[PHP] session_start() resulteert in errorpagina

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een menuframe waarbij ik een sessie zet.

$_session["blaat"] = 1;

Die sessie verder gebruik in het content frame eronder. Nu heb ik verschillende pagina's en op elke pagina werkt dit. Wanneer ik in het menu er:

$_session["blaat"] = 2;

van maak, dan werkt deze op bijna alle pagina's op 1 na. Daar krijg ik een error:
64 - Host not available vrijwel direct dus er is ook niet een loopje dat verkeerd staat o.i.d.
Wanneer ik session_start() die helemaal bovenin mijn pagina staat wegslash dan laad hij de pagina wel maar met errors omdat hij de sessie niet heeft gestart

Het schijnt een bug te zijn maar ik kan nergens een oplossing vinden, iemand hier enig idee?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 10:02 . Reden: Verkeerde errormessage ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
En wat gebeurt er anders op die pagina die niet werkt als die blaat 2 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, nou het process is hetzelfde bij alle id's, hij haalt een aantal artikelen uit een database waar blaat = '".$_SESSION["blaat"]."'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
En is die melding een php-melding of een melding van je browser? En met blaat is 1, dan wordt ook die blaat-query uitgevoerd??

En het resultaat van die query wordt niet op een of andere manier gebruikt, die invloed kan hebben op de uitvoering van de taak?

Je zult dit waarschijnlijk zelf moeten debuggen, probeer te achterhalen wat er anders is waardoor het dan ineens wel misgaat. Probeer dan de veranderingen te minimaliseren tot het niet meer misgaat.
Verder moet je natuurlijk goed controleren of je wel goed test, want het kan best dat je een foutmelding krijgt die helemaal niks met deze wijziging de waarde van blaat te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je reactie

Uiteraard was ik weer iets te voorbarig met posten van het probleem. Na wat debuggen kwam ik uit bij de functie xml_parse(). Na een beetje zoeken kwam ik bij de bugs van php terecht ( http://bugs.php.net/bug.php?id=27837 ) dus ik denk dat een nieuwere versie (nu 4.3.0) de beste optie is?