[WinXP] Is op een Packard Bell ook een gewone XP mogelijk? *

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al het 1 en ander gevonden op het forum en google, maar toch ben ik er nog niet zeker van, ik vraag het voor de zekerheid toch nog even naar omdat het niet om mijn pc gaat.

Ik heb hier een packard bell pc met windows xp pro van packard bell, heb een nieuwe realtek 8139d nic en nieuwe printer hp880c maar deze packard drell windows pakt de drivers van de CD niet(ja het zijn de bebehoorende cd's van de hardware!) en kan zelf niet de drivers installeren. iig, aangezien ik toch ADSL moet installeren en dat niet lukt zonder een werkende NIC. Vraag ik me hoe ik windows xp pro vanuit DOS installeer? en herkent een gewoone windows xp pro wel hardware van een packard bell machine? omdat het andersom dus blijkbaar niet doet.

sorry, maar moet het echt 100% zeker weten, wil liever geen belangrijke data verklote van iemand.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 11:56 . Reden: wou de titel veranderen, maar kan blijkbaar niet meer :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpii
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:33

Corpii

Le Tostie

hmm, heb je wel administrators (beheerders) rechten? vermoed van wel. maar je zou idd anders de gewone xp kunnen installeer, houd er wel rekening mee dat je dan op een ander manier aan de drivers van de hardware moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Laatst online: 05-09 11:00
Even de drivers downloaden vanaf een andere computer, op diskette proppen en op je packard BELL installeren... Niet moeilijk lijkt me...

http://www.driverguide.com

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Iets zegt mij dat je het niet goed doet. Waarom werken de drivers niet die er zijn bijgeleverd? Hoe installeer je die drivers dan? Welke foutmelding krijg je?
Het is gewoon Packerd Bell... verbasteringen van merknamen zijn kinderachtig ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voglende keer normale titel, zelf zoeken en nadenken, als dit onbekend terrein voor je is betwijfel ik of je het uberhaupt moet doen.

maar dat terzijde =)

PC opstarten met officiele XP cd drin (in je bios kijken of ie van CD boot) en windows doet de rest. zorg in godsnaam voor een normale XP, geen PB versie. drivers voor dell compo's zijn te vinden op site van dell zelf... t zou moeten werken.

@bovenbuurman: miss typo? =P en je hebt gelijk, hij doet nu al iets fout, want t hoort gewoon te werken, blijft het feit dat je beter van die PB XP versie af kan zijn

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Laatst online: 05-09 11:00
Probeer trouwens de printer eens zonder CD's te installeren... Ik denk dat XP die wel standaard meeneemt... Op die oudere CD's zitten namelijk geen drivers voor Windows XP...

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 11:17:
PC opstarten met officiele XP cd drin (in je bios kijken of ie van CD boot) en windows doet de rest. zorg in godsnaam voor een normale XP, geen PB versie. t zou moeten werken.
Waarom? Met die XP versie is echt niks mis mee hoor :)

Het is gewoon een geslipstreamde XP cdrom. Een kind kan de was doen. Als je weinig kennis van computers hebt dan moet je het juist bij zo'n cdrom houden..... En bel gewoon de helpdesk van Packerd Bell of lees de readme's.
drivers voor dell compo's zijn te vinden op site van dell zelf...
Ik neem aan dat je Packerd Bell bedoeld? ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpii

Corpii

Le Tostie

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 11:17:
@bovenbuurman: miss typo? =P en je hebt gelijk, hij doet nu al iets fout, want t hoort gewoon te werken, blijft het feit dat je beter van die PB XP versie af kan zijn
dat zoiezo, wij hebben thuis (ouders althans) een HP machine maar de software van hp is niet echt lekker, te veel spullen die we niet nodig hebben, alleen jammer dat de tv out functie niet goed werkt maar daarvoor is een work around gevonden :)

overigens nog andere problemen met die pc, maar das niet van belang hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is zeker geen onbekent terrein,maar packerd bell is onbekent terrein. Boot van de CD ondersteunt het systeem niet na mijn verbazing aangezien het niet echt oud is nog(cel cel. 1,1ghz, 256mb)

Het probleem is dat de Realtek 8139D perfect word ondersteunt door het ouwe systeem(ook winxp pro, alleen geen PB) en de HP 880C ook, maar zogauw ik hem in de PB doe dan zegt hij wel hardware gevonden maar dan kan hij de bijbehoorende drivers niet vinden. Dus ik gebruik gewoon de installatie diskette en laat windows de drivers zoeken in de dir waar de drivers staan en dan vind hij niks. Alleen in veilige modus kan ik windows dwingen de drivers te gebruiken maar dan krijg ik blue-screen als ik windows normaal wil opstarten.

vraag:
- Werkt een gewone windows xp pro op een packard bell?
- Hoe kan ik windows xp vanuit dos installeren? (net als NT? x:/i386/winnt.exe??)
- Heb ik nog aangepaste packard bell drivers nodig? aangezien het een packard bell systeem is.
- Als ik geen windows xp kan installeren, waar vind ik dan de realtek drivers vinden die WEL onder packard bell windows werken. niet op driverguide.net zie ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Han schreef op 11 oktober 2004 @ 11:22:
[...]

Waarom? Met die XP versie is echt niks mis mee hoor :)

Het is gewoon een geslipstreamde XP cdrom. Een kind kan de was doen. Als je weinig kennis van computers hebt dan moet je het juist bij zo'n cdrom houden..... En bel gewoon de helpdesk van Packerd Bell of lees de readme's.

[...]

Ik neem aan dat je Packerd Bell bedoeld? ;)
argh... packerd dell... X_X persoonlijk vind ik de XP PB versie om te kotsen... en die programmas die gelijk meegeinstalled worden heb je te vaak niet nodig... heb al aardig wat packerk dells onder handen gehad, gelijk normale XP erop, problemen over... maar je hebt kwa installiegemakt wel gelijk =) t is een stuk makkelijker met die dell versie.

je computer kan niet van CDrom booten? dat KAN niet.. toch? O_O... ff googelen naar howto *googelt*

http://www.microsoft.com/...ed408ea73f&displaylang=en

en een normale XP werkt perfect =)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpii

Corpii

Le Tostie

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 11:26:
vraag:
- Werkt een gewone windows xp pro op een packard bell?
- Hoe kan ik windows xp vanuit dos installeren? (net als NT? x:/i386/winnt.exe??)
- Heb ik nog aangepaste packard bell drivers nodig? aangezien het een packard bell systeem is.
- Als ik geen windows xp kan installeren, waar vind ik dan de realtek drivers vinden die WEL onder packard bell windows werken. niet op driverguide.net zie ik al.
1: geen ervaring mee maar ik verwacht van wel, zou niet kunnen bedenken waarom niet.

2: ja, drivers veiligstellen/downloaden, boot cd er in, c: liefst formateren, installatie volgen

3: zou de packerd bell site eens proberen, support of downloads oid.

4: geen idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aha... Ik heb dus geen speciale packard bell drivers nodig om een normale windows xp aan de praat te krijgen? perfect! bedankt mensen, ga meteen aan de slag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpii

Corpii

Le Tostie

WEL ZORGEN DAT JE EVT KUNT TERUG VALLEN OP DE OUDE DRIVERS :)

is zeer belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

sorry, maar moet het echt 100% zeker weten, wil liever geen belangrijke data verklote van iemand.
offtopic:
Nu stoppen, backuppen op bijv. CD en dan pas verder gaan. Niet er van uit gaan dat enige bestaande info op de HDD bewaard blijft. Hoe dan ook wil iedereen altijd een backup (nee: twee backups) hebben.
Snelle vraag
Hoe dan ook horen snelle vraagjes helemaal niet op GoT thuis dus ik doe even een titeledit ;) Pas ajb zelf je topicstart aan en haal die kinderachtige drells weg :o

Maar goed, gewone drivers moeten gewoon werken ja.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb een PB partitie waar de drivers opstaan.. dat is tevens de belangrijke data :p
Pagina: 1