Toon posts:

GTA VC start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik instaleer GTA VC maar hij start niet.. installatie gaat goed, ik start gta zie een cd icoontje en verdwijnd dan weer en er gebeurd nix..???

system: ATI 9700 256mb, wind xp+servicepack 2, 2 gb ram

Kan iemand mij helpen.. ik heb wel wat topics gezien maar geen met een oplossing.... of ze hebben geen legale versie....

bennie

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Welke driver voor je videokaart heb je? Met de drivers van de CD wilde het bij mij niet starten. Download dus even de nieuwste Catalyst drivers en probeer het dan opnieuw.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn machine net.. dus denk dat er nieuwe drivers opzitten.. maar waar kan ik die vinden om te checken???

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou de nieuwe betadrivers van ATi downloaden, vooral omdat je videokaart 256MB RAM heeft: http://www.tweakers.net/meuktracker/7405.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 19:51

DeMoN

Pastafari

Patch VC ook ff naar de nieuwste versie.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
maakt het wat uit als ik de ATI mobility Radeaon 9700 heb???

Ik krijg namelijk de nieuwe drivers niet geinstaleerd en zo ook de beta..???

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kwestie dan van even zoeken via Google of op de site van ATi: http://www.ati.com/support/products/pc/laptops/index.html. Het is handiger als je dat soort info in het begin geeft en niet achteraf. Dat staat allemaal beschreven in Spielerij - Eerste Hulp Bij Problemen en Spielerij - Problemen & Vragen FAQ.

Verwijderd

Topicstarter
ok sorryy.. maar wat kan ik nu verder nog doen om het spel aan de praat te krijgen..

(in iedergeval bedankt voor jullie hulp.. wist niet dat het wat uitmaakte...)

Verwijderd

Heb je bij de installatie voor de optie GTA Vice City Radio Station of zo iets gekozen? (weet ff niet zo vlug de correcte naam)

Zo ja, spel deinstalleren, en opnieuw installeren zonder dat je de Radio Station optie aanvinkt.

Gaf bij mij namelijk soort gelijke problemen. Ik toen maar uit pure wanhoop de optie uitgezet. Sinds dien draait het spel probleemloos.

Oh ja, en updaten naar versie 1.1 heeft geen zin, alleen als je polygoon corruptie ( of zo iets) krijgt. Dus ipv een normale weg met markeringen een lange grijze streep enzo.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb met die optie geinstaleerd.. ik zal proberen dit zonder te doen...

bedankt.. ik laat weten of het werkt...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeert maar helpt niet..
jammer.. nu weet ik het echt niet meer..

?????????????????????????????

• DeRCT13
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 12:51
Delete GTA_VC.set uit je My Documents\GTA Vice City Folder .

Je settings zijn dan weg, maar het spel werkt dan wel weer. Als je Vice weer aan de praat hebt, moet je wel ff je settings overnieuw instellen.

[ Voor 56% gewijzigd door DeRCT13 op 11-10-2004 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vice city is nooit gestart dus het oop geen bestand waar settings instaan.??<<

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er echt niet uit.. fijn dat er mensen zijn die willen helpen.. maar ik krijg het niet opgelost.. weet mischien iemand het of zijn er soort gelijke problemen bekend...

gr bennie

• swampy
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Wacht eens even...

Je hebt een MOBIELE grafische kaart... en een pc met 2Gb geheugen...eeh....

Heb je een laptop of een pc....je kan trouwens altijd de omegadrivers proberen.

Misschien pakt de cd-beveiliging de cd-rom in de laptop niet..of zit bepaalde software in de weg!

There is no place like ::1

Verwijderd

Ik heb het ook wel eens gehad en heb toen een drastische oplossing gebruikt:
format c: (werkt altijd, dus laatste middel)
Blijkbaar is er dus iets fout gegaan met de installatie van VC, waardoor mijn registry nogal "fout" was.
Probeer eens "regedit" te draaien en "vice city' op te zoeken. (eerst vice city uninstallen) en alles mbt vice cty weg te halen..
Daarna een nieuwe install doen!!

• DeRCT13
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 12:51
Probeer anders eens Norton uit te zetten..? En dan een herinstall van VC.

[ Voor 26% gewijzigd door DeRCT13 op 15-10-2004 17:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
eerst het gaat om een laptop ja met mobile met een 256 mb grafische kaart..
http://www.rockdirect.com/notebooks/quaddrati3.htm

over formateren.. dit vind ik niet oplossen... dit is het probleem verschuiven of het alleen gebruiken als laatste red middel... maar er moet een andere optie zijn

Over norton: Ik heb servicepack 2 dus daar zit de firewall in... norton heb ik als virusscan... zou het zin hebben om je virusscan uit te zetten...??? ik ga het in iedergeval proberen en laat het weten.... zodat er een oplossing gevonden kan worden....

gr bennie

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 02:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die iets weet?????

• swampy
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik ..zou niets weten... mail rockstargames er eens mee..zou ik zeggen...

Misschien kun je proberen of omegadrivers voor je videokaart misschien wat helpen maar... ik zou echt anders niet weten..

There is no place like ::1

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ligt het niet gewoon aan service pack 2??? die geeft naar wat ik gehoord heb problemen met veel spellen. Misschien kan je die uninstallen en kijken op vice city dan opstart.

Verwijderd

Topicstarter
nop heb vc geinstaleerd al voor servicepack... je moet wel service pack 1 hebben voor het spel.. maar het ligt helaas niet aan servicepack 2.. overigens die werkt perfect bij mij.... maar mischien ligt dat eraan dat ik wel een legale lesentie heb van xp... illegale versies veroorzaken namelijk de problemen...

...

Verwijderd

Topicstarter
nou das lekker.. wil ik gaan kijken bij andere topics of daar hetzelfde probleem mischien al is opgelost.. of ik dit over het hoofd had gezien voordat ik deze topic begon... word ik gewoon uit de topic gekickt en word die gesloten..
Dit is toch een forum waar problemen worden opgelost??? o.a.

Waarom mag ik dan niet aan andere vragen of er al wel een oplossing voor is gevonden..???? Maar goed.. dit gezeik lost dus niks op...

peace out..

Verwijderd

Omdat je een topic omhoog schopt wat al meer dan een jaar oud is terwijl je zelf een eigen topic hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik begrijp jullie probleem mijn excuus.. was natuurlijk niet de bedoeling.. wat ik graag zou willen is mijn probleem op te lossen...

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:34
Ik heb dus het zelfde probleem sinds ik mn ATI 9800xt er in het gezet. De game start gewoon niet op. EN ik heb de hele handel net geformatteerd. Dus dat zal ook niet direct helpen.
edit:
Het settings bestand weghalen werkte bij mij wel. Ik had mijn documenten gebackuped en daar staat hij in, dus zodoende.

[ Voor 28% gewijzigd door The Reeferman op 01-11-2004 18:37 ]

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat setting bestand heb ik gewoon echt niet in mijn documenten staan... Ik heb het spel nooit kunnen starten.... Ik wou dat ik het had..

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 01:11:
nop heb vc geinstaleerd al voor servicepack... je moet wel service pack 1 hebben voor het spel.. maar het ligt helaas niet aan servicepack 2.. overigens die werkt perfect bij mij.... maar mischien ligt dat eraan dat ik wel een legale lesentie heb van xp... illegale versies veroorzaken namelijk de problemen...

...
Ik snap je post niet echt. Maar wat maakt het uit of je vice city voor of na je service pack 2 installeerd :? En hoe weet je of het niet aan service pack ligt?
illegale versies veroorzaken trouwens geen problemen. weet niet waar je dat vandaan haalt. uninstall service pack 2 en kijk of ie het dan wel doet. Natuurlijk wel met een nieuwe install van vice city

Verwijderd

Topicstarter
service pack 1 is een vereiste van gta vc dat vind je bij een legale versie in het boekje.. en waarom het uitmaakt dat het geen illegale is snap ik niet.. natuurlijk heb je meer kans met een illegale versie dat die het niet doet... maar dit is dus een legale.. en vaaak op forum doen ze normaal gesproken deze mensen niet helpen of helpen met een antwoord.. koop een legalen.... dus vandaar dat ik het vermeld heb... maar dus service pack stond er nog niet op toen ik het voor het eerst probeerde.. en heb het geprobeert met servicepack 1.. werkt niet.. en dus ook niet met 2.. sorry.. da is het niet... toch bedankt voor je reactie

peace bennie
Pagina: 1