Ik weet niet hoe groot je bedrijf is en wat de beveiliging al is aldaar en wat het budget ervoor is. Persoonlijk ervaar ik altijd, zelf jarenlang aktief geweest in de beveligingswereld, dat het vaak gaat om de zogenaamde "rotte" appel in de mand gaat.
In welke onderneming ook, groot of kleinschalig, het verpest altijd de sfeer dit soort diefstallen, vooral, mensen kijken met een scheef oog naar elkaar. De beste beveiliging mijns inziens is het verdekt opstellen van camera's om op die manier de "rotte" appel eruit te halen. Vaak draait het om 1 individu die meerdere grappen uithaalt in het bedrijf. Vaak als je die ene "rotte" appel eruit haalt zal de werksfeer ook weer positief beinvloed worden en de werknemer in kwestie kan, in geval van diefstal, op een goedkope manier ontslagen worden en er kan aangifte worden gedaan + kosten verhaling worden gedaan.
Ook komt het regelmatig voor dat derden dit doen, waaronder toeleveranciers of zelfs eigen beveiliging. In dat geval kan ook mede deze partijen erop gewezen worden strenger met toezicht daarop om te gaan. Niets is mij vreemd, ik heb een hoop gezien aangaande het onderwerp, en camera's blijven vaak daarin de beste oplossing, met name omdat het een relatief goedkope inverstering is voor het probleem op de langere termijn.
Voornoemde voorstellen zijn wel goed, maar beinvloeden vaak de werksfeer op de vloer maar ook logistiek gezien is het niet altijd even wenselijk, door herindeling van de werkplek etc.
Ik hoop dat je hiermee wat kan, succes verzekerd, en een aangename werkplek gewaarborgd