11 oktober 2004 @ 15:13:
[...]
Waar heb je het idee vandaan dat het allemaal snel kan en makkelijk is? Zelfs met een programma dat het je allemaal zo makkelijk mogelijk maakt als dreamweaver moet je nog steeds weten waar je mee bezig bent... en dat is alleen maar simpel als je niet teveel wilt of al heel veel ervaring hebt.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
zelf gebruik ik nogal homesite 
maar inderdaad, notepad is alleen maar handig voor my first homepageTM
maar inderdaad, notepad is alleen maar handig voor my first homepageTM
Pagina: 1