Toon posts:

I kloak Firewall? Hoe maak ik een portforward?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit op dit moment bij een klant met een IKloak? Firewall.. het lijkt een linux achtige omgeving te zijn.. Ik heb dit apparaat nog nooit eerder gezien, en geen flauw idee hoe ik poort 80 moet openen en forwarden..

Als ik zoek op het internet kom ik alleen maar GUI achtige manuals tegen voor Ikloak machines, maar dit is een vrij oud beestje en volgens mij is hij alleen te configureren via de cli.

Wie kan me op weg helpen met het maken van een portforward op dit overtijds beestje? :))

Verwijderd

Niets wat duid op virtual server of NAT ?

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
zet gelijk een DMZ op je IP joh ;)

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-01 13:04

Reda

HA DO KEN

http://www.ikloak.nl/

zijn zij niet de leverancier van dat apparaat?
waarschijnlijk hebben ze wel een helpdesk service die jou telefonisch ff kunnen supporten

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Meestal is er vanuit het LAN een webserver op poort 10000 te benaderen (met wachtwoord afgeschermd). Daar kun je in een object-oriented omgeving dingen instellen. Niet erg simpel overigens.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de leverancier gebeld. er zit idd geen gui op, en ze willen geen support geven omdat de klant geen support contract heeft... ze raden me direct aan te upgraden naar een nieuw ikloak OS met daarin wel een gui :)

Maar tot die tijd heb ik daar weinig aan.. Ik wil graag 1 poortje forwarden :) Volgens mij is het gewoon een linux firewall.. Op die website van ikloak hebben ze het alleen over gui's, dus ik betwijfel even of dat hetzelfde is als wat ik hier nu heb.. Dit is gewoon een oud werkstation waar ikloak op geinstalleerd is en tussen de dsl en het lan in is gehangen..

Verwijderd

misschien kun je deze ikloak vervangen door een linux machine?

Verwijderd

Gewoon inloggen op die doos op de CLI en dan 'help'. Dan kunnen we je misschien verder helpen...

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 08:45

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is al "opgelost". IKloak rommelbak eruit en een pix erin :)

btw iceme: lees mijn vorige posts.
Pagina: 1