Toon posts:

TFT schermen verankeren

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien bij ons op de zaak alle tft schermen gejat zijn dit weekend, ben ik op zoek naar een mogelijkheid om de monitoren te verankeren aan het bureau.

Een monitor arm is denk ik geen optie, aangezien de monitoren dan gemakkelijk te demonteren zijn. Opzich wil ik best gaten boren in de monitor ofzo, maar ik zou niet weten hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Iemand een idee of ga ik weer afgezeken worden?!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Kensington lock? Vaak zitten daarvoor al de aansluitingen op de monitor.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Als het goed is zit er in je TFT scherm een klein gaatje voor een slotsysteem.. vind je ook op laptops terug. zijn standaard staalkabels met slot draan, die je drin kan hangen.... als die er niet op zit zal je inderdaad creatief moeten zijn...

Afbeeldingslocatie: http://www.a2zsolutions.com/computer/security/j-lock.jpg

dat id dus.. zelfde aansluiting is soms op TFTs te vinden

heb btw net ff door je postgeschiedenis gebladerd... en dat afzeiken valt wel mee... alleen wordt hier gewoon goed eigen zoekwerk verwacht =)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 10:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mja, opzich wel een idee, maar die dingen knip je wel erg gemakkelijk door lijkt me.

Verwijderd

Valt vies tegen, maar alles id te doen jah. Alleen als je het "zwaarder" wilt verankeren wordt het al vlug lastig, . dan moet je OF je TFT in een stalen box zetten... of em in de muur ofzo bouten, en echt practisch is het niet. Ik zou vertrouwen hebben in dit systeem, het vertraagt, en daar gaat het om- 'k hoop nl. dat jullie wel een alarm hebben...

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 10:42:
Mja, opzich wel een idee, maar die dingen knip je wel erg gemakkelijk door lijkt me.
Probeer het maar eens, de zwakste schakel is de verbinding met de TFT. Verder zijn het ijzersterke kabels als je een beetje goede kwaliteit koopt. Je hebt ze ook met bewegingsmelder. Als de TFT dan opgetild wordt gaat er een bijzonder luid alarm, die kabels zijn meer voor laptops, en ze zijn moeilijker te vinden en veel duurder dan de gewone kabels.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 10:42:
Dat is wel waar maar als er een stuk slot in de TFT zit wordt hij wel een stuk minder makkelijk verhandelbaar en daarvoor worden die dingen toch meestal gejat. De drempel is in elk geval iets hoger en daar gaat het om, je moet de toko beter beveiligd hebben dan de buurman.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Zulke sloten vertragen misschien een beetje, maar tegenhouden doe je de dieven toch niet als ze eenmaal binnen zijn.
Besteed liever wat extra aan een alarm-installatie o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is het een optie om een combinatie van een arm steun te combineren met een case lock....

De arm los maken duurt al even en het slot doorknippen ook weer, ehmz... ik zal het is overleggen..

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 10:33
Die kensington sloten zijn blijkbaar open te maken met een stukje wcrol en wat tape. Dus ze vertragen dus enkel. Je laptop en TFT worden daarintegen wel verzekerd zodra je er een kensington slot aan hangt.

Pvouput live

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Krypt schreef op 11 oktober 2004 @ 10:57:
Die kensington sloten zijn blijkbaar open te maken met een stukje wcrol en wat tape. Dus ze vertragen dus enkel. Je laptop en TFT worden daarintegen wel verzekerd zodra je er een kensington slot aan hangt.
dat ligt helemaal aan het type/merk slot wat je aanschaft.

als je een budget kabel neemt, geloof ik je zo, als je een goede (stuk duurder) neemt en ff zoekt naar de garanties die erop zitten, kun je een goede vinden....

net zoals de meest voorkomende, die sla je om een tafelpoot... dat houd dus niemand tegen, behalve de gelegenheidsdief. je hebt ook sloten die verankert kunnen worden aan het bureau, door een combinatie van lijm en schroeven. Sommige bureaux hebben zelfs een speciale ankerplaat in het stalenframe zitten voor het vast zetten van een kabel. (zijn meestal duur)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Ik weet niet hoe groot je bedrijf is en wat de beveiliging al is aldaar en wat het budget ervoor is. Persoonlijk ervaar ik altijd, zelf jarenlang aktief geweest in de beveligingswereld, dat het vaak gaat om de zogenaamde "rotte" appel in de mand gaat.

In welke onderneming ook, groot of kleinschalig, het verpest altijd de sfeer dit soort diefstallen, vooral, mensen kijken met een scheef oog naar elkaar. De beste beveiliging mijns inziens is het verdekt opstellen van camera's om op die manier de "rotte" appel eruit te halen. Vaak draait het om 1 individu die meerdere grappen uithaalt in het bedrijf. Vaak als je die ene "rotte" appel eruit haalt zal de werksfeer ook weer positief beinvloed worden en de werknemer in kwestie kan, in geval van diefstal, op een goedkope manier ontslagen worden en er kan aangifte worden gedaan + kosten verhaling worden gedaan.

Ook komt het regelmatig voor dat derden dit doen, waaronder toeleveranciers of zelfs eigen beveiliging. In dat geval kan ook mede deze partijen erop gewezen worden strenger met toezicht daarop om te gaan. Niets is mij vreemd, ik heb een hoop gezien aangaande het onderwerp, en camera's blijven vaak daarin de beste oplossing, met name omdat het een relatief goedkope inverstering is voor het probleem op de langere termijn.

Voornoemde voorstellen zijn wel goed, maar beinvloeden vaak de werksfeer op de vloer maar ook logistiek gezien is het niet altijd even wenselijk, door herindeling van de werkplek etc.

Ik hoop dat je hiermee wat kan, succes verzekerd, en een aangename werkplek gewaarborgd :)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
Om de net iets meer dan gelegenheids dief tegen te houden kun je ook bepaalde bevestigings schroeven gebruiken.
Deze hebben niet een gewone imbus of 6-kant kop, maar een kop waar je een speciale sleutel voor nodig hebt. (bijv een 8-puntige torx waarvan een paar punten rond zijn) Ze worden ook wel op dure autovelgen gebruikt om te voorkomen dat ze gejat worden.
Je zou dan de standaard TFT-voet kunnen vervangen voor een montageplaat en daarmee de monitor aan de muur ofzo vast kunnen maken. 1 zo'n schroef per montagevlak en ze zijn er al veel langer mee bezig om ze los te maken.
Als de originele voet er dan niet bij zit (die ergens anders opgeslagen is) dan is de monitor ook een stuk lastiger te verkopen. Niemand die een monitor zonder voet aangeboden krijgt zal kunnen zeggen dat dat niet verdacht is.

Wat ik ook wel gezien heb bij bedrijven is dat wanneer de laptops/PC's/etc na afschrijving aan het personeel worden aangeboden, dat men er ook veel zuiniger op is en dat de bewuste rotte appel ook minder snel iets zal doen binnen het eigen bedrijf, omdat het vaak wel bekend is bij een of meer collega's

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Mijn ervaring daarin is, als men iets wil pakken, dan doet men dat toch wel, speciale bouten/sleutels etc. ten spijt. Veelal is de motivatie voor diefstal een economisch gewin. Ook in dit voorval gaat het om meerdere schermen en vaak leid dit dan tot verkoop om het financiele gewin te verkrijgen.

Je kan beter die "rotte" appel er tussenuit halen, omdat, zoals ik eerder zei, het vaak niet alleen bij schermen blijft, in dit geval. Ik denk daarbij ook vaak aan gevoelige informatie die men doorlsuist/verkoopt en wat minder snel boven water komt. Zo zijn verzekringsbedrijven vaak zeer kwetsbaar, waarvan ik persoonlijke ervaringen heb.

Kortom, tuurlijk, preventie werkt altijd het beste, maar je moet daar nu niet, omdat het hier nu om schermen ging, er vanuit gaan dat het alleen die schermen betreft of daarbij blijft. Videobewaking heeft daarin gewoon een goeie preventieve uitstraling, die vaak rust schept in de gehele onderneming. Ook het personeel ervaart dit vaak als prettig, zeker omdat er ook vaak prive dingen op het werk blijft liggen. En voor de ondernemer zelf kan het schade bedrag voor zijn omzet drastisch beperkt blijven. Het personeel over het algemeen vind videobewaking geen probleem omdat men vaak zelf stelt : Ik heb niets te verbergen ;) En zo krijgen eventuele "rotte" appels weinig gelegenheid :)

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:17

Duinkonijn

Huh?

Krypt schreef op 11 oktober 2004 @ 10:57:
mha zo open maken. als je een draagbare dremel heb is het 5 sec werk voor het kabeltje en 5 minuten voor het slotje..

had een orginele kabel maar was de sleutels kwijt :(

maar dieven trekken zich der toch niks van aan. op me werk heb ik al diverse keren gehad dat ze gewoon het hele slot er uit raggen

[ Voor 13% gewijzigd door Duinkonijn op 11-10-2004 13:28 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
inplaats van mooie luxe tft schermen.... koop gewoon dikke vette monitoren met een achtersteven van een meter en gooi er een extra plaat lood in, wedden dat die NOOIT gestolen worden!

andere opties: betere beveiliging, betere sloten, PAND VERLICHTEN, rode neon of wat dan ook. kleurt het gebouw, dieven haten het en t staat natuurlijk ook mooi.

verder weet ik eigelijk geen oplossing. tis nu eenmaal een groot nadeel van moderne en makkelijk mee te nemen spul....

en het bedrag voor een oplossing moet wel een beetje aanvaardbaar zijn.

kettingen en/of sloten met plak-dingen(voor op kast of monitor) helpen geen zak. die knippen ze gewoon door.

Verwijderd

Topicstarter
Nah, ik zie hier niet echt nuttige informatie...

Ik heb een armsteun getest maar met onze monitoren is het echt 10 keer niks. De monitor staat 1 cm hoger met de arm dan normaal. Het enige voordeel is dat de monitor makkelijker te draaien is, maar dat is eigenlijk niet nodig.

Waarschijnlijk worden iig alle monitoren voorzien van die speciale sloten maar ik moet nog meer vinden beveiligingen vinden. Het pand is op het moment al beter beveiligd met andere sloten enz.

Maar nu de arm af valt weet ik zelf niet echt meer wat ik nog meer kan gebruiken als "beveiliging". Ik moet die schermen gewoon op 1 of andere manier verankeren.

Verwijderd

Sinds wij de PC en TFT schermen met secuplus vast gemaakt hebben aan de bureau's is er geen diefstal meer geweest ( wel pogingen daar toe)

Het zijn 3 half ronde bollen die op het scherm, kast en bureau geplakt worden en een 12 mm dikke kabel er door heen , met een slot er aan
niet mooi maar wel effectief

bovendien is de monitor nu met een slot/houder gemarkeerd een daar door minder aantrekkewlijk voor verder verkoop na diefstal ( heling)
ook de beamers zitten nu zo vast aan het plafond

kijk op www.secuplus.nl type lockit saveline pro wél € 45 per stuk

suc6

• Artix
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03-2020

Artix

Whatever

Jup gebruikte ze bij mij op school ook werkt volgens mij perfect.

ABit nf7-s barton 2500+ Geforce4 ti4680

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Wij hadden ook van die dikke kensington kabelsloten, maar die hebben ze gewoon midden op de dag doorgezaagd. Daar gaan dan al je mooie tft schermen...
Het blijven gewoon jatobjecten. Het lukt ze altijd wel om ze mee te krijgen, alleen kanje naturlijk wel voor vertraging zorgen. Maar misschien is het handig om eerst eens de schoonmakers in je bedrijf te screenen.....

Verwijderd

Topicstarter
Hoppakeej,

Gewoon vet door de voet heen geboord, dikke slotbouten er in... klaar... Graag of niet..

• LauPro
  • Laatst online: 06-08 14:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

Bij ons op school zijn er een keer 30 systemen gestolen. En die stonden op de tweede verdieping. Waarschijnlijk heeft iemand eerder op de dag de bewegingsmelder onklaar gemaakt en hebben ze met een ladder via het raam de boel verwijderd.

Paar weken later moest de beamer in de collegazaal het ontgelden. En nog wel op een inloopavond waar dus sowieso wat 'vreemde' mensen in de school rond lopen. En geloof het of niet; die persoon is door een stuk of 6 camera's opgenomen maar niet herkend. Nu is de mannier waarop ze bij ons in de school camerabewaging toepassen niet bepaald goed. Maar als het iemand intern is die een buitenstaander opdracht geeft; dan doe je daar niets tegen als bedrijf.

edit: Misschien handig om wat Pics te posten van de contructie die je hebt toegepast?

[ Voor 8% gewijzigd door LauPro op 25-10-2004 14:21 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
willy1986 schreef op 11 oktober 2004 @ 23:53:
inplaats van mooie luxe tft schermen.... koop gewoon dikke vette monitoren met een achtersteven van een meter en gooi er een extra plaat lood in, wedden dat die NOOIT gestolen worden!

andere opties: betere beveiliging, betere sloten, PAND VERLICHTEN, rode neon of wat dan ook. kleurt het gebouw, dieven haten het en t staat natuurlijk ook mooi.

verder weet ik eigelijk geen oplossing. tis nu eenmaal een groot nadeel van moderne en makkelijk mee te nemen spul....

en het bedrag voor een oplossing moet wel een beetje aanvaardbaar zijn.

kettingen en/of sloten met plak-dingen(voor op kast of monitor) helpen geen zak. die knippen ze gewoon door.
arbo-specs schrijven TFT's voor. Hoe graag je 't ook wilt. Medewerkers die achter een TFT zitten mogen van de arbo langer aan één stuk doorwerken -> minder pauze vereist -> goedkoper voor de onderneming/ondernemer.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33

Nik

Alle TFT's aan erlkaar doorlussen, met een dikke kabel, die lastig door te knippen is. 9/10 keer hebben die inbrekers geen grote schaar bij (meestal iets van een breekijzer), en dan komen ze er niet mee weg. Nochten ze het door willen knippen, dan moeten ze wel héél veel knippen (er vanuitgaande dat er minimaal 10 TFT's op een rij staan).

Maar IMHO, als ze iets mee willen nemen, doen ze dat toch wel...

• LauPro
  • Laatst online: 06-08 14:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

Die systemen bij ons op school zaten vast met een soort dikke staalkabel (ong 1cm dik incl isolatie) aan de tafels. Tot hun uitrusting behoorde een betonschaar afaik om die dingen los te krijgen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-08 22:57
De TFT-schermen waar ik werk. Zijn speciaal ingebouwd in de bureau's. Kortom je kan het scherm alléén zonder voet stelen.

Verwijderd

bij mijn vorige baas was er na de zoveelste inbraak zelf sprake van dat ze een speciale rookmachine aan het alarm zouden verbinden (zo'n ding schijnt binnnen 0,niks je hele zaak zo vol met rook te zetten dat je werkelijk geen klap meer ziet). of het praktisch werkt of niet, ik vondt het iig een mooi idee ;)

Verwijderd

Sinds enige tijd is er een speciale beveiligingskabel op de markt voor TFT monitoren (Kensington TFT Saver 1500138). De dikke staalkabel wordt om een vast voorwerp gelegd, vervolgens maak je een lus om de vaste voet van de monitor. Snel, eenvoudig en niet duur!
Vast wel te koop via de betere computerwinkel of internet.Afbeeldingslocatie: http://www.kensington.nl/beveiliging/producten/product.asp?subsection=2&id=1907
Pagina: 1