Toon posts:

Loginscript SV2003/XP.

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een Server 2003 op te zetten.
Deze heeft de beschikking over een aantal profielen.
Nu wil ik wanneer de users inloggen op het domain via de Windows XP station automatisch krijgen te zien staan goede middag/ goedeavond gelet op de tijd.
Nu heb ik al lopen te zoeken via www.google.com maar ik kon geen bruikbare informatie vinden.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Je kan in de NETLOGON directory op de server startup scripts zetten (.bat files). Bij de profielinstelling van een user kun je aangeven welk script er gedraaid moet worden bij het aanmelden. In het script kun je de welkomstmelding laten weergeven enzo.

(ps: ik heb eigenlijk alleen ervaring met winNT als server, dus hoop dat dit in 2003 ook nog zo is :) )

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet je zo'n script maken dan?
Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij een website geven met uitgewerkte scripts?

Verwijderd

Maken in kladblok en de extentie .bat van maken.

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Zo'n script is in principe gewoon een batchfile zoals dos al had. Daar kun je op internet genoeg over vinden.
Je kan ook een vb-script aan laten roepen, ietsje moderner en meer mogelijkheden. Ook genoeg over te vinden denk ik.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

Ik gebruik KixTart voor m'n logon-script.
Ben er goed over te spreken.

Kijk voor meer info op http://www.kixtart.org/

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

gotties,

Ik mis in je topic toch nog veel te veel een stukje zelf initiatief - het leest zelfs ofdat je een opdracht voor school moet doen en deze hier neerzet :)

Bij dit soort vragen verwacht ik toch tenminste een overzich van wat je al geprobeerd hebt (waar op heb je gezocht - Google geeft echt maar heel zelfden 0 results op zinnige zoekwoorden ;) ) en tot hoever ben je geomen.

Dit topic gaat dan ook dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.