Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote EuroPC topic

Pagina: 1
Acties:

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Dit topic is gemaakt om jullie de mogelijkheid te geven om de verschillende zaken te bespreken die te maken hebben met eventuele faillisement van EuroPC. Naar aanleiding van diverse mails en de geluiden hierover in de Shop Survey en in Buyers Zone bleek wel dat er behoefte is aan wat ruimte om hierover te praten..

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.

• Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting EuroPC.

• Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policies niet toegestaan is.

• Het opjutten om ononderbouwde uitspraken te gaan maken in de Shop Survey.

Dus:

Hou de discussie hier netjes, beargumenteerd, gooi niet met monder, en post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt. Mocht blijken dat men daartoe niet in staat is, is ook dit topic zo weer gesloten. :)

Het is overigens niet nodig om hier te vragen om een verwijdering van de shop uit de Shop Survey/Buyers zone op basis van iemand die je kent die de neef of de broer van een oom van de eigenaar is. Zodra we het officieel kunnen bevestigen (KvK, krantenartikel, etc) zal de shop verwijderd worden, eerder niet. :)

Adressen/telefoonnummers van de eigenaar en/of medewerkers dienen niet in dit topic te worden geplaatst. Gebeurt dat toch kun je op een waarschuwing rekenen.

[ Voor 25% gewijzigd door Renegade op 11-10-2004 11:25 ]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

EuroPC heeft al lang weer een doorstart gemaakt, en gaat hier door onder de naam Parox.

Ik had ooit een krantenartikel uitgeknipt uit het lokale krantje hier, maar die is al lang weer in de papierbak, stom eigenlijk achteraf gezien.

EuroPC/Parox is voor mij de lokale computerboer, daarom weet ik dit.
In de winkel hebben ze nog goede service iig.

-edit-
Dit weet ik opeens niet zeker, ik bedenk mijn net dat Parox hier op het industrieterrein zit, en zakelijk levert. Ik ben er al te lang niet meer geweest, maar ik weet wel dat op de ene bon 'Parox' staat, en toen weer 'EuroPC' (of omgekeerd)

Ik ga even weer mijn puinzooi induiken, kleine kans dat ik 4 maanden mijn bureau niet heb opgeruimd.

-edit2-
Helaas, mijn archief gaat niet zo ver terug.

Het was net voor/net na de zomer weet ik nog.

Het was geen artikel, maar een bekendmaking.

dus dáár lag mijn lineaal al die tijd, en wat doet die bahco op mijn bureau?

-edit3-
Hmm... van deze ontwikkelingen was ik niet op de hoogte, is toch wat anders.

Ze hebben al een hele geschiedenis van vallen en opstaan, waarschijnlijk is dit nog een keer struikelen.

[ Voor 64% gewijzigd door Resistor op 11-10-2004 11:43 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:11
Modbreak:Dit is dus duidelijk niet de bedoeling. Lees de startpost!

[ Voor 76% gewijzigd door Longbeard op 11-10-2004 17:25 ]

If it aint broke, fix it till it is!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11 21:04

zaadstra

Überprutser

Parox (Computers) is de naam van de winkel, EuroPC is de naam van de webwinkel.
(info KvK).

Er is nog een Parox in Bunschoten (op de Dieselweg), die heeft geen relatie met EuroPC/Parox Computers. Ze worden daar ook een beetje simpel van telefoontjes over EuroPC..... Ahum :o ik belde dus ook net

Ze zeggen dat de winkel dicht zit, ik merk net dat nu ook het telefoonnummer zegt dat het niet meer bestaat....

Ik heb bij de Kamer van Koophandel regelmatig gecheckt op een faillissement, maar nog steeds niks....
http://www.kvk.nl/handels...rchmode%3Dfaillissementen
zoeken op postcode 3752 AM

Wel zag ik bij wat doorklikken bij KvK de naam PCHouse opduiken, maar daar vind ik verder niks.

[ Voor 7% gewijzigd door zaadstra op 13-10-2004 16:51 ]

Verwijderd

Ik ken zlef iemand persoonlijk die voor Europc heeft gewrkt en deze BEVESTIGT dat Europc failliet is. Iets om een rechtzaak die de eigenaar heeft verloren ofzo. Ja ik was vaste klant (3000+ euro aan verschillende dingen) dus ja ik baal ook als een stekker.

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 16:46
Modbreak:Lees eerst de Topic Start eens goed door.

[ Voor 90% gewijzigd door Longbeard op 15-10-2004 15:32 ]

Verwijderd

Als je als bedrijf en nevenvestiging uit het handels register bent geschreven is dat gelijk aan falliet?

KVK zegt namelijk alleen maar:
Naam: Europc
Vestigingsadres: Verdistraat 119
Vestigingsplaats: 3752WK Bunschoten Spakenburg
KvK-inschrijfnummer: 32076926 0001
Soort inschrijving: Nevenvestiging
Status: Uitgeschreven uit het Handelsregister

Als het dan falliet is dan is er toch een curator?

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Europc en het moederbedrijf, zijn inderdaad niet failliet. Je kunt de (ex)eigenaren van deze bedrijven nog steeds aanspreken om de door hen aangegane verplichtingen na te komen.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dat adres zal wel het huisadres zijn van de eigenaar, de Verdistraat is in een gewone woonwijk hier.

Niet echt handel, misschien dat het een dozenschuivertje is geworden voor familie en vrienden. (nog wel goedkoop aan de spullen kunnen komen, niet meer aan iedereen leveren)

Helaas ben ik niet aan langsrijden (op de Broerswetering waar de winkel zat/zit) toegekomen, ze zijn ook hard aan de weg aan het werk en ik heb het druk.

Morgen is het markt (niet langs te komen dus, kramen staan voor de deur), zondag en maandagmorgen zouden ze normaal gesloten zijn (dicht rolluik), misschien dat ik dinsdag tijd heb, maar niets is zeker.

[ Voor 43% gewijzigd door Resistor op 22-10-2004 20:09 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Ik ben vaste klant bij Europc. Elke paar weken had ik wel een nieuwe bestelling geplaatst. Nooit ging het eigenlijk fout, maar een enkele keer raakte de TPG de zending kwijt (maar dat gebeurt met ongeveer alle post naar ons adres).

Ik wilde weer een keer gaan bestellen. Dus ging ik bellen. Telefoon werd niet opgenomen, dus ik naar de site. Site dood!

Maar als ik naar

http://www.europc.nl/v2/inline.php

ga, kom ik wel op de site, maar die is al te lang niet meer geupdate.

www.parox.nl is niet van hen. De site www.paroxwinkel.nl is wel van Privé naam verwijderd (de eigenaar (geweest)).

www.parox.nl is dus een heel ander bedrijf.

Ik weet wel dat Verwijderd connecties met europc had, die buitengewoon goed waren. De site is onder andere door hen gemaakt, en zij bestelden hier veel met 10 % korting.

Ik merkte wel dat mijn ordernummers de laatste keren dichter bij elkaar kwamen te liggn. Dit duidt op minder orders in dezelfde tijd. Ik weet niet de oorzaak van een eventueel faillissement. Ze zijn ook nog niet failliet. Ik weet niet of het nog komen gaat. Weet iemand wat meer over de oorzaak uit een betrouwbare bron Privé naam verwijderd

Modbreak:Het openbaar maken van de privé NAW gegevens van de eigenaar of enige medewerker is niet toegestaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Longbeard op 24-10-2004 02:44 ]

• mvdslot
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11 14:38
Ik heb nog 450 Euro van die lui tegoed wegens een geannuleerde order voor een NVidia Geforce 6800GT. Wilde aangifte doen bij de politie wegens oplichting maar die zei niets te kunnen doen omdat voor oplichting moet vaststaan dat het opzettelijk gebeurd is. Welke stappen zijn er nog mogelijk of kan ik naar mijn geld fluiten?

• XanaduNL
Nu ze "failliet" zijn moet je waarschijnlijk contact opnemen met zijn currator.
Maar klanten zoals wij hebben het minste voorrang wat schulden betreft,
dus de kans is groot dat je nix meer terug krijgt.

[ Voor 123% gewijzigd door XanaduNL op 28-10-2004 22:52 ]

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Xanadu schreef op 28 oktober 2004 @ 22:40:
Nu ze "failliet" zijn moet je waarschijnlijk contact opnemen met zijn currator.
Maar klanten zoals wij hebben het minste voorrang wat schulden betreft,
dus de kans is groot dat je nix meer terug krijgt.
Lees eerst het topic eens goed door! Zoals al eerder is gezegt: Europc is niet failliet verklaard, maar is uitgeschreven bij de Kamer van Koophandel. Er is dus geen sprake van een currator, waarbij je terecht kan.

• XanaduNL
Daarom had ik het ook tussen "" gezet, maar ok, mijn excuses.

Verwijderd

mvdslot schreef op 28 oktober 2004 @ 17:33:
Ik heb nog 450 Euro van die lui tegoed wegens een geannuleerde order voor een NVidia Geforce 6800GT. Wilde aangifte doen bij de politie wegens oplichting maar die zei niets te kunnen doen omdat voor oplichting moet vaststaan dat het opzettelijk gebeurd is. Welke stappen zijn er nog mogelijk of kan ik naar mijn geld fluiten?
Nee hoor dat hoeft niet, je kan een faillissement aanvragen als je tenminste met minimaal 2 schuldeisers bent.
Pagina: 1