Hallo, ik moet voor een school met meerdere locaties via het internet 2 netwerken koppelen zodat er bestanden gedeeld kunnen worden. Op elke locatie staat een windows 2000 server PDC met een Adsl verbinding via een speedtouch 510. Kan ik dat via een VPN verbinding doen met de standaard software en met de speedtouch 510? Kan ik dan heen en weer hetzelfde doen of is er een de server en de ander de client?
Ja, het kan. Stel ze beiden in als server én als client
Speedtouch 510: W2k-server als default server instellen.
/edit: één als server instellen is op zich voldoende maar alleen aan de clientkant kan je de verbinding initiëren dus daarom beide als server en client, dan kan je de tunnel van twee kanten aanzetten. Of één server en één client en dan elke vijf minuten even een ping laten sturen of zo, moet ook genoeg zijn..
/edit: één als server instellen is op zich voldoende maar alleen aan de clientkant kan je de verbinding initiëren dus daarom beide als server en client, dan kan je de tunnel van twee kanten aanzetten. Of één server en één client en dan elke vijf minuten even een ping laten sturen of zo, moet ook genoeg zijn..
[ Voor 58% gewijzigd door CmdrKeen op 11-10-2004 10:33 ]
Bloed, zweet & koffie
Verwijderd
En hiervoor geldt hetzelfde als voor je andere topic: zoek het zelf eens uit.
We zijn hier geen huiswerk-dumpplaats.
We zijn hier geen huiswerk-dumpplaats.
Dit topic is gesloten.
![]()