chipsets in notebook + extended desktop

Pagina: 1
Acties:

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:49
ik moet vandaag voor iemand een notebookje bestellen, een van de eisen is dat er over de VGA uitgang een secondary monitor signaal kan komen (dus extended desktop, niet alleen gecloned).

Het enige waar ik nu nog mee zit is dat puntje, ik heb een paar modellen op het oog, en probeer er nu dus achter te komen of die notebooks dual video ondersteunen. Ik heb al paar keer met gebeld, maar kreeg steeds verschillende antwoorden: ja, het kan wel; nee, alleen video kaarten van nvidia en ati kunnen dat; nee, daar moet je extra modules voor kopen (maar dat was een verkoper, dus die telt nie mee :p).

Op google vind ik niet zoveel, maar volgens de site van intell lijkt het weer wel te kunnen: (http://www.intel.com/desi...?iid=ipp_note+chip_852gm&). Onderaan bij de chipset features.

De vraag kort:

kan iemand me zeggen of ik met de volgende chipsets:

Intel 852GMV UMA
Intel 855GME UMA

over de externe vga uitgang een extended desktop kan halen. Deze chipsets zitten oa in de goedkoperen dell inspiron modellen.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Dé antenne-innovatie voor de korte golf

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21
Ik weet iig dat de 855GME dualhead ondersteund met afzonderlijke display timings. Max is volgens specs 1600*1200@85Hz / 2048*1536@75Hz voor de externe monitor. Lijkt me dat wanneer je een laptop met zo'n chipset neemt je dan ook over deze optie beschikt (mits er een VGA aansluiting op zit) en dat zo'n laptop maker deze optie er niet uitsloopt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:55
Misschien heb je er wat aan maar mijn laptop(2012WLMI) met 855GME chipset heeft de mogelijkheid tot extended desktop(getest).

Meeste moderne laptops met extra vga hebben volgens mij de mogelijkheid tot extended desktop, kan er natuurlijk finaal naast zitten dus pin me er niet op vast

Verwijderd

Met m'n Acer Aspire 1511LMi (nForce 3), verkrijgbaar vanaf 1260 euro, kan het in ieder geval.

Helaas beschikken de meeste integrated grafische oplossingen niet over een onafhankelijke ext.desktop functie. Hij zit d'r wel op (bij de I855 kan ik het bevestigen), alleen je moet dan dezelfde resolutie aanhouden. Komt nog bij dat ik die software érg lastig vind om te activeren, hij hapt het niet helemaal, toen stond ik ineens in 16 kleuren...

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:49
voor de goede orde:

beide chipsets van intel zijn instaat van dual display

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Dé antenne-innovatie voor de korte golf